Vraag
Reacties
Oplossing
Linda_T_uit_R
Level 1

Hue sync box: signaal valt weg

Hi!

 

Ik heb sinds kort een Hue syncbox, aansluiten,  connecten met wifi en updaten etc was simpel. Maar, af en toe valt het beeld weg en zie ik dat mijn tv het tv-signaal "zoekt". 

Ik heb inmiddels de meegeleverde HDMI kabel vervangen door een goeie, ik heb de syncbox reset, Ziggo-box reset, router (Linksys) reset en het IP-address van de syncbox een hogere prio gegeven (just in case).

Ik ben van HDMI 1 door Phillips verwezen naar poort 2 of 4. Uitval is minder, maar nog niet weg. 

Wat kan ik nog meer doen? 

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Linda_T_uit_R
Level 1
Topicstarter

Opgelost! Reset van de HDMI poorten op m'n tv, bleek de oplossing 

Bekijk in context

Patrick5
Level 2

Dit is niet normaal, het lijkt nu allemaal wel te werken. :-). Hier was ik echt zelf nooit achter gekomen. Ben meer dan een maand wezen  kl*ten. Nieuwe kabels, nieuwe Syncbox, alles media box gereset, Hue syncbox gereset, hele verhalen met Phillips. Nu al meer dan 1.5 uur aan het kijken en geen uitval gehad. De functie staat nu overigens uit in plaats van aan. Dat wil zeggen het balletje is niet meer blauw in het Samsung menu. Er stond er eerst één aan, heb ik ze allemaal aangezet, toen nog steeds uitval, nu alle uitgezet, en geen uitval meer. Heel erg bedankt Teun, ik had het al bijna opgegeven.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
Linda_T_uit_R
Level 1
Topicstarter

Opgelost! Reset van de HDMI poorten op m'n tv, bleek de oplossing 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Linda_T_uit_R,

Welkom op de Community! Ook fijn dat het probleem is opgelost en dat je dat hier deelt 🙂 Wie weet lost iemand anders aan de hand hiervan een soortgelijk probleem ook wel op met een reset van de HDMI poorten 🙂

Patrick5
Level 2

Hier ook het probleem dat het signaal wegvalt in combinatie met de HUE syncbo. Dit probleem heb ik alleen met de ziggo next box. Als ik de instellingen op 1080i zet, dan zijn er geen problemen. Op het moment dat ik het signaal op 4k zet valt het signaal.een aantal keer per uur uit.

 

Wat tot op heden gedaan?

 

Alles gereset ook de HDMI poorten van de tv

een nieuwe syncbox van phillips ontvangen, maar resultaat blijft hetzelfde.

De HDMI aansluitingen op de Syncbox veranderd.

 

Alles gaat goed zolang er maar geen 4k signaal wordt doorgegeven via de next box.

 

Met de ps5 gaat alles goed en is er geen enkele storing, ook geen storing als ik via de ps5 Netflix kijk en daar een 4k film bekijk.

 

Welke apparatuur aangesloten:

 

Samsung 65q90t uit het jaar 2020.

Sonos ARC rechtstreeks op de EARC poort

Syncbox op HDMI 1 van de TV

ziggo next op HDMI 2 van de Syncbox

PS5 op de HDMI 4 van de Syncbox.

 

Heeft iemand een idee?

 

Nieuwe premium HDMI kabels gekocht en aangesloten.

 

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Patrick5 welkom op de Ziggo Community, goed dat je even komt kijken. En zeker, het is een mooi stukje techniek maar het komt soms nogal precies. 

Je hebt zelf ook al veel gedaan en getest, zie ik. Ik ben ook even gaan zoeken en vond dit. Heb je daar iets aan? 

Verder ben ik benieuwd of @Dave en/of @Teun nog handige tips voor je hebben? 

0 Kudos
Teun
Level 17

Hallo @Patrick5 Zie dat je een samsung tv hebt. Heb je eens gekeken in het menu van de hdmi poorten.

Zie onderstaande info.

 

Gebruik van Invoersignaal extra
Instellingen Algemeen Beheer externe apparaten Invoersignaal extra Probeer nu
Uitbreiding van het invoersignaal voor HDMI-aansluitingen.
Het tv-scherm kan flikkeren als u de HDMI-connector selecteert waarmee u de functie Invoersignaal extra wilt gebruiken
en vervolgens op de toets Selecteren drukt om de functie Invoersignaal extra in te stellen op Aan.
Als u de tv aansluit op een extern apparaat dat uitsluitend UHD-frequenties 24 of 30 Hz of een FHD-frequentie ondersteunt,
is de functie Invoersignaal extra mogelijk niet beschikbaar. Schakel in dit geval de functie Invoersignaal extra uit.

 

Al een paar keer moeten gebruiken bij klanten met soortgelijke problemen.

 

Teun.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Ik zie dat @Teun  je al aardig op weg helpt, anders kan je nog Alleen een Optische Audio kabel van de TV naar de naar de Hue Sync Box kunnen doen, misschien dat dit een optie is als de HDMI poorten niet werken.

Patrick5
Level 2

Hi Jacob, dank voor je reactie. Ja inderdaad de HDMI poorten gereset. Ik laat weten of de oplossingen van Teun en/ of Dave hebben gewerkt.

Patrick5
Level 2

Hi Teun, dank je wel, ga ik vanavond gelijk proberen.

Patrick5
Level 2

Dank voor de tip!

Teun
Level 17

@Patrick5  We horen het graag.

 

Teun.

Patrick5
Level 2

Dit is niet normaal, het lijkt nu allemaal wel te werken. :-). Hier was ik echt zelf nooit achter gekomen. Ben meer dan een maand wezen  kl*ten. Nieuwe kabels, nieuwe Syncbox, alles media box gereset, Hue syncbox gereset, hele verhalen met Phillips. Nu al meer dan 1.5 uur aan het kijken en geen uitval gehad. De functie staat nu overigens uit in plaats van aan. Dat wil zeggen het balletje is niet meer blauw in het Samsung menu. Er stond er eerst één aan, heb ik ze allemaal aangezet, toen nog steeds uitval, nu alle uitgezet, en geen uitval meer. Heel erg bedankt Teun, ik had het al bijna opgegeven.

0 Kudos
Ga naar reactie
Teun
Level 17

@Patrick5 . Gelukkig ook weer opgelost!

 

Teun.

0 Kudos
Nielsn93
Level 1

Ik zit met eenzelfde probleem. de Ziggo mediabox next en xbox series x aangesloten op HDMI 2 en 4 van de syncbox, en de syncbox in HDMI 1 van mijn LG OLED55CX6LA.

 

tijdens het TV kijken valt zeer zelden weg, maar als ik Netflix/Videoland/NPO Gemist kijk dan gaat het beeld bijna om de 5 minuten op zwart.

 

heb al verschillende HDMI kabels en ingangen geprobeerd. de "HDMI" poorten resetten kan ik nergens terugvinden.

 

hoop dat iemand nog een konijn uit de hoge hoed kan toveren 🙂

0 Kudos