Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
clonetrooper
Level 1

Home Cinema Set gaat niet uit samen met de rest.

Hallo leden,

Ik leg het even uit hoe het toen en nu was. Alles van samsung.

Over toen....
Ik had in het verleden de Samsung smart tv UE40F7000 uit 2012,
De Mediabox XL van Ziggo, Merk samsung, Model :SMT-G7401
En Samsung Home Cinema set (HCS) met ingebouwde 3D blu-ray speler, model: HT-J5500 ik denk uit 2012 a 2013.

De aansluitingen:
De Mediabox XL is met HDMI aangesloten aan de HDMI 1 STB van de tv.
En de optische geluidskabel is van de mediabox XL aan de Home cinema set aangesloten.
Tot slot de HCS met HDMI aan de tv HDMI 3 voor ARC.

Met deze aansluitingen en met Anynet+ konden alle apparaten in 1x uit met de afstandbediening van de Mediabox. Ook kon het geluid automatisch overgeschakeld worden als ik even naar pathe thuis app wilde in de smart tv. Dan hoorde ik ook films uit de boxen en niet de tv zenders van de mediabox.

En de situatie nu:

Sinds een maand geleden heb ik de mediabox next van Ziggo gekregen, Merk Arris, model DCX960.
En sinds vandaag een nieuwe Samsung QLED smart tv, Model: QE49Q65RAL.

De mediabox next is met HDMI aan de HDMI 1 van de tv verbonden.
De optische kabel van mediabox next verbonden met de Home cinema.
En de Home cinema is verbonden met HDMI kabel aan HDMI 4 verbonden van de tv.

Nou heb ik een paar problemen:
1e is dat de Home cinema niet uit gaat samen met de mediabox next en tv, via de afstandbediening van de Mediabox next.

2e probleem is dat als ik via de tv pathe thuis wil kijken dan schakelt het geluid niet over, dan blijf ik uit mijn boxen van de Home cinema de tv zenders horen. Ook omdat die mediabox aan staat. Maar het zou moeten overschakelen want dat werkte wel met de vorige mediabox XL.

Help me? Moet ik de optische kabel van home cinema naar tv doen? Werkt het geluid dan nog wel bij elke bron?
Dus apps van de tv, blu ray en de mediabox next.?

Hoe moet het aangelegd worden? Het werkte toen nog goed.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
clonetrooper
Level 1
Topicstarter
Nou ik kan jullie vertellen dat het opgelost is. De Optische kabel in de tv en met de HCS verbonden.
En ik krijg geluid als ik mediabox kijk, of als ik naar pathe thuis hoor ik geluid terwijl de mediabox ook aanstaat maar daar hoor ik niks van. Dus dat is opgelost.

En hetzelfde ook als ik blu ray ga kijken.

Dank voor jullie hulp.

Bekijk in context

0 Kudos
4 Reacties 4
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi clonetrooper,

Top dat je zo uitgebreid je situatie beschrijft, dat scheelt al een hoop. Het is natuurlijk irritant dat niet alles meer werkt zoals je gewend bent. Dave- of Be rt hebben vast en zeker tips om je op weg te helpen.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
clonetrooper schreef: "En de Home cinema is verbonden met HDMI kabel aan HDMI 4 verbonden van de tv."

Eerder schreef je: "Tot slot de HCS met HDMI aan de tv HDMI 3 voor ARC."

Waarom nu niet de HDMI van de HCS aan de tv HDMI 3 voor ARC?

Wil je dat eens proberen?
0 Kudos
clonetrooper
Level 1
Topicstarter
Nou ik kan jullie vertellen dat het opgelost is. De Optische kabel in de tv en met de HCS verbonden.
En ik krijg geluid als ik mediabox kijk, of als ik naar pathe thuis hoor ik geluid terwijl de mediabox ook aanstaat maar daar hoor ik niks van. Dus dat is opgelost.

En hetzelfde ook als ik blu ray ga kijken.

Dank voor jullie hulp.
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Super! Fijn dat het is opgelost en bedankt voor het delen van de oplossing. Veel kijkplezier weer.
0 Kudos