1
Vraag
2
Reacties
hivdl

Level 2
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Home Cinema Set in combinatie met Mediabox Next instellen

hoe kan ik het geluid horen van de homecinemaset via de next.
nu hoor ik alleen geluid via de tv en niet over de boxen
als ik dat wil moet ik het geluid via de ab van de next uitzetten en de homecinema aanzetten om geluid via met boxen te horen.
graag een oplossing hiervoor
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hivdl
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Monteur net weg
alles had ik goed aangesloten t.w.
Vanaf de next 1 HDMI kabel naar de ingang HDMI ARC op de TV
Vanaf de next 1 HDMI kabel naar de ingang HDMI van de Blue Ray speler
Vanaf de Homecinemaset 1 optical kabel naar de TV optical
Met de ab kan ik de TV en next aan en uitzetten en het geluid regelen.
Alleen de Cinemahomeset moet je via de ab van de Cinemahomeset aan en uitzetten

nogmaals iedereen bedankt voor de adviezen.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Hoi,

Hoe heb je alles aangesloten.
Vibram Barefoot

Level 7
  • 166Posts
  • 8Oplossingen
  • 28Likes
hivdl
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
hoi

mediabox next HDMI kabel naar ingang TV HDMI Arc
Blue ray HDMI kabel naar HDMI 2 op TV
Homecinemaset optical kabel naar optical ingang mediabox next
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hey @hivdl. Welkom hier!

Je komt gelijk op de Community binnen met een mooie vraag. Daarvoor ben je hier zeker op het juiste adres!
Van Vibram Barefoot Shoe heb je een (ontzettend creatief :wink:) overzicht ontvangen. Als je de installatie op die manier realiseert, hoe gaat het dan?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Als het kan koppel dan de Receiver en TV met een HDMI-kabel tussen aan beide kanten een HDMI-ARC poort. Je regelt daarmee 2 dingen.


  • het geluid van Bronnen die aan je TV hangen -bv de Next- gaat via het ARC (Audio Return Channel) van de HDMI kabel naar de Receiver; daar is een Audio Input Source voor op de Receiver;
  • Video van Bronnen die aan de Receiver hangen gaan naar de TV.
Je kunt kiezen waar je de Next op aansluit & bekijken wat je het beste bevalt.
hivdl
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
hartelijk dank voor de reacties, ik wacht even met veranderen, morgen woensdag komt er een ziggomonteur langs.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
hivdl helemaal goed! Laat je ons straks in een terugkoppeling weten hoe het is gegaan? 🙂
hivdl
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
ik heb de homecinemaset aangesloten op de tv met een dig opt.kabel en gekoppeld met de ab, en dat werkt, hard en zacht met de ab van de mediabox gaat goed, maar uit en aanzetten van de homecinema met de ab lukt niet. vanmiddag komt er een monteur
ik laat het jullie weten
hivdl
Topicstarter
Level 2
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Monteur net weg
alles had ik goed aangesloten t.w.
Vanaf de next 1 HDMI kabel naar de ingang HDMI ARC op de TV
Vanaf de next 1 HDMI kabel naar de ingang HDMI van de Blue Ray speler
Vanaf de Homecinemaset 1 optical kabel naar de TV optical
Met de ab kan ik de TV en next aan en uitzetten en het geluid regelen.
Alleen de Cinemahomeset moet je via de ab van de Cinemahomeset aan en uitzetten

nogmaals iedereen bedankt voor de adviezen.
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Geweldig om te lezen hivdl ! Bedankt voor je terugkoppeling en heel erg veel plezier ervan :grin:
Brabi

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoe kan je 2 x een HDMI kabel aansluiten vanaf de Next, ik heb maar 1 HDMI aansluiting op mijn Next

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@Brabi  schreef:

Hoe kan je 2 x een HDMI kabel aansluiten vanaf de Next, ik heb maar 1 HDMI aansluiting op mijn Next


Dat kan ook niet, TS zal het wel verkeerd hebben opgeschreven.

Brabi

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste mensen,

 

Aangezien hier ook de analoge radio stopt heb ik, om digitale radio te kunnen ontvangen op mijn home cinema set, mijn apparaten op de volgende manier aangesloten. Ik heb de volgende apparaten: 

Samsung TV (QE65Q9FN)

Panasonic SC-BT735 Home cinema set

Next van Ziggo.

  1. Vanaf de Next gaat de HDMI kabel naar de HDMI 1 ingang van de TV (One connect box) en een optische kabel van de D AUDIO naar de Digitale Audio In (Optical 1) van de Home cinema set.
  2. Vanaf mijn Home cinema set gaat er vanaf Digitale Audio In (Optical 2) een optische kabel naar de Digital Out van de TV (One connect box) en een HDMI kabel van de AV OUT HDMI naar de HDMI 4 (Arc) van de TV (One connect box). 

Ik heb de Any + (CEC) uitgeschakeld op de TV zodat de Home cinema set niet uitgaat als ik de TV uitzet. Ook heb ik bij de Next de apparaat bediening waarmee je meerdere apparaten kan bedienen op "Uit" gezet. 

 

Wil ik nu alleen digitale radio luisteren dan zet ik de Home cinema set aan op "Dig - In - 1" en zet de Next aan, vervolgens zeg ik met de stembediening tegen de Next b.v. "Sky radio" en ik heb geluid zonder dat TV aangaat.

 

Wil ik vervolgens TV kijken dan zet ik de TV aan en zeg weer met de stembediening tegen de Next b.v. "RTL 4" en de Home cinema set zet ik op "Dig - In - 2" en heb beeld en geluid via de Next.

 

Helaas start de next weer op met de laatst gekeken tv zender dus daarom moet je bij het weer opstarten van de next na het opstarten de naam van de radiozender waar je naar wilt luisteren zeggen.

Het is omslachtig maar op deze manier heb ik digitale radio zonder dat ik nieuwe soundbar of home cinema set moet kopen.

 

Ziggo heeft wel een digitale ontvanger te koop maar dan moet je ook nog apparaten aan en uitzetten om te switchen tussen radio en TV.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan en als iemand een betere oplossing heeft om met mijn huidig configuratie toch digitale radio kan luisteren zonder de TV aan te hebben hoor ik dat graag.  

 

Mvg, Bram

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic