1
Vraag
2
Reageer en help mee
rvb1960

Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hulp bij aansluiten op LG65CX & Denon1600 en Ziggo Next

Ik kom er niet uit hoe ik nu alle HDMI kabels aan moet sluiten. 

Ik wil de app van Netflix op de LG gebruiken via mijn Denon receiver welke beiden e-arc ondersteunt. 

Ook heb ik een DVD speler. 

Mijn idee: Ik sluit de Next via HDMI aan op HDMI poort 2 van de Denon. Ik sluit de DVD aan op HDMI poort 3 van de Denon. Ik verbind via HDMI poort 1 van de Denon met een high speed HDMI kabel de LG op port 2 (port 2 is ARC port op LG). Ik verbind de monitor uit van de Denon met HDMI port 1 van de LG. (om het beeld en audio van de DVD binnen te krijgen)

Ik zet vervolgens de Denon en de LG op ARC etc. 

Klopt deze opstelling? Dat er dus 2 HDMI kabels naar de LG gaan? 

Zo niet, wat doe ik dan fout? Of is er een betere optie?

 

27 Reacties 27
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Normaal gesproken is er 1 HDMI kabel tussen TV en Denon nodig, die aan beide kanten wordt aangesloten op een HDMI ARC/eARC poort.

  • die kabel brengt Video van de Denon naar de TV voor bronnen die op de Denon zijn aangesloten
  • via ARC (Audio Return Channel) wordt Audio teruggestuurd van TV naar de Denon voor TV-Apps en bronnen die aan de TV zijn aangesloten. 

Of je een bron op de Denon of de TV aansluit is eigen keuze.

Als de Next problemen geeft met beeld of lip-sync van het geluid bij aansluiting op de Denon, is het de moeite waard aansluiting op de TV te proberen.
Mocht in dat geval ARC ook een lip-sync probleem opleveren, kan een aparte Optische audio koppeling van Next aan Denon een workaround zijn. Niet iedereen heeft hier last van, maar dit komt voor.
Die Optische koppeling Next-Denon, kan bij aansluiting Next aan TV, bovendien handig zijn als je Digitale Radio wilt via de Next, zonder de TV aan te hoeven zetten voor het ARC.

 

rvb1960
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De next doet het prima vanaf de Denon. Mijn aansluiting nu is:

Next op aansluiting 1 van Denon.

DVD op aansluiting 2 van Denon.

LG via ARC uitgang naar Monitor van Denon.

 

Next en DVD doet het op deze manier prima. Echter, als ik een app van de LG aanzet (Youtube of Netflix) dan heb ik geen geluid. Ik zie dit probleem heel veel op internet. Alleen dé oplossing heb ik nog niet gevonden. 

 

Daarom wil ik nu de LG aansluiten op aansluiting 1 van de Denon (omdat de gebruiksaanwijzing zegt dat deze e-arc is en voor televisie). De next en dvd moeten dan naar 2 en 3 en een extra HDMI vanuit monitor naar HDMI poort zonder arc op LG.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Prima dat de Next in je opzet goed werkt voor beeld en geluid.

Die extra Monitor HDMI Denon-TV is niet nodig.

LG via ARC uitgang naar Monitor van Denon.

Moet op ARC/eARC poort van de Denon. Dan ben je van plan, zie ik en dat moet de oplossing. zijn voor je probleem.

Wel nodig ARC als input te kiezen op de Denon.

rvb1960
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hanh, dank maar dat is niet helemaal duidelijk. Je bedoelt dat de LG op HDMI uitgang 1 van de Denon moet? Zo ja, dan loopt mijn DVD en Next toch niet door (via de monitor).

Als je bedoelt dat de LG op de monitor moet dan heb ik dat al gedaan.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Koppeling met de Monitor is niet nodig. Gewoon een ARC-ARC koppeling maken TV-Denon.

Wel nodig ARC als input te kiezen op de Denon.

Zodra een TV-app wordt gebruikt.

rvb1960
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als er geen koppeling met de monitor hoeft worden gemaakt, hoe komt dan het beeld van de next en de dvd naar de LG ?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
hanh wrote:

Normaal gesproken is er 1 HDMI kabel tussen TV en Denon nodig, die aan beide kanten wordt aangesloten op een HDMI ARC/eARC poort.

  • die kabel brengt Video van de Denon naar de TV voor bronnen die op de Denon zijn aangesloten
  • via ARC (Audio Return Channel) wordt Audio teruggestuurd van TV naar de Denon voor TV-Apps en bronnen die aan de TV zijn aangesloten. 

Of je een bron op de Denon of de TV aansluit is eigen keuze.

…………….

 

 

rvb1960
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hanh, dus jouw schema ziet er als volgt uit ?

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ja. Dit moet goed voor je werken op een ARC poort van de LG.

Anders wordt het raar probleem.

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
hanh wrote:

Ja. Dit moet goed voor je werken op een ARC poort van de LG..

Nee, dat klopt niet.

 @rvb1960 Zo moeilijk is het niet. Gewoon aansluiten zoals het achter op je Denon is aangegeven.

HDMI 1: Next
HDMI 2: DVD
HDMI OUT(=monitor): TV(HDMI met ARC)

Daarna spelen met de instellingen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@MaxH Jeetje je hebt helemaal gelijk. Niet goed genoeg opgelet. Ik ken Denons met een aparte ARC en een Monitor poort.
@rvb1960 volg het advies van Max.

 

rvb1960
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja Max, zo heb ik het dus nu gedaan maar zodra je netflix app kijkt via de LG is er geen geluid meer. Heb echt alles geprobeeert met de instellingen. Simplink aan, ARC aan, geluiden automatisch etc. Niets helpt.

rvb1960
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mannen, volgens de Denon gebruiksaanwijzing is aansluiting 1 bedoelt voor TV met arc. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Hmmm. Kies je de Monitor/ARC Input op de Denon als je een TV-App gebruikt?

EDIT ik zag je laatste reaktie later. Probeer ze beiden.

Tsjonge wat een gedoe.

rvb1960
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zo werkt het dus niet om geluid terug te krijgen uit de LG apps. 

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes
rvb1960 wrote:

Mannen, volgens de Denon gebruiksaanwijzing is aansluiting 1 bedoelt voor TV met arc. 

Nee. Eigenlijk bedoelen ze Optie 1. Niet Aansluiting(HDMI) 1.

Chinese vertaling

rvb1960
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh wrote:

Hmmm. Kies je de Monitor/ARC Input op de Denon als je een TV-App gebruikt?

EDIT ik zag je laatste reaktie later. Probeer ze beiden.

Tsjonge wat een gedoe.

Dat is dus heel raar. Je kan de monitor niet niet als input selecteren. Wel de tv audio maar die staat nu met een kruis. 

 

rvb1960
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De ingangen

 

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Uit je handleiding:

Wanneer “HDMI bediening” op “Aan” is ingesteld, en er een met ARC compatibele TV is aangesloten via de HDMI MONITOR 1-aansluitingen, wordt de ingangsmodus, waarvan de ingangsbron “TV Audio” is, vast ingesteld op ARC.

Wanneer een met de eARC-functie compatibele televisie is aangesloten op de HDMI MONITOR-aansluiting, wordt de ingangsmodus waarvan de ingangsbron “TV Audio” is, vergrendeld op eARC.

Weet je zeker dat je ARC op de tv aan hebt en op de goede poort aangesloten?

Zoals hanh eerder schreef, je kan ook nog met een optische aansluiting gaan experimenteren. (om het makkelijker te maken )

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic