Hi!
Ik heb sinds kort een Hue syncbox, aansluiten, connecten met wifi en updaten etc was simpel. Maar, af en toe valt het beeld weg en zie ik dat mijn tv het tv-signaal "zoekt".
Ik heb inmiddels de meegeleverde HDMI kabel vervangen door een goeie, ik heb de syncbox reset, Ziggo-box reset, router (Linksys) reset en het IP-address van de syncbox een hogere prio gegeven (just in case).
Ik ben van HDMI 1 door Phillips verwezen naar poort 2 of 4. Uitval is minder, maar nog niet weg.
Wat kan ik nog meer doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Opgelost! Reset van de HDMI poorten op m'n tv, bleek de oplossing
Dit is niet normaal, het lijkt nu allemaal wel te werken. :-). Hier was ik echt zelf nooit achter gekomen. Ben meer dan een maand wezen kl*ten. Nieuwe kabels, nieuwe Syncbox, alles media box gereset, Hue syncbox gereset, hele verhalen met Phillips. Nu al meer dan 1.5 uur aan het kijken en geen uitval gehad. De functie staat nu overigens uit in plaats van aan. Dat wil zeggen het balletje is niet meer blauw in het Samsung menu. Er stond er eerst één aan, heb ik ze allemaal aangezet, toen nog steeds uitval, nu alle uitgezet, en geen uitval meer. Heel erg bedankt Teun, ik had het al bijna opgegeven.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Opgelost! Reset van de HDMI poorten op m'n tv, bleek de oplossing
Goedemorgen @Linda_T_uit_R,
Welkom op de Community! Ook fijn dat het probleem is opgelost en dat je dat hier deelt 🙂 Wie weet lost iemand anders aan de hand hiervan een soortgelijk probleem ook wel op met een reset van de HDMI poorten 🙂
Hier ook het probleem dat het signaal wegvalt in combinatie met de HUE syncbo. Dit probleem heb ik alleen met de ziggo next box. Als ik de instellingen op 1080i zet, dan zijn er geen problemen. Op het moment dat ik het signaal op 4k zet valt het signaal.een aantal keer per uur uit.
Wat tot op heden gedaan?
Alles gereset ook de HDMI poorten van de tv
een nieuwe syncbox van phillips ontvangen, maar resultaat blijft hetzelfde.
De HDMI aansluitingen op de Syncbox veranderd.
Alles gaat goed zolang er maar geen 4k signaal wordt doorgegeven via de next box.
Met de ps5 gaat alles goed en is er geen enkele storing, ook geen storing als ik via de ps5 Netflix kijk en daar een 4k film bekijk.
Welke apparatuur aangesloten:
Samsung 65q90t uit het jaar 2020.
Sonos ARC rechtstreeks op de EARC poort
Syncbox op HDMI 1 van de TV
ziggo next op HDMI 2 van de Syncbox
PS5 op de HDMI 4 van de Syncbox.
Heeft iemand een idee?
Nieuwe premium HDMI kabels gekocht en aangesloten.
@Patrick5 welkom op de Ziggo Community, goed dat je even komt kijken. En zeker, het is een mooi stukje techniek maar het komt soms nogal precies.
Je hebt zelf ook al veel gedaan en getest, zie ik. Ik ben ook even gaan zoeken en vond dit. Heb je daar iets aan?
Verder ben ik benieuwd of @Dave en/of @Teun nog handige tips voor je hebben?
Hallo @Patrick5 Zie dat je een samsung tv hebt. Heb je eens gekeken in het menu van de hdmi poorten.
Zie onderstaande info.
Gebruik van Invoersignaal extra
Instellingen Algemeen Beheer externe apparaten Invoersignaal extra Probeer nu
Uitbreiding van het invoersignaal voor HDMI-aansluitingen.
Het tv-scherm kan flikkeren als u de HDMI-connector selecteert waarmee u de functie Invoersignaal extra wilt gebruiken
en vervolgens op de toets Selecteren drukt om de functie Invoersignaal extra in te stellen op Aan.
Als u de tv aansluit op een extern apparaat dat uitsluitend UHD-frequenties 24 of 30 Hz of een FHD-frequentie ondersteunt,
is de functie Invoersignaal extra mogelijk niet beschikbaar. Schakel in dit geval de functie Invoersignaal extra uit.
Al een paar keer moeten gebruiken bij klanten met soortgelijke problemen.
Teun.
Ik zie dat @Teun je al aardig op weg helpt, anders kan je nog Alleen een Optische Audio kabel van de TV naar de naar de Hue Sync Box kunnen doen, misschien dat dit een optie is als de HDMI poorten niet werken.
Hi Jacob, dank voor je reactie. Ja inderdaad de HDMI poorten gereset. Ik laat weten of de oplossingen van Teun en/ of Dave hebben gewerkt.
Hi Teun, dank je wel, ga ik vanavond gelijk proberen.
Dank voor de tip!
Dit is niet normaal, het lijkt nu allemaal wel te werken. :-). Hier was ik echt zelf nooit achter gekomen. Ben meer dan een maand wezen kl*ten. Nieuwe kabels, nieuwe Syncbox, alles media box gereset, Hue syncbox gereset, hele verhalen met Phillips. Nu al meer dan 1.5 uur aan het kijken en geen uitval gehad. De functie staat nu overigens uit in plaats van aan. Dat wil zeggen het balletje is niet meer blauw in het Samsung menu. Er stond er eerst één aan, heb ik ze allemaal aangezet, toen nog steeds uitval, nu alle uitgezet, en geen uitval meer. Heel erg bedankt Teun, ik had het al bijna opgegeven.
Ik zit met eenzelfde probleem. de Ziggo mediabox next en xbox series x aangesloten op HDMI 2 en 4 van de syncbox, en de syncbox in HDMI 1 van mijn LG OLED55CX6LA.
tijdens het TV kijken valt zeer zelden weg, maar als ik Netflix/Videoland/NPO Gemist kijk dan gaat het beeld bijna om de 5 minuten op zwart.
heb al verschillende HDMI kabels en ingangen geprobeerd. de "HDMI" poorten resetten kan ik nergens terugvinden.
hoop dat iemand nog een konijn uit de hoge hoed kan toveren 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.