Sinds enkele weken schakelt de mediabox met enige regelmaat uit of bevriest hij, in beide gevallen zonder foutmelding. Uitschakelen en/of opnieuw aanzetten helpt tot de volgende uitval. Box is, eigelijk altijd maar zeker bij de storingen erg heet dus zal wel oververhittinig zijn. Staat al jaren op dezelfde, open, locatie en sleuven worden reglmatig uitgezogen.
Wat kan ik nog doen om de box normaal te laten werken zoder uitval?
Dank en groet,
Ton
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Ton3105
Een warm welkom op de Ziggo Community.
Het resetten van je Mediabox XL hoort zeker geen dagtaak te zijn. De kans is groot dat er iets met de ventilator aan de hand is. Dat verklaart de hitte en dat hij hierdoor vervolgens uitschakelt. De oplossing is dan ook om je een nieuwe mediabox toe te sturen. Ik kan je een vervangende Mediabox XL toesturen of een Mediabox Next. Je hebt namelijk op dit moment Internet Max en TV Complete. Als je wilt kan ik dit abonnement voor je omzetten naar hetzelfde pakket, maar dan i.c.m de Mediabox Next. De prijs en voorwaarden van je abonnement blijven ongewijzigd. Laat gerust weten of ik dit voor je in orde kan maken en wat jouw voorkeur heeft.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gratis laten vervangen door een Mediabox XL of voor een Next of Next mini, afhankelijk van je abonnement.
Laat hier weten wat je wensen zijn, dan kan een Ziggo moderator die uitvoeren.
Vervangen zou de voorkeur hebben omdat de XL ook regelmatig geplande opnames mist én veel stroom verbruikt. Als ik het goed zie hebben we een abonnement waar een Next of Next mini zou kunnen. Wat is eigenlijk het verschil tussen die twee?
Bij TV Start krijg je een Next mini, bij TV Complete en TV Max een Next.
Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo
Mediabox Next - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo
De Next heeft hetzelfde platform voor opnames, dat is gelijk.
Hi @Ton3105
Een warm welkom op de Ziggo Community.
Het resetten van je Mediabox XL hoort zeker geen dagtaak te zijn. De kans is groot dat er iets met de ventilator aan de hand is. Dat verklaart de hitte en dat hij hierdoor vervolgens uitschakelt. De oplossing is dan ook om je een nieuwe mediabox toe te sturen. Ik kan je een vervangende Mediabox XL toesturen of een Mediabox Next. Je hebt namelijk op dit moment Internet Max en TV Complete. Als je wilt kan ik dit abonnement voor je omzetten naar hetzelfde pakket, maar dan i.c.m de Mediabox Next. De prijs en voorwaarden van je abonnement blijven ongewijzigd. Laat gerust weten of ik dit voor je in orde kan maken en wat jouw voorkeur heeft.
Hoi Bert,
Dankjewel! Het lijkt richting gewenste oplossing te gaan:)
Groet,
Ton
Hoi Cecilia,
Ik dacht dat ik ook op jouw reactie had gereageerd maar da is jkennelijk mis gegaan. Bij deze noge een keer.
Dankjewel. Wij gaan dan voor de Next! Laat maar weten of ik nog wat moet doen om e.e.a in gang te zetten.
Dank en groet,
Ton
Haha, een ongeluk zit in een klein hoekje @Ton3105. Bedankt voor jouw bevestiging en bij deze heb ik het voor je in orde gemaakt. Je ontvangt zo een bevestiging van deze aanpassing en binnen enkele werkdagen wordt de Mediabox Next door Post NL bezorgd 🙂
Dankjewel en een goed weekend!
Ton
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.