1
Vraag
2
Reacties
smardejong

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Horizon offline - CS9993

IMG-20220725-WA0007.jpeg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Toch moet hier heel wat verbeterd worden, al bijna een wonder de het hiervoor wel gewerkt heeft.

Sinds dat de monteur dit aangesloten heeft is er nogal wat veranderd qua eisen.

 

Deze aansluitingen zorgen bijvoorbeeld voor instraling.

 

Steefb_0-1658768574444.png

 

Maar ook de rest is verouderd, ik vermoed dat de versterker ook het huidige frequentie bereik niet aankan.

Evenals je splitters.

 

 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

 

Maar het kan ook de storing zijn: Foutcode CS9993 | Klantenservice | Ziggo

 

Foutcode CS9993 of melding geen abonnement

Op dit moment ervaart een deel van onze klanten problemen met één of meerdere tv-zenders. Wij doen ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen. Online TV kijken werkt wel via Ziggo GO. Onze excuses voor het ongemak.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Er is een grote storing nu bij Ziggo. Ik heb ook geen internet. 

smardejong
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lastig te zien denk ik want er liggen veel kabels en wil nergens aankomen. De monteur heeft het aangesloten voor me...   rechts komt punt binnen

20220725_185322.jpg

 

20220725_185352.jpg

smardejong
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet zou goed zijn zei de dame aan de telefoon. Wist van geen landelijke storing...  

smardejong
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Net even boven gekeken op de 2de tv. Heb daar perfect digitaal beeld.... denk dan toch misschien de horizon. Bekabeling moet dan goed zijn

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Toch moet hier heel wat verbeterd worden, al bijna een wonder de het hiervoor wel gewerkt heeft.

Sinds dat de monteur dit aangesloten heeft is er nogal wat veranderd qua eisen.

 

Deze aansluitingen zorgen bijvoorbeeld voor instraling.

 

Steefb_0-1658768574444.png

 

Maar ook de rest is verouderd, ik vermoed dat de versterker ook het huidige frequentie bereik niet aankan.

Evenals je splitters.

 

 

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wanneer is de monteur voor het laatst bij jou geweest? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@smardejong "Lastig te zien denk ik want er liggen veel kabels en wil nergens aankomen. De monteur heeft het aangesloten voor me...   rechts komt punt binnen"

Dat kan zomaar 10 jaar geleden zijn?

In die tijd is er veel veranderd 4G 5G Digitenne wat allerlei storingen op je coax netwerk zet als je niet afgeschermde stekkers gebruikt, daarom worden de aansluitingen Ziggo Geschikt en/of Kabel keur sinds 2012 aanbevolen.

 

Als een monteur dit nu moet aanpassen, dan zul je dat deels moeten betalen.

Een Ziggo monteur zorgt alleen gratis voor een nieuwe hedendaagse 1e plaats met een splitter erop en de 1e korte kabels, de rest is voor jezelf of een monteur kan dit tegen kostprijs voor je aanpassen naar de huidige aansluit standaard.

 

De monteur | Klantenservice | Ziggo

smardejong
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Monteur denk jaar voor corona tijd geweest. Misschien 2 jaar..  versterker was voor analoog tv...  is nu alleen doorgeefluik voor kabel naar boven.  Heb kabel direct in de tv gedaan beneden en had digitaal tv... moet bekabeling goede zijn. Monteur komt morgen en de 2de persoon die ik aan de lijn had riep al horizon box kapot. We wachten af

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @smardejong,

Als het goed is, is de monteur onderhand geweest. Kun je ons laten weten of het probleem hiermee is opgelost? 

smardejong
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De monteur was er dinsdag. Had ook de box vervangen. Helaas pas tv op donderdagavond na ophalen verstuurde box bij postnl punt. De box die tijdelijk was geplaatst was niet te activeren.... 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

@smardejong Ah, dat is een vervelende bijkomstigheid. Werkt het nu uiteindelijk wel? 

smardejong
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alles werkt weer

smardejong
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Te vroeg getuigd......   ineens code cs9993

smardejong
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee helaas nog niet.   De next bleek niet meer in het systeem te staan. Pas over 2dagen tv

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @smardejong, ik zie dat je al contact hebt gehad met een van mijn collega's. We zijn druk bezig om de mediabox opnieuw te activeren. Je kunt in de tussentijd wel gebruik maken van kabel TV. Laat je het aan ons weten als we je nog ergens mee kunnen helpen? 

smardejong
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit werkte de vorige keer maar 1uur en toen viel het daar ook uit.   Snap niet dat alles zo moeilijk gaat. Gister een uur aan de telefoon gezeten om te horen dat de next gewoon uit jullie systeem was.  Moest ook 3x bellen want na 2x mijn verhaal vertellen viel de verbinding weer weg.  Tip voor de collegas van gister. Toen ik vorige week donderdag belde en de verbinding verbroken werd werd ik op mijn 06 teruggebeld.  Nu moest ik zelf bellen en was ik gewoon een uur kwijt om alles te laten regelen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Dat is inderdaad erg vervelend! Natuurlijk is het wel zo netjes jou even te bellen nadat de verbinding wegvalt 😞 

Is alles inmiddels geregeld? Kan ik vanaf hier nog iets voor jou doen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic