1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
633 Reacties 633
Meldingen
Aan Uit
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
vankol wrote:
Dat zou wel eens een doorbraak betekenen, nu de oplossing nog :grinning:

Die is er dus al; HDMI kabel niet aansluiten... :grin:

Maar even serieus; de Samsung Tv wil nogal eens contact houden met de bron in stand-by mits via HDMI aangesloten. Dat leid soms ook tot ongewilde perikelen, maar wellicht speelt dat ook nu en hoor je iets bij het HDMI board? Ik zag nl. ook reacties dat de pieptoon bij inschakelen niet weg is, maar het dan word overstemd. Maar vraag is natuurlijk ook of de pieptoon alleen aanwezig is als de Next is aangesloten op een Tv van Samsung. In dat geval zou robbo het ook moeten horen... Verder hebben alle gebruikers hier echte merken ... :relaxed:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17639Posts
  • 731Oplossingen
  • 4314Likes
Ik hoor hier geen piep toon. Ook andere die een Samsung tv hebben met een next, en waarmee ik regelmatig brainstormt heb ik hier nog niet over horen klagen. Dave- ??? EnergieBoy ??

Dus ja dat wil dus niet zeggen dat alle Samsung tv's met een next... de next piept.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
robbo wrote:
Ik hoor hier geen piep toon. Ook andere die een Samsung tv hebben met een next, en waarmee ik regelmatig brainstormt heb ik hier nog niet over horen klagen. Dave- ???

Tja, ook niet slim van me om het jou te vragen... Als ik met je aan de telefoon zit moet ik ook altijd al schreeuwen wil je iets horen... :joy:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17639Posts
  • 731Oplossingen
  • 4314Likes
Willem-A Dat komt omdat ik constant een "hoge piep" hoor als jij grof in de mond bent:grin: Zo weer on topic
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25119Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8234Likes
Hey robbo :blush:

Mijn Next op me Samsung UHD TV 6 Serie UE43MU6100 heeft geen problemen, ik heb hem zelf verbonden met een Optische Audio kabel naar me LG Soundbar en de enige piep die ik heb is de piep in me oren.

Alleen de boven Next geeft iets meer lawaai met opstarten, heeft iets meer moeite online te komen, maar dat is na een minuut weer weg en ook geen piep gelukkig.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar dat is dus een vrij nieuwe Tv Dave- ?

Wellicht speelt het bij bepaalde types, net als als het issue dat de Humax, aangesloten middels HDMI op een (bepaalde) Samsung Tv, geen geluid meer weergeeft via de andere uitgangen als de Tv in stand-by word gezet. En tot nu toe heeft niemand daar een oplossing voor...

Een pieptoon is trouwens altijd hoog. Anders is het een bastoon...
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Manuel1971 wrote:
PetertjeBol Samsung TV?

Denk dat we inderdaad de goede weg op gaan. Kan morgen nog testen met andere tv maar heb alleen Samsung in huis

Ik heb ook een Samsung in huis,
echter een kleine test leert: hdmi kabel in de Next met aan het andere uiteinde niets= pieptoon.
Dus ongeacht of er iets via de hdmi aan de Next is aangesloten een piep.
{ Manuel1971 kun je zelf eens je hdmi aan je Next laten en de hdmi uit je tv halen, hoor je dan verschil?}
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25119Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8234Likes
Willem-A mijn TV komt uit Augustus 2017 vrij nieuw. En het lijkt me bij bepaalde modellen voor te komen inderdaad :wink:

Meer de 3D en gewone Full HD Modellen, 100% zekerheid kan ik niet geven, is per TV anders. Hier draait het goed.

Maar je kan ook overbelasting veroorzaken, door te veel op een TV aan te sluiten zoals 3 HDMI daar weer Soudbar, Receivers, Game Console's en Media Players of Chromecasten, dan dat moet ook gevraagd worden of dit het geval is.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PetertjeBol wrote:

Manuel1971 wrote:
PetertjeBol Samsung TV?

Denk dat we inderdaad de goede weg op gaan. Kan morgen nog testen met andere tv maar heb alleen Samsung in huis
Ik heb ook een Samsung in huis,
echter een kleine test leert: hdmi kabel in de Next met aan het andere uiteinde niets= pieptoon.
Dus ongeacht of er iets via de hdmi aan de Next is aangesloten een piep.
{kun je zelf eens je hdmi aan je Next laten en de hdmi uit je tv halen, hoor je dan verschil?}

Dit is wel heel apart. Is alleen het aansluiten van de HDMI kabel dan al een trigger? Dan ben ik eigenlijk benieuwd of een andere HDMI kabel het issue oplost. Er zijn mensen die een andere kabel gebruiken. Is het daar dan niet aan de orde? Of is het juist zo dat het issue er niet is met de bijgeleverde kabel?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave- net nog wat toegevoegd aan mijn bericht... Gezien?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar ik zag net toch dat de pieptoon weg is als de kabel uit de Tv word gehaald. Als dat bij de een wel, en bij de ander niet het geval is maakt dat het probleem weer lastiger. Tenzij de HDMI kabel een rol zou spelen in het geheel.
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25119Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8234Likes
Over de HDMI kabel of over de Pieptoon en Bastoon :kissing_smiling_eyes:

Je bericht kwam later door dan de mention :wink:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave- wrote:
Over de HDMI kabel of over de Pieptoon en Bastoon :kissing_smiling_eyes:

De kabel. Maar ik gooi ook maar even een balletje op hoor...
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25119Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8234Likes
Is een heel goed balletje Willem :thumbsup_tone1:

Wat bij de Moderators ook speelt is de hoeveelheid apparaten die wordt aangesloten, dat kan ook een issue zijn.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar nu gooi ik niks meer op want mijn laptop is leeg, en het stopcontact zit te ver weg. En om nou die hele laptop te gaan verslepen is ook weer zo wat... :nerd:

Dus ik piep er even tussen uit.
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25119Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8234Likes
Is goed Willem, rustig aan:blush:
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Willem-A en de rest,
in mijn situatie: HDMI kabel in de Next= pieptoon,
ongeacht of de kabel op de tv is aangesloten of niet!
Welke kabel je gebruikt maakt niet uit: kabel van de Next, kabel van de Mediabox XL of een kabeltje van de Action, allemaal piep.

Het heeft in mijn ogen dus niets te maken met wat er op de tv is aangesloten of hoeveel erop is aangesloten. {de XL en Humax hadden hier met verder dezelfde setup geen last van}
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dave- schreef:

"Maar je kan ook overbelasting veroorzaken, door te veel op een TV aan te sluiten zoals 3 HDMI daar weer Soudbar, Receivers, Game Console's en Media Players of Chromecasten, dan dat moet ook gevraagd worden of dit het geval is".

Leg dit eens beter uit als je wilt. Je gebruikt toch niet alles tegelijk? En wat zou je dan overbelasten dan? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PetertjeBol schreef:

"Willem-A en de rest,
in mijn situatie: HDMI kabel in de Next= pieptoon,
ongeacht of de kabel op de tv is aangesloten of niet!
Welke kabel je gebruikt maakt niet uit: kabel van de Next, kabel van de Mediabox XL of een kabeltje van de Action, allemaal piep".

Dat is wel heel bijzonder. Hier kunnen dan ook nog wel wat hoofdbrekens over komen. Wel is het 'mooi' dat dit is ontdekt. Je moet daar toch maar even opkomen. Natuurlijk zul je dit eens ontdekken, wellicht per ongeluk, maar in bepaalde gevallen weet je dan soms niet eens wat je nou precies had/hebt gedaan ...

Maar nu. Dit is een stap verder, maar we zijn er nog niet. Hoe los je dit nu op. Ben ook wel benieuwd hoe het gaat bij mensen die er een CEC killer tussen hebben zitten. Gewoon, net als bij Dave- uit nieuwsgierigheid.

Kun jij hier ook nog wat verder mee Serkan Ziggo ?
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 25119Posts
  • 1077Oplossingen
  • 8234Likes
Je hebt op de meeste nieuwere TV's 3 HDMI poorten, op de oudere 2 of 1 poort.

Meeste mensen hebben een receiver of soundbar dat is al 1 HDMI poort, dan hebben ze vaak nog een DVD Speler, BlueRay en hier heb je dus de 3 poorten in gebruik.
Als je geen smart TV hebt kan je een Chromecast gebruiken of media player maar als je 2 of 1 HDMI poorten hebt, dan plaatsen vele een HDMI Switch en daarop de overige apparaten.

Overbelasting is een groot woord maar als je de BlueRay/DVD speler/Receiver/Soundbar aan hebt en de Next of andere Settopbox, kan het soms wel eens voorkomen dat hij overbelast raakt.

Teveel apparaten voor de HDMI Poorten zeg maar.