1
Vraag
2
Reacties
dulken

Level 6
  • 187Posts
  • 5Oplossingen
  • 21Likes

Horizon Box geen zenderinformatie

de meeste zenders bevatten geen informatie

Ik heb de horizon de achterkant de stroom eraf gehaald en de modem ook.

het blijft de meeste zenders geen informatie verstrekken

sbs6 , NPO 3 , NPO 1 , NPO 2 , Net5

ik vind het echt irritant want ik wil NPO 1 en SBS6 opnemen dus het gaat niet :rage:
30 Reacties 30
Hoop695

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ook ik heb problemen met zenders en geen programma's beschikbaar. Daarbij is bij series de mogelijkheid vervallen om alle opnames te plannen. Heb sinds kort een nieuwe mediabox. Alle opties op dit forum reeds uitgeprobeerd. Het lijkt wel bezigheidstherapie van Ziggo. We lossen geen problemen op. Verhogen wel de tarieven en laten de klant modderen, met nutteloze tip. Na contact krijg je direct een enquête in je mailbox. Maar oplossingen helaas. Jammer dat alle kabels van KPN bij mij achter een stuc laag zitten, anders was ik allang overgestapt
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoop695

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Zwak, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
Hoop695

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Al die mogelijkheden heb ik reeds uitgeprobeerd, als ervaringsdeskundige van jullie helpdesk, weet ik ze nu allemaal. Genoemde acties behoren tot de standaard genoemde oplossingen. Tot mijn stomme verbazing, waren genoemde problemen in het weekend weer weg. Ze komen wel steeds terug, maar het totaal is niet stabiel en steeds weer ontstaan er weer storingen. Ik hoop dat je het niet erg vindt, dat ik niet nogmaals alles ga uitproberen en testen. Ziggo zou voor een stabiel systeem moeten zorgen en dat gebeurt niet. Ik neem u persoonlijk niets kwalijk. Heb het vorige bericht ook geschreven uit pure frustratie en niet met de verwachting dat er een stabiel systeem komt. Die hoop is vervlogen. Ik wacht totdat er een provider komt die ook via de aanwezige kabel een dienst gaat aanbieden en dan ga ik een nieuw avontuur in, tenslotte moet je hoop blijven houden.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ik heb vandaag contact gehad met Hoop695. Wij hebben tijdens het gesprek de modem en de mediabox onder de loep genomen. Het signaal naar de modem is sterk en zuiver. Het signaal naar de box is sterk maar helemaal niet zuiver. Ergens in huis zit een element wat het signaal niet ten goede komt. De kabel van de splitter naar de box is relatief nieuw, maar het is onbekend of het een kabelkeur kabel is.

Het leek ons een goed idee om een nieuwe hoogwaardige kabel te proberen, deze heb ik kosteloos opgestuurd. We lezen van de week hier een bericht of deze heeft geholpen. Ik zal dan ook een controle meting uitvoeren 🙂
Hoop695

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nieuwe kabels gehad van Ziggo. Een kabel voor de TV en de ander weet ik niet waar die mee verbonden moet worden. Het lijkt erop dat de TV een signaal afgeeft vanaf de mediabox dat beter is dan voorheen. Alle eerder genoemde klachten zijn op dit moment niet aanwezig. Alleen een netwerk installeren gaat niet. Maar who cares.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Fijn om te lezen dat de tv klachten met de nieuwe betere kabel verdwenen zijn 🙂
10955786

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
dulken wrote:
de meeste zenders bevatten geen informatie

Ik heb de horizon de achterkant de stroom eraf gehaald en de modem ook.

het blijft de meeste zenders geen informatie verstrekken

sbs6 , NPO 3 , NPO 1 , NPO 2 , Net5

ik vind het echt irritant want ik wil NPO 1 en SBS6 opnemen dus het gaat niet :rage:
10955786

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,bij ons zelfde probleem,dan enkele maanden alles met zenderinformatie,dan enkele dagen op ongeveer een kwart van de zenders geen informatie.
Eindelijk na het lezen op dit forum nogmaals actie kndernomen en BINGO.
ga naar instellingen,uitgebreide instellingen,mediabox,dan wis alles op de harddisc.
Ook maar verder gegaan naar ,op fabrieksinstellingen,gemaakte opnames verwijderen.
Alles is verwijderd.
hopelijk ka ik er iemand mee helpen!
Groetjes Frans.
10955786

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sorry!
Volgende dag : opnieuw geen programmainformatie....
Wel gelukt is oude lege opnames zijn eruit,eindeljk.
Groetjes frans.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo 10955786, welkom op onze Community.

Er is al een mooi topic over geschreven zie ik, inclusief uitgebreid stappenplan om het op te lossen.

Het topic begint met de belangrijke check wanneer de box voor het laatst een update heeft gehad. Als dat al een tijdje is geleden gaat het verdere stappenplan zeker helpen! 🙂
10955786

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Opgelost,terug naar fabrieksinstelingen is de oplossing!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic