Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Kelly4
Level 1

Horizon xl krijgt geen draadloos internet

Ik heb vandaag een nieuwe internet modem geïnstalleerd, het internet doet het goed alleen

krijgt mijn media box geen draadloos internet meer… 

bij instellingen kan ik het niet vinden en nadat ik contact heb gehad met ziggo zelf kunnen ze mij ook niet verder helpen dan alleen maar een internet kabel op te sturen. 
maar ik wil gewoon draadloos internet 

wie zou mij hierbij kunnen helpen 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Ik heb vandaag een nieuwe internet modem geïnstalleerd, het internet doet het goed alleen

krijgt mijn media box geen draadloos internet meer… "

Als je een los modem hebt, dan heeft de Mediabox XL geen internet verbinding meer, voor je andere apparaten die een internet verbinding nodig hebben.

Alle internetverbindingen moeten via het nieuwe losse modem ingesteld worden.

De Mediabox XL heeft nu alleen nog maar een eigen internet verbinding, via zijn eigen modem voor alles behalve live TV voor de Mediabox XL zelf voor replay, opnames en on-demand.

Bekijk in context

Ga naar reactie
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De Mediabox XL is niet afhankelijk van Wi-Fi c.q. maakt exclusief gebruik van coax voor zowel lineaire (live) TV als interactieve diensten zoals Replay TV. Je gebruikt het nieuwe modem voor Wi-Fi, niet de Mediabox XL.

Heb je een ander type splitter (POA-254) geïnstalleerd bij het plaatsen van het modem?

Steefb
Level 20

Met een los modem (connect box) zijn de wifi instellingen nergens voor nodig. De mediabox xl maakt zijn eigen verbinding via de coax.

De medio box xl moet geen verbinding met het ziggo modem maken.

Kijk ook hier.

Re: Mediabox software v 4.42 - Ziggo Community

Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Ik heb vandaag een nieuwe internet modem geïnstalleerd, het internet doet het goed alleen

krijgt mijn media box geen draadloos internet meer… "

Als je een los modem hebt, dan heeft de Mediabox XL geen internet verbinding meer, voor je andere apparaten die een internet verbinding nodig hebben.

Alle internetverbindingen moeten via het nieuwe losse modem ingesteld worden.

De Mediabox XL heeft nu alleen nog maar een eigen internet verbinding, via zijn eigen modem voor alles behalve live TV voor de Mediabox XL zelf voor replay, opnames en on-demand.

Ga naar reactie
PHL
Level 1

Heb het zelfde probleem na installatie Smartwifi box en nieuwe bijgeleverde splitter...geen TV replay/interactief.  

Gebruik ik de TV coax zonder splitter (en dus geen wifi), dan werkt TV replay/interactief wel.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@PHL De POA-254 is niet compatibel met de Mediabox XL. Als je eerder een ander type los modem gebruikte, dan kun je de vorige splitter terugplaatsen. Was alleen de Mediabox XL aangesloten en gebruikte je deze ook voor internet (je gebruikte geen splitter), dan kun je een POA-01-B + IEC/F-kabel voor het modem aanvragen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @PHL ,

Heb je nog een POA-01-B of POA-01-UPC liggen?

Zo ja, dan kan je die prima gebruiken.

Maar ik raad aan om de XL gewoon om te ruilen voor een Next, deze kan prima op een POA-254 werken.Deze is sneller, kleiner, stiller en ook vooral een heel stuk zuiniger.Tegenwoordig hoef je daar vrijwel altijd niet meer voor te betalen.

0 Kudos
PHL
Level 1

Dank voor snelle respons. Is voor Next een ethernet aansluiting nodig? Heb ik niet in buurt van TV.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Liefst wel, maar op wifi werkt hij ook mits die een beetje goed is.

Internet word trouwens alleen gebruikt voor het interactieve en updates gedeelte; live tv gaat zonder internet.

PHL
Level 1

Dus een Next mini zou ook kunnen? Ik heb goede WiFi en zou evt. een booster kunnen toevoegen. Tussen haakjes…ik maak veel gebruik van Replay functie.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Zou kunnen, maar persoonlijk raad ik, als er coax ligt , aan om gewoon een next nemen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@PHL leuk dat je interesse hebt en welkom hier!

Het meeste over de Next en Next Mini is al keurig verteld. Misschien vind je het nog leuk of handig om wat informatie te lezen zoals hier wordt aangehaald, over de Next en Next Mini.

Vrijwel alle details vind je daar, ook onderaan de pagina onder 'veel gestelde vragen'.

Maar dan nog, heb je meer vragen? Stel ze gerust!