1
Vraag
2
Reacties
JHokke

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Horizon functioneert weer eens niet

Wederom een groot probleem met de horizon box. Ik ben in staat om het hele zooitje door het raam naar buiten te gooien! Vanmorgen kwam ik beneden en er liepen alleen maar blokjes in de horizon box, hierdoor geen tv. Dit duurde en duurde maar... uiteindelijk een harde reset, ging niet verder dan 50%. Vervolgens door verlenging van coax kabels rechtstreeks op de aansluiting waar hij binnenkomt aangesloten. Na een uur eindelijk tv. De aansluiting weer teruggezet naar hoe het was. Heel de dag goed gefunctioneerd. Nu kom ik net beneden en staat de kast weer al een half uur met blokjes te draaien, dus wederom geen tv! Al verscheidende malen is ook de kabel buiten gerepareerd. Hoe lang ga ik nu weer zonder tv zitten. Bijgesloten foto's hoe ziggo binnenkomt en naar de tv gaat. Ik weet ook niet meer wanneer in nu kan bellen. Ik krijg alleen maar van die mensen die het via internet opzoeken aan de telefoon, dat kan ik zelf ook... ik wil nu eens een GOEDE oplossing!!!!!!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Wim, het klopt helemaal dat mijn geduld wat was opgeraakt. Afgelopen maandag ging het zelfs nog fout toen ik belde. Er werd een afspraak gemaakt, maar later op de avond was dat helemaal niet bekend. De volgende ochtend weer gebeld en inderdaad er was geen afspraak. Opnieuw een afspraak gemaakt en nu kwam deze wel door. Echter in de avond werd ik gebeld door een monteur en werd mij de next box aangeboden. Na lang nadenken hiervoor gekozen en het probleem is opgelost!!! Ik ben weer blij!

Bekijk in context

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@JHokke dat lijkt me goed nieuws. Je kunt dan het meest oplossende bericht als opgelost aanvinken.

Succes verder en mooi dat het goed gaat komen. 👍🏻

Bekijk in context

37 Reacties 37
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Een Ziggo moderator kan dieper in de systemen kijken en de nodige stappen zetten.

Zij komen morgen hier langs.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Waarom zitten hier allemaal koppelstukken tussen?

Iedere verbinding meer kan problemen veroorzaken.

 

Zo ook naar je modem, Ziggo kan je een kabel sturen die op de POA-01 B past en in het modem.

 

Bert_0-1645393553240.png

 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dit is door ziggo zo aangesloten. Ik heb vorig jaar deze stekker vernieuwd en gewoon de kabels overgezet. De kabel waar een pijl bijstaat gaat onder de grond naar de aansluiting in de kamer. Hier kan ik geen nieuwe kabel voor aansluiten, ik kan moeilijk de kabel over de grond laten liggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

De kabel vernieuwen hoeft niet.

Past die steker niet rechtsreeks in de POA-01 B ?

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Helaas niet. Vanmorgen nog geprobeerd. Ik heb het idee dat mijn box kapot is. Net weer gaan kijken en nog steeds lopen er blokjes in het scherm van de box. Wat betekent dit eigenlijk?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dat de Mediabox XL gegevens binnen aan het halen is, maar dit lukt om de één of andere reden niet.

Meestal is dat het signaal wat niet lekker is.

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Dan ligt het probleem weer buiten. Toevallig vorige week een signaaltest uitgevoerd en die was goed en uitstekend. Wat kan ik nu nog doen, ga ik nu dagen zonder tv zitten??? Een eventuele monteur kan het toch niet oplossen is mijn ervaring. De vorige keer dat het probleem buiten ontdekt werd heeft mij 3 monteurs bezoeken opgeleverd en toen dagen later pas de reparateur van de buitenkabel. Al die dagen zit ik dan zonder tv.... en ik moet er ook iedere keer vrij voor nemen...

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Helaas niet. Vanmorgen nog geprobeerd".

Bedoel je hiermee dat de stekkers niet direct op de POA01 passen? Dat vind ik nl. best vreemd. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

De kans dat het even gaat duren is helaas wel aanwezig @JHokke ... @Bert had jij al een moderator geregeld? Dan kan deze het snel oppakken, maar ja, dan moet er wel nog een monteur die kant op. En ik hoop dat dit snel en goed verloopt. 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ja, vanmorgen geprobeerd en de stekker paste niet. Waarom zou het anders door een monteur zo aangesloten worden?

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

En hoe dan verder? Ga ik dan dagen zonder tv zitten???? Ik word hier steeds meer moedeloos van!!! De rekening loopt gewoon door en ik kan ook niet iedere keer zomaar vrij nemen...

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Waarom een monteur dat zo doet snap ik dus ook niet. Het kan anders, en het moet eigenlijk ook anders. Daarmee zal het issue wellicht niet zijn opgelost, maar zo aansluiten is niet raadzaam. De ene monteur is natuurlijk ook de ander niet. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Hoe nu verder inderdaad. Probeer wat rustig te blijven, want ook zijn gewoon klanten, die anderen helpen. Ik zou bij bijna alles willen dat ik het meteen even kon oplossen, maar helaas is dat niet de praktijk. Ik weet niet of Bert al een moderator heeft geregeld, maar ik wil moderator @Paul wel vragen, of hij, of een collega, z.s.m. naar je probleem kijkt, en er met spoed een goede monteur naar je toe moet, die de boel anders moet aansluiten, en natuurlijk de storing moet oplossen. 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik val jullie ook niet aan, Willem en Bert. Maar je wordt er moedeloos van en de vorige keer via de telefoon alles geregeld en dat duurt zo verschrikkelijk lang. Daar krijg je niet de juiste personen aan de lijn. Ik heb ook geen zin om dagen zonder te zitten! Ik ben al blij met jullie hulp!

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Als je TV, DVB-C ondersteund. Kan je de kabel vanuit de mediabox in de tv stoppen.

Zenders digitaal zoeken en je kan tv kijken, dit is een tijdelijke oplossing tot je Mediabox probleem is opgelost. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Template , zondermeer een goed idee, maar het is de vraag of het dan wel goed werkt, want het issue lijkt in de installatie te zitten. En als dat inderdaad zo is, gaat het gewoon op de Tv waarschijnlijk ook mis.

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

is er misschien al wat meer bekend van mijn probleem?? Vanmorgen nog steeds hetzelfde probleem, nog steeds blokjes op de mediabox. Inmiddels is het al 11 uur geweest, als ik nog langer moet wachten op het regelen van een monteur, hoe lang ga ik dan zonder TV zitten???? Ik wil nu z.s.m. ziggo gaan bellen, of dat jullie een afspraak met een monteur inplannen!!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Er komt binnenkort een Ziggo moderator hier in dit topic om te zien wat er moet gaan gebeuren.

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Wat is binnenkort? Ik wil aan een oplossing gaan werken, anders ga ik ziggo bellen. Ik ga geen hele week zonder tv zitten!! Sorry dat ik zo kortaf ben maar ik word er moedeloos van.....

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic