1
Vraag
2
Reacties
JHokke

Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Horizon functioneert weer eens niet

Wederom een groot probleem met de horizon box. Ik ben in staat om het hele zooitje door het raam naar buiten te gooien! Vanmorgen kwam ik beneden en er liepen alleen maar blokjes in de horizon box, hierdoor geen tv. Dit duurde en duurde maar... uiteindelijk een harde reset, ging niet verder dan 50%. Vervolgens door verlenging van coax kabels rechtstreeks op de aansluiting waar hij binnenkomt aangesloten. Na een uur eindelijk tv. De aansluiting weer teruggezet naar hoe het was. Heel de dag goed gefunctioneerd. Nu kom ik net beneden en staat de kast weer al een half uur met blokjes te draaien, dus wederom geen tv! Al verscheidende malen is ook de kabel buiten gerepareerd. Hoe lang ga ik nu weer zonder tv zitten. Bijgesloten foto's hoe ziggo binnenkomt en naar de tv gaat. Ik weet ook niet meer wanneer in nu kan bellen. Ik krijg alleen maar van die mensen die het via internet opzoeken aan de telefoon, dat kan ik zelf ook... ik wil nu eens een GOEDE oplossing!!!!!!

37 Reacties 37
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Je bent zeker kortaf @JHokke Ik schrik er een beetje van. Heb je de optie van @Template al bekeken? Misschien werkt dat ook wel, al is het maar tijdelijk. We kunnen ook hier geen ijzer met handen breken, en ik weet dat ik wat fouts ga zeggen, maar er zijn ergere zaken dan een paar dagen geen Tv hebben. Ik zal ook meteen maar sorry zeggen, maar het moet ook allemaal wel á la minute gebeuren... Als er nu een moderator naar kijkt, zal er naar verwachting nog wel wat tijd overheen gaan, want de monteur zal ook niet meteen voor je deur staan. Iets meer geduld zou je dus wel sieren. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @JHokke

Je bent er helemaal klaar mee, dat is wel duidelijk. Het is ook enorm storend als het niet werkt zoals het hoort. Voor ik overga op het inplannen van een monteur heb ik een aantal vragen. Je hebt getest rechtstreeks op de hoofdaansluiting begrijp ik, werkt het dan wel goed of ervaar je dan ook problemen? Hoe lang is de coax-kabel die naar de Mediabox XL gaat? Ervaar je ook problemen met je internetverbinding?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Je bent hier nu wel erg snel @Rikst Nu maar hopen dat ze je niet geflitst hebben ... 😁

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ook rechtstreeks op de hoofdaansluiting duurde het lang, uiteindelijk functioneerde het ineens weer wel. Daarna heb ik het weer origineel gemaakt en heel de dag geen klachten, totdat ik de box uitgezet heb. Met internet geen problemen. Gisteren wel even een hapering op de telefoon, deze ging niet over toen ik gebeld werd. Er is mij ooit verteld door upc daf de tv een ander signaal uit de kabel pakt, geen idee of dag zo is.

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

@Willem, ik klink misschien kortaf maar ik heb iedere keer problemen en als je dan in de avond belt wordt het voor dat moment opgelost maar de volgende dag is het weer terug. Ik geef ook iedere keer aan dat ik het idee heb dat het in de kabel buiten zit, maar vervolgens wordt er een binnen monteur gestuurd, de derde keer pas de goede... en toen werd de kabel buiten gepland en duurde dat nog eens een week.... vind je het gek dat ik er dan moedeloos van wordt. En mijn buren hebben nooit geen last. Niemand bij ons in buurt, ik krijg het dubbelop of... 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat klinkt me niet heel bekend in de oren, maar misschien begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt? Kun je toelichten wat je bedoelt met een ander signaal uit de kabel? Hoe lang is de kabel naar de Mediabox XL? 

 

 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ik heb geen idee wat ermee bedoeld werd. Het schijnt dat het tv signaal gevoeliger is dan het telefoonsignaal of net andersom. Als je de coaxkabel vanuit de muur naar de mediabox is ongeveer 2,5 meter lang. Misschien iets korter, maar zeker niet langer...

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Het signaal is hoe dan ook wel gevoelig, @JHokke. We kunnen 2 dingen doen. Ik kan een monteur voor je aansturen, met daarbij het verzoek om ook de kabel naar je aansluiting mee te nemen in het onderzoek. Ik kan je ook een splitter en nieuwe kabels sturen zodat je e.e.a. kunt aansluiten zonder de koppelstukken. 

 

Als ik een monteur in plan en de storing ligt niet buiten maar in de binnenhuisaansluiting, dan worden er kosten in rekening gebracht. Als we eerst de aansluitmaterialen vervangen, dan moet het met de binnenhuisaansluiting goed zitten. 

 

Geef maar aan wat je voorkeur heeft, dan zet ik het in werking! 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Mijn voorkeur gaat toch uit naar een monteur. Ik zie zelf af en toe door de bomen het bos niet meer.... graag z.s.m. maar a.s. vrijdag gaat mij niet lukken. Ik hoop dat het eerder opgelost kan worden.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Helemaal prima, @JHokke. Ik heb de monteur voor je ingepland, de eerste optie is 1 maart a.s. tussen 8.00 en 13.00, eerder is er helaas op dit moment geen ruimte. Ik raad je aan om dagelijks in de ochtend via Mijn Ziggo even te kijken of de monteur eerder kan komen. Afspraken die bij andere klanten die doorgaan worden namelijk dan vrijgegeven. 

 

Laat je ons na het bezoek weten hoe het gaat. 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

@Rikst , ik heb de SMS gekregen om de afspraak te wijzigen. Hier werd de datum donderdag 24 februari aangegeven tussen 08.00 en 13.00. Deze heb ik aangeklikt en ik kreeg de melding dat mijn afspraak is gewijzigd, ik kan het alleen nergens vinden...

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Zie mijn vorige bericht. Ik kan nergens mijn wijziging naar donderdag 24 februari terugvinden. Wel is mijn afspraak voor 1 maart geannuleerd!!!! Dit gaat zo niet goedkomen. Ik moet wel vrij nemen....

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De computersystemen hebben nu eenmaal tijd nodig om e.e.a. te verwerken.

Het kan een aantal uren duren voor het zichtbaar is in je mijn Ziggo.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Het wijzigen van de afspraak is niet goed gegaan, @JHokke. Waarom weet ik niet, maar de afspraak is inderdaad geannuleerd. Nu zag ik een afspraak voor vrijdag en heb die geboekt, en was blij dat de monteur dus eerder kon komen dan 1 maart. Maar je had aangegeven dat je vrijdag niet kon. Ik heb hem daarom direct verplaatst naar dinsdag 1 maart tussen 8.00 en 13.00 uur

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Er is mij ooit verteld door upc daf de tv een ander signaal uit de kabel pakt, geen idee of dag zo is".

@Rikst ik denk te weten waar dit over gaat. Er lopen natuurlijk verschillende signalen over de kabel, zoals Internet, telefoon en Televisie. En ja, de Tv kan dan bijvoorbeeld wegvallen, terwijl Internet en telefoon nog blijven werken. Ik denk dat dit hier word bedoeld. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik heb dit topic nog eens doorgelezen en ik weet ook niet of mijn bijdrage ergens toe leidt, maar ik denk dat @Bert een punt heeft; die koppelstukjes op de POA-01-B hebben een storende werking. En ze zijn ook overbodig; een ander kabel naar het modem en een andere stekker aan de coaxkabel zou een stuk eenvoudiger zijn. Garantie dat het signaal daarna wèl goed doorloopt naar de mediabox is er niet, want dat zal mede afhangen van de kwaliteit en lengte van de coaxkabel naar de aansluiting in de woonkamer en hoe de wandcontactdoos daar in elkaar zit. 
Dat @JHokke schreef dat een directe coaxkabel vanaf dat (overbodige) koppelstuk naar de Mediabox XL ook niet naar behoren werkt lijkt me daarom verklaarbaar. 

Het kortaf reageren van @JHokke is vast niet bedoeld voor de mensen die proberen te helpen. Er zijn veel ergere dingen in de wereld, maar ik kan me wel een beetje voorstellen dat het geduld een beetje is opgeraakt. 

JHokke
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Hallo Wim, het klopt helemaal dat mijn geduld wat was opgeraakt. Afgelopen maandag ging het zelfs nog fout toen ik belde. Er werd een afspraak gemaakt, maar later op de avond was dat helemaal niet bekend. De volgende ochtend weer gebeld en inderdaad er was geen afspraak. Opnieuw een afspraak gemaakt en nu kwam deze wel door. Echter in de avond werd ik gebeld door een monteur en werd mij de next box aangeboden. Na lang nadenken hiervoor gekozen en het probleem is opgelost!!! Ik ben weer blij!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@JHokke dat lijkt me goed nieuws. Je kunt dan het meest oplossende bericht als opgelost aanvinken.

Succes verder en mooi dat het goed gaat komen. 👍🏻

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic