1
Vraag
2
Reacties
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
633 Reacties 633
Derpina

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik even een toevoeging mag doen aan dit probleem. Geen idee of het al eerder gezegd is, ik heb niet alles gelezen.

 

Als ik de tv en ziggo box uit zet, hebben we het zo geïnstalleerd dat na een aantal minuten de ziggobox van stand-by af gaat en zich helemaal uitschakelt. Ik weet niet hoe dit heet. Eco modus?

 

Zodra ie helemaal uitstaat gaat ie hier pas piepen.

Ik zit niet graag in mijn woonkamer een boekje te lezen want wordt er ook helemaal gek van. Zelfs een vriendin vroeg laatst aan mij wat dat gekmakende geluid was, toen heb ik de box aangezet en de tv uitgelaten, om er maar van af te zijn.

 

Ik zou graag deze eco modus zo laten maar die piep jongens... die piep.......

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Derpina  schreef:

...Zelfs een vriendin vroeg laatst aan mij wat dat gekmakende geluid was, toen heb ik de box aangezet en de tv uitgelaten, om er maar van af te zijn...


Natuurlijk mag u wat toevoegen. Hoe meer reacties hoe beter én dan blijft dit draadje actief en zichtbaar.

Op zich is dat aanzetten van de Next box een 'oplossing' ( kuch' ), alleen jammer van het onnodige energie verbruik, alle beetjes helpen tenslotte.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen allemaal,

We hopen in de loop van volgende week meer duidelijkheid te kunnen geven. Met de info die we dan krijgen hopen we ook de vragen die onder dit draadje gesteld zijn te kunnen beantwoorden. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Paul  schreef:

...We hopen in de loop van volgende week meer duidelijkheid te kunnen geven. Met de info die we dan krijgen hopen we ook de vragen die onder dit draadje gesteld zijn te kunnen beantwoorden. 


Kijk ...... zou het dan eindelijk opgelost 😃 worden ...... of is het alleen een planning 😫 waarin staat ...... dat er ergens, ooit 😱 eens wat gedaan zou ( kunnen ) worden ?

Niets persoonlijk ( 👍 ) natuurlijk, maar zo'n aankondiging schept wel verwachtingen ...... 


Hopelijk wordt dan de huidige 'oplossing' ( van juni 2019 ) van dit draadje aangepast, want .....

 


@Lycke  schreef:

"...Tot die tijd verdwijnt de piep door de HDMI kabel eruit te halen als je de box niet gebruikt. "


..... als je sinds 2019 iedere dag de HDMI stekker eruit en erin doet, dan is de HDMI stekker van de kabel en/of de HDMI stekker van de Next ( of nog erger, van je tv ), allang defect en/of afgebroken. Want daarop is zo'n stekker beslist niet berekend.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Pasi Komende week krijgen we in iedergeval meer informatie v.d. afdeling die hier mee bezig is. Dus ik hoop onder dit topic dan meer te kunnen vertellen. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb een tijd geleden een test next box gehad met de fix erop en die doet het tot op heden super 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes



@Lycke  schreef:

Er zijn slechts 7 boxen waarop de fix tegen de piep geïmplementeerd is. Deze zijn allemaal gebruikt als test en hieruit is bevonden dat de fix werkt. De volgende stap is uiteraard ervoor zorgen dat alle boxen met een piep (kunnen) worden omgeruild voor een box waarop de fix gezet is. Het proces daarvoor is nog niet rond. 


5 maanden geleden zijn 7 gemodificeerde Next boxen ter test uitgezet en begin januari schreef Lycke het bovenstaande.



@MR_CHIP  schreef:

ik heb een tijd geleden een test next box gehad met de fix erop en die doet het tot op heden super 


De fix/modificatie werkt blijkbaar goed, maar ...


...het is alleen jammer, dat het sindsdien bij Ziggo weer erg stil is. Ziggo heeft blijkbaar niet erg veel haast ( kuch ) om haar klanten met een piepende Next te helpen. Die wachten ondertussen al 2 jaar op een oplossing.
Vandaag werd bekend dat Ziggo binnenkort met meer informatie komt. Maar als Ziggo op dat moment niet bekend maakt, dat iedere piepende Next per direct vervangen kan worden, is ook deze mededeling van Ziggo weer een teleurstelling. Of zou Ziggo denken, dat als je maar lang genoeg wacht en e.e.a. maar vooruit blijft schuiven, de problemen misschien wel spontaan verdwijnen ?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Paul  schreef:

....Komende week krijgen we in iedergeval meer informatie v.d. afdeling die hier mee bezig is. Dus ik hoop onder dit topic dan meer te kunnen vertellen. 


Dan zou er zo langzamerhand nieuws moeten zijn, want we zijn al 2 weken verder ...........

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi en anderen,

 

(Structureel) nieuws voor het vervolg is er nog niet, maar er worden deze en volgende week opnieuw tests gedaan bij klanten thuis met Mediaboxen waarbij de piep niet meer hoorbaar zou moeten zijn.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

Hi @Pasi en anderen,

 

(Structureel) nieuws voor het vervolg is er nog niet, maar er worden deze en volgende week opnieuw tests gedaan bij klanten thuis met Mediaboxen waarbij de piep niet meer hoorbaar zou moeten zijn.


Dat is wel heeeeel erg vaag en klinkt eigenlijk meer als zoethouder. "...Niets structureel...", dus zoiets in de trant van, dat Ziggo weer enkele Next'en gemodificeerd heeft ( misschien we met dezelfde fix als de vorig 7 stuks ) en die nu weer maaaaaaaaaaanden gaat testen.

Geen nieuws is slecht, maar dit bericht ( zonder meer info ) is duidelijk een zoethouder en een belediging voor alle klagende ( maar wel betalende ) klanten, die al 2 jaar last hebben van een piepende Next !!!

Ziggo denkt ( of hoopt ? ) waarschijnlijk : misschien verdwijnt de piep wel spontaan, worden de klanten het klagen wel moe of stappen ze maar over naar een andere provider. Want dat is goedkoper, dan dit probleem op te lossen.


P.s. natuurlijk niets persoonlijks, maar Ziggo zou toch na 2 jaar een beter 'antwoord' moeten hebben bedacht !! Met deze melding, blijkt duidelijk dat Ziggo de problemen voor zich uit schuift en de klant met de ellende laat zitten.

CaWe

Level 7
  • 173Posts
  • 4Oplossingen
  • 32Likes

Ik heb sinds ruim een maand ook de Mediabox Next, mijn valt op dat sindsdien mijn surround receiver een zoemtoon maakt, als TV, next en receiver uitgeschakeld zijn (in stand by) 

 

Aansluiting:

Next > hdmi > TV > hdmi > receiver.

 

Eerder kon ik de receiver er niet op betrappen. Stroom van receiver af en de  piep/zoemtoon is weg.

 

Eco Modus of die middelste, maakt geen verschil

 

Mijn next draait inmiddels op software versie 4.31

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

 

....(Structureel) nieuws voor het vervolg is er nog niet, maar er worden deze en volgende week opnieuw tests gedaan bij klanten thuis...


@Alex,

we zijn nu al weer een paar weken verder, is er nog nieuws?

Het blijft toch opzienbarend, dat na exact 2 jaar nadat dit draadje gelogd is, Ziggo nog steeds niet in staat is om dit probleem op te lossen. Terwijl Ziggo op andere vlakken wel allerlei andere aanpassingen heeft gedaan en o.a. ( natuurlijk ) ook jaarlijks de abonnements prijzen heeft verhoogt.

Ziggo kan nu toch niet blijven beweren, dat men echt serieus en 100% actief bezig is met het zoeken van een oplossing voor de piepende Next, zodat de klagende klanten hun piepende Next kunnen vervangen? Vooral omdat het aantal gemodificeerde en ter test uitgezette Next-boxen op een paar handen te tellen zijn en er sindsdien weer geen actie lijkt te zijn.

In december vorig jaar zijn enkele gemodificeerde Next'en bij klanten ter test aangeboden en die staan daar ( misschien onder een laag stof ) waarschijnlijk wortels te kweken.

Daarna heeft Ziggo ( volgens eigen zeggen ) nog enkele Next'en ter test uitgezet, maar wat daaraan gemodificeerd is wil Ziggo niet vertellen. Misschien is het wel dezelfde fix als bij de modificatie van afgelopen december, maar zo zou Ziggo nog kunnen zeggen dat men druk bezig is ( kuch ).

Het lijkt erop of al die ( over de piep ) klagende klanten, Ziggo geheel niet interesseert. Want uiteindelijk betalen ze nog steeds voor hun abonnement en staat de compensatie regeling buitenspel, dus waarom al die haast zal Ziggo ( waarschijnlijk ) denken !

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

Hele terechte opmerkingen en vragen. Dat het niet speelt of dat we niet actief bezig zijn, is niet aan de orde, maar dat het (te) lang duurt, staat buiten kijf. Er zijn in de afgelopen tijd inderdaad meerdere kleine batches aangeboden bij klanten die dit ervoeren. Dit is succesvol, zo ook de laatste batch. En hoewel een structurele oplossing lang op zich laat wachten, zijn deze losse batches wel ontzettend waardevol hiervoor. Uiteraard voor de klanten, maar ook voor de oplossing op lange termijn. Er wordt al enige tijd gelijktijdig gewerkt aan de structurele oplossing, maar helaas is dit een langdurend proces.

 

Je opsomming van kritiek is terecht, het duurt veel te lang, maar het speelt echt en ik houd vertrouwen in de structurele oplossing.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

Hi @Pasi,

 

Hele terechte opmerkingen en vragen. Dat het niet speelt of dat we niet actief bezig zijn, is niet aan de orde, maar dat het (te) lang duurt, staat buiten kijf. Er zijn in de afgelopen tijd inderdaad meerdere kleine batches aangeboden bij klanten die dit ervoeren. Dit is succesvol, zo ook de laatste batch. En hoewel een structurele oplossing lang op zich laat wachten, zijn deze losse batches wel ontzettend waardevol hiervoor. Uiteraard voor de klanten, maar ook voor de oplossing op lange termijn. Er wordt al enige tijd gelijktijdig gewerkt aan de structurele oplossing, maar helaas is dit een langdurend proces.

 

Je opsomming van kritiek is terecht, het duurt veel te lang, maar het speelt echt en ik houd vertrouwen in de structurele oplossing.



Hallo @Alex , dank je voor je antwoord.

Natuurlijk is iedere vervangen piepende Next een exemplaar minder, maar kan je aantallen noemen? Want "...meerdere kleine batches...", is wel erg vaag, dat kunnen totaal ook wel 20 stuks zijn, terwijl veel meer klanten last zullen hebben van een piepende Next.

Eigenlijk heb ik geen vertrouwen meer in een structurele oplossing. Waarschijnlijk doelt Ziggo m.b.t. "...structurele oplossing..." op het moment, ver ver in de toekomst, dat de Next vervangen gaat worden door een andere doos.

Gezien het tempo dat Ziggo nu laat zien ( Ziggo is tenslotte al 2 jaar met dit probleem 'bezig' ), zal het mij verbazen dat Ziggo binnenkort ( de komende maanden en/of zelfs jaren ) dit probleem actief gaat oplossen. Waarschijnlijk wacht Ziggo passief ( op die paar "...kleine batches..." na ) totdat dit probleem uit zichzelf is opgelost. Of dit nu door de 'ouderdom' van de klanten is ( waardoor ze op termijn, de piep vanzelf niet meer horen ) of dat de Next t.z.t. stuk voor stuk wordt vervangen omdat ze defect raken, dat zal blijken.

Ondertussen zitten de Next bezitters met de ellende, terwijl ze niet geholpen worden en nergens aanspraak ( b.v. op compensatie ) op kunnen maken ( want dat heeft Ziggo voor zichzelf wel goed en duidelijk om- en beschreven ). Na 2 jaar, eigenlijk te triest voor woorden!!


Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Nee, aantallen heb ik niet. En dat je geen vertrouwen hebt, snap ik ook. Zeker als je dit topic al enige tijd aandachtig volgt. Ik denk ook niet dat ik op dit moment iets kan zeggen wat dat direct doet omslaan, behalve de daadwerkelijke structurele oplossing. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

Nee, aantallen heb ik niet. En dat je geen vertrouwen hebt, snap ik ook. Zeker als je dit topic al enige tijd aandachtig volgt. Ik denk ook niet dat ik op dit moment iets kan zeggen wat dat direct doet omslaan, behalve de daadwerkelijke structurele oplossing. 


@Alex, is er misschien wat nieuws m.b.t. de piepende Next'en? Of is Ziggo gestopt met het onderzoek ( arg ) en testen ( kuch ) en kunnen de klanten fluiten ( piepen? ) naar hun support & service ?

Wanneer krijgen alle klanten die klagen over een piepende Next een stille vervanger?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

...Er zijn in de afgelopen tijd inderdaad meerdere kleine batches aangeboden bij klanten die dit ervoeren. Dit is succesvol, zo ook de laatste batch. En hoewel een structurele oplossing lang op zich laat wachten, zijn deze losse batches wel ontzettend waardevol hiervoor. Uiteraard voor de klanten, maar ook voor de oplossing op lange termijn. Er wordt al enige tijd gelijktijdig gewerkt aan de structurele oplossing, maar helaas is dit een langdurend proces.

 

Je opsomming van kritiek is terecht, het duurt veel te lang, maar het speelt echt en ik houd vertrouwen in de structurele oplossing.


 

In tegenstelling tot de piepende Next, is het bij Ziggo al weer 4 weken stil, sinds de laatste update hier in dit draadje. Blijkbaar heeft Ziggo sindsdien niets aan dit probleem gedaan, want dan hadden ze dit wel gemeld.

Blijkbaar ( natuurlijk ) vindt Ziggo geld verdienen belangrijker en wordt in deze tijd vooral het EK voetbal gebruikt om 4K tv te promoten. Op zich misschien een goede zaak, want heel veel mensen hebben al een 4K tv, maar bij Ziggo kan men alleen 4K kijken met de Next en die verkrijgt men alleen bij de duurste abonnementen. Geld verdienen is duidelijk belangrijker dan, dan iedereen 4K beeld leveren.

Vanuit dat oogpunt, zal het Ziggo ook weinig interesseren, dat er met de verhuur van meer Next'en, misschien ook wel meer eigenaren van een Piepende Next bij komen en het piepende Next probleem misschien zo nog wel groter wordt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

Hier loopt nog steeds een project voor, maar is inderdaad van de lange termijn. We kijken per situatie wat de beste oplossing is, maar de structurele is iets wat constant op de achtergrond loopt. Het is niet zo dat als het even stil is, dit volledig is stilgevallen of dat er onwil is, maar snap dat het in de context (start van het topic in 2019) allemaal zo lijkt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

 

Hier loopt nog steeds een project voor, maar is inderdaad van de lange termijn. We kijken per situatie wat de beste oplossing is, maar de structurele is iets wat constant op de achtergrond loopt.


Ik denk dat, wat het vervangen van de piepende Next betreft, alleen de facturatie nog op de achtergrond loopt en alle andere activiteiten ( als die er al waren ) volledig zijn gestopt !!

Is er nog nieuws @Alex  ???

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic