1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jorjan

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Horizon XL box koppelen met Horizon extra (kleine) box via switch

Beste mensen,

Zojuist een nieuwbouwwoning ingetrokken met de volgende installatie:
In de meterkast:
- een connectbox in de meterkast, welke in bridge-modus staat
- een Ubiquiti USG UniFi (router)
- een Ubiquiti switch 16 Ports 150 watt
- 2x Ubiquiti AP’s

Woonkamer:
Tv + horizon XL mediabox

Slaapkamer:
Tv + horizon extra (klein) box

De XL box is aangesloten via een UTP op de switch en de extra-box zit ook via UTP op de switch. Helaas is er geen connectie te maken. Zojuist een UTP kabel direct op de XL en de extra-box aangesloten en dan werkt het wel.

De vraag:
Heeft iemand een idee hoe het toch werkend te krijgen is, via een switch? Dienen er misschien zaken op de switch ingesteld te worden waardoor dit wel mogelijk is?

Alvast bedankt voor het lezen en het eventueel beantwoorden.
5 Reacties 5
Evert

Level 18
Super Expert
  • 6876Posts
  • 786Oplossingen
  • 1936Likes

Hoi Jorjan,

Ik heb hier op het forum een situatie langs zien komen, waarbij de utp kabel vanuit de Mediabox XL op de ingang van de switch was aangesloten en de Extra Mediaboxen (hij had er 2) op de uitgangen van de switch, dat werkte wel. Hoe jij het aangesloten hebt, is het indirect met elkaar verbonden, maar dat gaat niet werken. Het zou dan namelijk ook via je modem of router moeten kunnen werken, maar Ziggo geeft nadrukkelijk aan dat dat niet gaat lukken.

Het goedkoopste lijkt mij dan een utp verlengstukje zodat je de utp kabel van de Extra Mediabox XL kan verbinden met de utp kabel van de Mediabox XL. De kabels komen nu toch al samen bij de switch.

Groet,
Evert
Jorjan
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie Evert. Maar het zou toch ook gewoon moeten werken met een switch ertussen. Eerlijk gezegd vind ik het zo’n vreemd systeem. Op deze manier moet er dus nog een netwerkverbinding met mijn netwerk gemaakt worden om de media via mijn XL box te laten afspelen van m’n Nas bijv.

Hopelijk heeft iemand anders nog een idee.

Groeten,
Jorrit
RobertKoopman

Level 4
  • 906Posts
  • 86Oplossingen
  • 252Likes

Daar gebruik je toch VLAN voor?
Je maakt een apart VLAN aan speciaal voor Mediabox XL en de kleine Mediabox.
Dan zitten ze samen op hun eigen netwerkje gescheiden van de rest.
Jorjan
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Robert,

Maar werkt met apart VLAN wel de extrabox? En kan je zo’n vlan wel koppelen aan je eigen thuisnetwerk?
eerlijk gezegd geen idee van.
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64890Posts
  • 4537Oplossingen
  • 17465Likes

Jorjan Hier nog wat meer over de Mediabox XL en het thuisnetwerk:
https://community.ziggo.nl/mag-ik-je-een-tip-geven-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-op-mediabox-xl-20580
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic