1
Vraag
2
Reacties
henry.kobus

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Humax 5050c loopt vast bij kanaal 303

hallo mede gebruikers.

ik heb al lange tijd veel plezier van mijn 2 humax 5050c decoders. en ook nooit problemen gehad. tot afgelopen vrijdag 07 januari 2022.

kijkend naar kanaal 303 naar wat tekenfilms liep ineens de boel vast en wat ik ook probeerde met de afstandbediening niks reageerde meer.

eneige optie de stroom eraf. even gewacht stroom erop en toen nog niks versteld liep de boel op kanaal 303 weer geheel vast.

zelfde stap van stroom afhalen meteen weer gedaan en bij aanzetten meteen van kanaal af gegaan en toen geen probleem meer. contact gezocht met ziggo via facebook. en na wat tips met kijken naar andere kanalen enz kwam er geen oplossing uit.

nou ben ik erg benieuwd of er mensen zijn die ook de humax 5050c gebruiken het zelfde probleem ervaren op kanaal 303. want ziggo heeft verders daar nog geen klachten over gehoord. ben benieuwd of ik de enige erin ben

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @Pasi 

Hallo @henry.kobus 

 

-Haal eerst een 20 tal minuten de spanning geheel van het apparaat. Doe dit niet korter!
-Verwijder meteen na het spanningsloos zetten alle kabels en de smartcard.
-Sluit na 20 minuten de kabels weer aan, maar plaats de smartcard nog niet.
-Schakel de spanning weer in, en stel direct nadat je het apparaat hebt ingeschakeld, en deze is opgestart, deze terug naar de fabriekstand. let op! Hierbij dient ook de schijf te worden geformatteerd. Doe dit na de herinstallatie nogmaals. Dat betekent wel dat opnames en andere bestanden die er op staan verloren gaan.

-->Wil je de opnames echt bewaren sla deze stap dan over!<--

-Installeer de decoder opnieuw met de juiste gegevens en haal deze eventueel van de energiespaarstand in het menu, onder energiebeheer. Je kan daar desgewenst ook het automatisch uitschakelen uit zetten.
-Plaats de smartcard zodra de decoder een cardfout meld, of als de decoder weer geheel is opgestart.
-Controleer of er een update mogelijk is (is de optie grijs en niet aanklikbaar, dan heb je de laatste versie, maar de Humax zal eigenlijk zelf een melding achterlaten als er een nieuwe versie aanwezig is).

* ook het af en toe formatteren van de harde schijf is zeer aan te raden. Met bovenstaande verhelp je echter de aanwezige software issues al, maar met het formatteren voorkom je ook issues voortkomend uit de harde schijf. Maar dat betekent wel dat je daarmee alle bestanden op de schijf blijvend wist. Breng deze dus in veiligheid als je deze wilt bewaren.

Kijk daarna weer even hoe het gaat. 

Willem

Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Bekijk in context

11 Reacties 11
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Misschien weet @Willem-A1 ( de Humax expert ) hiervoor een oplossing. Hij heeft een belletje gehad en zal ( zodra hij online is ) wel langs komen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @Pasi 

Hallo @henry.kobus 

 

-Haal eerst een 20 tal minuten de spanning geheel van het apparaat. Doe dit niet korter!
-Verwijder meteen na het spanningsloos zetten alle kabels en de smartcard.
-Sluit na 20 minuten de kabels weer aan, maar plaats de smartcard nog niet.
-Schakel de spanning weer in, en stel direct nadat je het apparaat hebt ingeschakeld, en deze is opgestart, deze terug naar de fabriekstand. let op! Hierbij dient ook de schijf te worden geformatteerd. Doe dit na de herinstallatie nogmaals. Dat betekent wel dat opnames en andere bestanden die er op staan verloren gaan.

-->Wil je de opnames echt bewaren sla deze stap dan over!<--

-Installeer de decoder opnieuw met de juiste gegevens en haal deze eventueel van de energiespaarstand in het menu, onder energiebeheer. Je kan daar desgewenst ook het automatisch uitschakelen uit zetten.
-Plaats de smartcard zodra de decoder een cardfout meld, of als de decoder weer geheel is opgestart.
-Controleer of er een update mogelijk is (is de optie grijs en niet aanklikbaar, dan heb je de laatste versie, maar de Humax zal eigenlijk zelf een melding achterlaten als er een nieuwe versie aanwezig is).

* ook het af en toe formatteren van de harde schijf is zeer aan te raden. Met bovenstaande verhelp je echter de aanwezige software issues al, maar met het formatteren voorkom je ook issues voortkomend uit de harde schijf. Maar dat betekent wel dat je daarmee alle bestanden op de schijf blijvend wist. Breng deze dus in veiligheid als je deze wilt bewaren.

Kijk daarna weer even hoe het gaat. 

Willem

Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @henry.kobus, welkom op de Community! Zo te zien heeft @Willem-A1 een lijst aan tips voor je (waarvoor dank), heb je deze al kunnen proberen? We zijn benieuwd naar je bevindingen.  

henry.kobus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

beste mensen, ik laat even kort weten ik momenteel met ziek zijn geveld ben. zodra ik weer volledig hersteld ben, zal ik de tips van willem 1 door lopen, kost mij nu even te veel moeite. ik laat het weten zodra ik zover ben

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @henry.kobus knap inderdaad dan eerst maar goed op! Dat is het belangrijkste voor nu. Dit komt dan later wel weer.

Groet, Willem, en beterschap gewenst.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Gezondheid gaat altijd voor @henry.kobus. We laten het topic open en zodra je weer opgeknapt bent horen we graag van je. Beterschap gewenst! 

henry.kobus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

nou vandaag voel ik mij eindeliojk zodanig ok, ik nu vandaag eerst al mijn opnames veilig gaat stellen. en dan zal ik erna de stappen gaan ondernemen die door willem A1 zijn gegegeven. ik laat het weten of dat de oplossing is.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dat is goed nieuws, fijn om te lezen dat je weer wat bent opgeknapt @henry.kobus. We zijn benieuwd naar de verdere uitkomst! 🙂

henry.kobus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

beste ziggo en @Willem A1 zojuist alles gedaan wat willem mij adviseerde. gisteren alle opnames veilig gesteld op een externe harde schijf. en vanmorgen vroeg het gehele apparaat gewist en geformateerd en naar fabrieksinstellingen gebracht. en zit nu inmiddels al 1 uur lang naar kanaal 303 te kijken zonder vast lopen. dus wat het geweest is is het geweest maar het probleem lijkt verholpen. ik wil wilem bedanken voor zijn tips in ieder geval. 

henry.kobus
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

het heeft geholpen. alles gedaan wat je beschreven heb. en vanmorgen ruim een uur lang naar het kanaal zitten kijken zonder vastlopers. thanx man

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@henry.kobus graag gedaan! Daar zijn we voor. Mocht het zich toch weer voordoen, of er is iets anders, schroom niet je te melden. Veel kijkplezier maar weer!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic