C.C.

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Horizon Mediabox XL vervangen voor Next

Gezien het hoge stroomverbruik van de Horizon Mediabox XL die ik momenteel gebruik zou ik deze graag omgeruild hebben voor een veel zuinigere Next. Kan iemand mij laten weten of dit mogelijk is met mijn huidige alles in één pakket Complete, en hoe ik dit zou moeten doen ? Het is toch vreemd dat daar op de site van Ziggo geen duidelijke informatie over staat, dat dit op een gemakkelijke manier mogelijk wordt gemaakt, zeker gezien de alsmaar stijgende energieprijzen die steeds meer drukken op het budget. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @C.C., goedemorgen!

Ik heb de noodkreet van @KBX458 ontvangen en help je met alle liefde om jouw pakket aan te passen. Je hebt op dit moment Internet Complete en TV Complete met een Mediabox XL. Het is mogelijk om dit te wijzigen naar Internet Complete en TV Complete Next. De prijs van dit abonnement is € 0,50 duurder dan de prijs van je huidige abonnement. Daarnaast ga je bij de wijziging een nieuw contract aan voor 12 maanden en betaal je eenmalig € 19,95 voor het wijzigen van de apparatuur. 

Als dit akkoord is, dan geef je maar een gil dan pas ik het abonnement gelijk voor je aan 🙂

Bekijk in context

19 Reacties 19
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
C.C.
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank voor je snelle reactie Steef. Helaas had ik bovenstaand topic al gezien en het al via "mijn Ziggo" geprobeerd, maar daar kan ik mijn huidige complete abonnement alleen wijzigen in een start of max pakket, niet opnieuw het complete pakket aanvinken en zodoende een next box mee te bestellen, en het alles in 1 pakket is nu net wat ik niet wil veranderen. Waarschijnlijk bezit ik niet de nodige kennis, maar mij lukt het via deze weg helaas niet, vandaar mijn vraag via de community of er misschien een andere manier is.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@C.C.  schreef:

..... vandaar mijn vraag via de community of er misschien een andere manier is.


Even de helpdesk bellen. U gaat wel, meen ik, €0.50 per maand meer betalen. en betaalt mogelijk eenmalig €19.95 omdat er nieuwe hardware wordt gestuurd,

C.C.
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jan, hartelijk dank voor je reactie.

Van de extra kosten was ik mij wel van bewust en is ook geen probleem, maar met de helpdesk heb ik een tijdje geleden al een keer contact opgenomen, en de medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk was om de horizon box te wisselen voor een next. Dit was volgens hem alleen voorbehouden voor nieuwe klanten, niet voor reeds bestaande klanten, vandaar dat ik hoopte via deze weg daar toch een oplossing voor te vinden. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@C.C.  schreef:

Hallo Jan, hartelijk dank voor je reactie.

Van de extra kosten was ik mij wel van bewust en is ook geen probleem, maar met de helpdesk heb ik een tijdje geleden al een keer contact opgenomen, en de medewerker vertelde mij dat het niet mogelijk was om de horizon box te wisselen voor een next. Dit was volgens hem alleen voorbehouden voor nieuwe klanten, niet voor reeds bestaande klanten, vandaar dat ik hoopte via deze weg daar toch een oplossing voor te vinden. 


Toen was het idd zo , nu kan je ook weer een 2e Next bestellen , je kan alleen een Next krijgen met deze abonnementen  https://www.ziggo.nl/pakketten

En dat kan je zelf regelen in je mijn Ziggo omgeving.

 

Ronihd_0-1634997837276.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Helaas heeft @C.C. hetzelfde probleem als ik heb met de Mijn Ziggo omgeving. Ook ik zie enkel TV Start en Max als keuze opties. Dit probleem is bekend bij Ziggo.

 

Bellen of de hulp van een moderator zijn de enige twee opties helaas.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

bij mij niet .........

 

Ronihd_0-1634998470445.png

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb de moderators alvast gevraagd of men hier topic starter assistentie wil verlenen.

 

C.C.
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank hiervoor KBX458

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @C.C., goedemorgen!

Ik heb de noodkreet van @KBX458 ontvangen en help je met alle liefde om jouw pakket aan te passen. Je hebt op dit moment Internet Complete en TV Complete met een Mediabox XL. Het is mogelijk om dit te wijzigen naar Internet Complete en TV Complete Next. De prijs van dit abonnement is € 0,50 duurder dan de prijs van je huidige abonnement. Daarnaast ga je bij de wijziging een nieuw contract aan voor 12 maanden en betaal je eenmalig € 19,95 voor het wijzigen van de apparatuur. 

Als dit akkoord is, dan geef je maar een gil dan pas ik het abonnement gelijk voor je aan 🙂

C.C.
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen Cecilia, hartelijk dank voor je reactie en het aanbieden van de oplossing.

Uiteraard ga ik akkoord met het aanpassen van het contract zoals je hebt aangegeven (daar was ik me tenslotte al van bewust), en zou het heel erg waarderen als je dit zou willen regelen.

Dank je wel alvast hiervoor. 👍

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Helemaal super @C.C.. Bij deze heb ik het voor je aangepast hoor! Je krijgt zo een bevestiging van de bestelling en jouw Mediabox Next wordt binnen 3 werkdagen geleverd. Alvast veel (kijk)plezier gewenst met de Mediabox Next. 🙂

palb1

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Graag wil ik hier ook op reageren…..

Ik heb Internet Max en TV Complete met een Mediabox XL en een andere mediabox( SD/HD Pace).

Is het mogelijk dat ik dezelfde abonnementswissel krijg, met een wissel naar 1 Mediabox Next plus mijn ‘oude  mediabox XL’ ? En dan die andere mediabox (SD/HD Pace)inlever?

Bij voorbaat veel dank!😅

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @palb1 , fijn dat je ons hebt gevonden als je deze vraag hebt over je abonnement. Uiteraard help ik je hier graag mee.

Zodra je overgaat naar een Next pakket, zal je mediabox XL automatisch worden gedeactiveerd. Deze kan ik niet ernaast actief staan als 2e mediabox. De mediabox XL kan alleen geactiveerd worden als eerste mediabox. Dus wat je schetst, is helaas niet mogelijk.

Maar ik heb gelukkig een andere (misschien veel betere) oplossing! We kunnen namelijk je pakket aanpassen naar ons Internet Max en TV Complete Next voor € 0,50 meer dan je huidige abonnement. Je mediabox XL wordt dan omgeruild voor een Next. Je  mediabox (SD/HD Pace) kunnen we daarnaast omruilen in dat pakket voor een extra mediabox Next. Alle informatie over deze 2e mediabox next, kun je op deze pagina vinden. Deze is maar € 1,- per maand duurder dan je huidige 2e mediabox. Dus voor in totaal € 1,50 per maand meer, ontvang je van mij 2 mediabox Nexts en blijft het internet abonnement gelijk. De huidige mediaboxen XL en Pace, worden dan weer ingeleverd. 

 

Hou er rekening mee dat er eenmalig € 19,95 in rekening wordt gebracht voor het omruilen van de apparatuur en dat je een nieuw jaar contract aangaat. Verder blijft alles hetzelfde. 

Hoe klinkt dat?  
 

palb1

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Meindert,

 

Dank voor dit voorstel!

Ik ga er mee akkoord!

 

Wat moet ik verder voor doen, om dit concreet te maken?

 

Paul Albert

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Slechts wachten op een reactie van Meindert. Hij kan e.e.a. realiseren voor je.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@palb1 Hartelijk dank voor je snelle reactie! Meindert is er helaas op het moment niet, maar ik heb de pakket zoals besproken met Meindert voor je in orde gemaakt. Het pakket is aangepast naar Internet Max en TV Complete Next met een Extra Mediabox Next. Binnen 3 a werkdagen ontvang je beide mediaboxen in huis. De Ziggo Mediabox XL en de Pace SD/HD mediabox stuur je kosteloos retour in de meegeleverde retourdozen. Vanaf ontvangst van het installatiepakket gaan de 14 dagen bedenktijd in (Wet koop op Afstand). Na de wettelijke bedenktijd gaat het jaarcontract in. Laat het gerust weten als je hierover nog vragen hebt of als er nog andere zaken zijn waarbij wij kunnen helpen. 

palb1

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hiervoor dank!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@palb1 Heel graag gedaan! 😉 Veel plezier gewenst met de Mediabox Next en de Extra Next. 

Uitgelicht topic