HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Mijn horizon box XL word enorm warm , krijg hiervan een melding op tv en
vervolgens valt hij dan uit , dit gebeurd zeker ieder kwartier .
De box staat niet in een kast of bij een warmtebron maar gewoon op een tafel . Geloof niet dat dit de bedoeling is !
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dank voor jullie adviezen @Bert en @Willen-A1 ik zie ook niet direct een grotere instroom rondom dit onderwerp.
@tom2002 fijn dat je ons gevonden hebt op de Ziggo Community en dit probleem met jouw box aangekaart hebt.
Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd, via e-mail word je op de hoogte gehouden wanneer die bij je geleverd wordt.
Als er geen stof links en links onder in de luchtroosters zit, dan kan een Ziggo moderator een andere sturen.
Mocht er wel stof in zitten, stofzuig dat voorzichtig weg.
Laat het hier weten.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Dit komt nu ineens wel erg vaak voor, en het moet nog zomer gaan worden. Toch jammer dat de XL hier nogal eens last van heeft. Maar @Jiri (moderator) kan vast iets voor je regelen. Bijvoorbeeld een lange coax, zodat de XL in de koelkast kan... 😉
@Willem-A1 Dit komt voor als de fan defect raakt, ik zie geen verhoging van de meldingen ten opzichte van vorige jaren.
Ik zie het de laatste dagen anders nogal eens langskomen. Maar zie het ook terwijl de fan nog wel werkt. Dan zal er dus iets anders aan schorten. In ieder geval dan schoonmaken als het kan en bij herhaling niet steeds weer inschakelen, want hij gaat niet voor niets uit.
Jammer dat is niet zonder fan kan. Bij de Humax draait ie eigenlijk nooit. Blijft ie mooi schoon ook.
Zojuist alle luchtroosters gereinigd , benieuwd hoe lang het nu goed blijft gaan , word vervolgd ...
@tom2002 schreef:Zojuist alle luchtroosters gereinigd , benieuwd hoe lang het nu goed blijft gaan , word vervolgd ...
@tom2002 schreef:Zojuist alle luchtroosters gereinigd , benieuwd hoe lang het nu goed blijft gaan , word vervolgd ...
Helaas heeft ook dat niet geholpen na 20 min wederom alles uitgevallen ! Baal er behoorlijk van .
Dan wordt het tijd voor een nieuwe.
Morgen komt een Ziggo moderator hier langs om er één op te sturen.
Heel graag , dank je wel !
Dank voor jullie adviezen @Bert en @Willen-A1 ik zie ook niet direct een grotere instroom rondom dit onderwerp.
@tom2002 fijn dat je ons gevonden hebt op de Ziggo Community en dit probleem met jouw box aangekaart hebt.
Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd, via e-mail word je op de hoogte gehouden wanneer die bij je geleverd wordt.
Bedankt voor de snelle service!
afgezien van het feit dat de box behoorlijk warm word heeft hij het euvel in de ECO stand uit om soms zeer langdurig gaat zoeken,blok bandje dat van links naar rechts gaat in het display
als je dan de TV en de box inschakelt dan komt het welkoms beeld dus de afbeelding van de box met er omheen alle talen en vervolgens gebeurd er niets de ab aan uit knop gaat rood knipperen werkt dan ook niet meer en moetje de box handmatig uitschakelen (steker er uit ) pas bij her inschakelen heb je dan weer beeld .
Heeft iemand suggesties ???
@frans.lucy Wat ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de Mediabox XL (Horizon)! Ik begrijp dat jouw Mediabox behoorlijk warm wordt en af en toe volledig opnieuw lijkt op te starten. Krijg je ook een foutmelding of foutcode te zien?
Hallo Paul dat de box behoorlijk warm word is al van het begin (jaren geleden ) maar heeft wel goed gefunctioneerd. Het probleem in de eco stand is dat als het modem uitzet na een paar minuten de klok verdwijnt dat is geen probleem vervolgens kan het zomaar zijn dat in het display het zoek bandje gaat lopen en dat kan heel lang duren ik constateer dit meestal na het opstaan , vervolgens als ik dan TV wil kijken en het modem aanzet blijft hij in het welkomst beeld hangen en blokkeert de AB alleen steker er uit en weer inschakelen helpt het euvel begon na activering van de ECO stand
@frans.lucy Op het moment dat de Eco stand aanstaat op de Mediabox XL zul je merken dat de Mediabox XL er langer over doet om volledig in te schakelen. Dit kan zo 2 tot 4 minuten duren. Heb je dit euvel ook wanneer de energiestand op hoog- of normaal staat? Mocht het probleem zich in die energiestand ook voordoen, dan kan ik kosteloos een nieuwe Mediabox XL toesturen. Een alternatief is de Mediabox Next. Voor slechts € 0,50 per maand extra heb je de Mediabox Next die een stuk zuiniger is qua energieverbruik.
Ik weet dat het langer gaat duren dat is het probleem niet maar niet dat hij in het welkom beeld blijft hangen het langste was een uur dus in en uit schakelen is de enige oplossing .
In de stand hoog heeft hij dit euvel niet, wel dat na uitschakeling na tien minuten het zoek display gaat lopen maar dat duurt niet lang
Wat het aanbod betreft kosteloos is niet 50.cent per maand extra toch?
Als de apparatuur versleten is kun je die toch gewoon vervangen uiteindelijk is deze heel veel jaren in gebruik geweest, het was een van de eerste
zoals de situatie nu is kan ik dan gewoon een media box xl er voor in de plaats zetten met de zelfde mogelijkheden en aansluitingen ??? Voor internet heb ik gewoon het witte modem nieuwste type dat kan hoop ik gewoon gehandhaafd blijven ??
@frans.lucy In de Eco stand van de Mediabox XL gaat het modemgedeelte van de Mediabox ook volledig offline. Er is op het moment dat de mediabox uitgeschakeld is (in Eco stand) dus geen connectie met het netwerk. Wanneer je mediabox weer inschakelt duurt het aardig lang totdat het interne modemgedeelte weer volledig is opgestart. Vervolgens zal de Mediabox XL ook checken of er updates (software, gids, configuratiewijzigingen etc.) zijn. Op het moment dat de Mediabox XL dit doet, zie je op het display waarschijnlijk een aantal blokjes van links naar rechts bewegen. Dit is dus normaal gedrag van het apparaat.
Uiteraard kan ik de Mediabox XL in geval van oververhittingsverschijnselen kosteloos omruilen naar een vervangende Mediabox XL . Een alternatief is de Mediabox Next, omdat de Next een ander type mediabox is en deze alleen in de nieuwe portfolio's wordt aangeboden kost dit €0,50 per maand extra. Indien je voor de Mediabox Next kiest, kan het witte modem (SmartWifi Connectbox) gehandhaafd blijven. Laat maar weten wat je wilt.
dat begrijp ik ter verduidelijking het zoeken kan uren duren in de eco stand en lijkt mij niet normaal wat het opstarten betreft.de ene keer gaat het probleemloos de andere keer gaat het probleemloos, dus iedere keer een verrassing.
Vraag 1 met een mediabox XL ben ik zeker alle opgenomen programma's kwijt??
Vraag 2. er gaat als ik hem neem toch niet een nieuw een abonnement met een jaar opzeggen in neem ik aan ??
Vraag 3. moet de horizonbox eventueel retour gestuurd worden ??
@frans.lucy Dankejwel voor jouw reactie! Ik begrijp dat je m.b.t. de overstap naar abonnement met de Mediabox Next nog een aantal vragen hebt. Ik heb jouw vragen even overzichtelijk onder elkaar gezet inclusief het antwoord.
Vraag 1: Met een mediabox XL ben ik zeker alle opgenomen programma's kwijt??
Antwoord 1: Jij hebt al een Mediabox XL met de nieuwe software. Je opnames staat op dit moment dus al in de Cloud. Bij een omruilactie naar de Mediabox Next, blijven de opnames dus behouden.
Vraag 2 : Er gaat als ik hem neem toch niet een nieuw een abonnement met een jaar opzeggen in neem ik aan ??
Antwoord 2: Er veranderd verder niets aan de looptijd van je abonnement. Je gaat dus geen nieuw jaarcontract aan.
Vraag 3 : Moet de horizonbox eventueel retour gestuurd worden ??
Antwoord 3: Als je kiest voor TV Complete Next en Internet Complete Next dan ontvang je een Mediabox Next ter vervanging van de Mediabox XL. De Mediabox XL dien je dan retour te sturen naar onderstaande retouradres.
XPO/ Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800VB Venray
Dank voor je antwoordt, laatste vraag de media box had een probleem met de Phillips tv Een paars of groen beeld dat plotseling optrad ,na veel gedoe bleek dat je via instellingen en video signaal de instelling op RGB moest zetten kan dit met de next ook ? anders haal ik een probleem erbij in huis
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...