1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
633 Reacties 633
Meldingen
Aan Uit
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo Yep, ik zou het ook nog wel eens willen proberen.... heel zomers hoor de ‘krekels’ in mijn kamer, maar ook wel irritant...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Hey Fvdgeest . Ik wil je wel een nieuwe sturen. Wat ik echter eerder zei; je geeft zelf aan dat je hem momenteel toch niet aansluit. Daarom dacht ik dat het wellicht wat onzinnig was ;-). Maar ik doe een nieuwe voor je op de post.

Ceejay . Wat voor geluid hoor je uit de mediabox?
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo Bedankt! Ik snap de terughoudendheid maar ik wil ‘m wel gaan gebruiken, ervanuitgaande dat firmware/software updates uiteindelijk de problemen zullen oplossen 🙂
Laten we afspreken dat ik even wacht met terugsturen van de huidige Next totdat ik, na een weekje, weet welke de minste herrie maakt.
Overigens net de 4.17 update getest, dat is al beter (CEC, resolutie) alleen nog geen audio delay zoals UPS in ‘het buitenland’ wel al heeft... 4.18? 😉

Oh, nog een dingetje: na uit- en weer aanzetten moet ik steeds opnieuw mijn eigen profiel instellen, het gaat steeds terug naar ‘gedeeld’ en onthoudt mijn profiel niet. Bugje?
EDIT: ah nee, mijn profiel stond niet meer als standaard opstartprofiel na de update, dus opgelost!
Ceejay

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo Het is een irritante continue hoge piep, mijn ega noemt het een raketmotor, die in hoogte en sterkte fluctueert. Vooral bij aanzwellen niet om aan te horen...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Oke. Dan zullen we voor jou helaas ook de update moeten afwachten.
Verdwijnt het geluid bij jou ook wanneer je de HDMI kabel uit de mediabox haalt?
Ceejay

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo Nope, net geprobeerd, het geluid blijft. HDMI erin of eruit maakt geen verschil...
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo Wel, vandaag de vervangende Next ontvangen en aangesloten.
Geen krekels meer dat niet, maar een constante harde brom hahaha! Deze is nog slechter dan de vorige, veel lawaaieriger dan de vorige. Veel irritanter.
Samen met ondertitelprobleem, Dolby a-synchroon en het superdomme filter dat voor slechtere kwaliteit zorgt, maakt dat ik er simpelweg niet meer in geloof. Ik ben er klaar mee met de Next, leve de CI+ en mijn eigen HD op de QLED.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Een harde brom? :thinking:. Dat is wel heel wat nieuws. Dit is dus niet het geluid van de fan?
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo Nee, de ventilator, meer een 'zoemen' dan een brom inderdaad...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Dus wel de fan (ventilator)?
Eerder noemde je het geluid van de ventilator juist het krekelende geluid. Dus nu ben ik in de war ;-). Het is wel nog steeds/opnieuw de ventilator, maar het geluid ervan is anders? Hoe lang heb je hem aangesloten gehad (en dus dit geluid gehoord)?
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo Klopt. Een onregelmatige ventilator klinkt als een ‘krekel’, dus van zachter naar harder en weer terug. De laatste Next heeft een constant harde ventilator. Het komt uit de onderkant bij de ventilatiegaten. Dus de keus voor mij was: ‘krekels’ of ‘zoemen’... ik heb de constant hardere zoem teruggestuurd en behoud dan maar mijn tweede exemplaar, in ieder geval iets zachter.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo Lycke, bedankt voor je support. Ik laat het voorlopig bij de box die ik nu heb. Ik wacht nog een paar maandjes in de hoop dat firmware/software updates de nu bestaande problemen (Dolby, ondertiteling en vooral beeldkwaliteit) zijn opgelost en kijk nu met de CI+ module.
Bedankt voor je inzet!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Heb je nou de laatste terug gestuurd? Dit kan niet zomaar. Ik heb de boxen omgewisseld dus de laatste is nu aan je account gekoppeld. De (een) vorige zal automatisch worden gedeactiveerd.

Is de nieuwste al weg, of staat hij klaar om verstuurd te worden?
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo Ik heb al contact gehad, de laatste box is terug en de tweede die ik had is opnieuw (met ID/serienummer) gekoppeld en geactiveerd aan mijn account. Ik kan dus op dit moment alle zenders zien -)
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Top! Dan heb ik niets gezegd 🙂
Git

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi, ik heb hetzelfde probleem. Sinds 3 dagen in bezit :(.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Hey Git . Er zijn verschillende zaken genoemd in dit topic. Kan je aangeven wat je precies ervaart/hoort? :-).
Git

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey Git . Er zijn verschillende zaken genoemd in dit topic. Kan je aangeven wat je precies ervaart/hoort? :-).

Hi, ook het brommend geluid. Ik heb er al rubber dopjes onder gedaan, maar tijdens stillere tv momenten blijft het irriterende geluid hoorbaar.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Hm oke. Denk je dat het om een geluid vanuit de fan (ventilator) komt?
Git

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi, Ja het lijkt er wel op. Maar dan niet zozeer de verplaatste lucht van de fan, maar meer een resonantie van het motortje van de fan.