1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
633 Reacties 633
Meldingen
Aan Uit
PaulP

Level 5
  • 76Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Vandaag de vervangende Next ontvangen.

Fijn dat je nu niet meer je profielen en opnames hoeft in te stellen omdat deze worden overgenomen.

De nieuwe box is nu stil, geen zoom en geen fluittoon. Ik lees dat dit soms na 24 uur spontaan weer terugkomt dus ben benieuwd.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey all.

Zouden jullie de vragen in mijn post willen beantwoorden? Zo heb ik steeds precies alle informatie die nodig is voor onderzoek en kan ik de juiste stappen ondernemen 🙂

Zou iedereen die een nieuwe box wil ontvangen het hieronder willen noemen?

Wil je een nieuwe mediabox?
Heb je momenteel last van een piep in het geluid/geluid van de fan (ratel/brom/zoem)?
Wanneer je de piep hoort; hoor je deze ook nog wanneer je de HDMI kabel uit de Next haalt?

Zorg er voor dat je je postcode en huisnummer in je profiel opneemt, zodat ik direct alles er bij kan zoeken. Samen gaan we dit varkentje wassen!
Mikeo

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste @Lycke Ziggo,

Graag een nieuwe aangezien de 2de box nog meer piept dan de eerste.
Pieptoon blijft aanwezig als ik de HDMI kabel verwijder.

Alvast dank
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hij is onderweg, Mikeo . En ik stuur je een privébericht met de adresgegevens voor het retour 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
janh80 . Ik doe voor jou ook een nieuwe op de post en stuur je een privébericht! 🙂
janh80

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo wrote:
janh80 . Ik doe voor jou ook een nieuwe op de post en stuur je een privébericht! 🙂

Awesome. Ik laat het resultaat uiteraard weten!
Broekie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds vorige week Mediabox Next geinstalleerd..wat een (positief) verschil met de Mediabox XL. Maar....inderdaad heel hinderlijke hoge pieptoon die zich alleen laat horen als de HDMI kabel is aangesloten. Ik heb het zelfs met verschillende hoge kwaliteit HDMI kabels geprobeerd, uiteraard inclusief de meegeleverde kabel.
Mijn ervaringen/antwoorden:

Wil je een nieuwe mediabox? --> Als dit een mogelijke oplossing biedt dan wil ik dat zeker proberen
Heb je momenteel last van een piep in het geluid/geluid van de fan (ratel/brom/zoem)? --> ja, hinderlijke hoge pieptoon
Wanneer je de piep hoort; hoor je deze ook nog wanneer je de HDMI kabel uit de Next haalt? --> Nee, alleen met HDMI kabel aangesloten is de pieptoon hoorbaar
Chebobber

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey all.

allright. Het is nogal wat! Het is inmiddels duidelijk dat er - met betrekking tot de geluiden die hier gemeld worden - 2 verschillende zaken zijn. Een aantal klanten horen een pieptoon (coil whine, als je wilt) uit de mediabox en andere klanten horen de fan (brom/zoem). Zelf heb ik ook last van het geluid van de fan, maar hoor ik toch echt met geen mogelijkheid een piep. En dat terwijl ik erg gevoelig ben voor piepjes.

Alle klanten kunnen een nieuwe mediabox ontvangen. De mediaboxen waaruit een piep wordt gehoord, willen we graag verzamelen zodat we dezen apart kunnen onderzoeken.
De boxen waarbij de fan geluid maakt, kunnen op de reguliere manier worden teruggestuurd en op de reguliere manier worden onderzocht.

Zou iedereen die een nieuwe box wil ontvangen het hieronder willen noemen?

Heb je momenteel last van een piep in het geluid/geluid van de fan (ratel/brom/zoem)?
Wanneer je de piep hoort; hoor je deze ook nog wanneer je de HDMI kabel uit de Next haalt?

Zorg er voor dat je je postcode en huisnummer in je profiel opneemt, zodat ik direct alles er bij kan zoeken. Samen gaan we dit varkentje wassen!

Beste Lycke,

Ook ik heb last van de hierboven beschreven “piep” die gerelateerd is aan de HDMI kabel. Daarbij moet ik wel zeggen dat zonder de kabel er evengoed nog een pieptoon waar te nemen is.

Graag zou ik op de kortst mogelijke termijn een nieuwe mediabox in ontvangst willen nemen.

Ben je in staat om mij hier mee te helpen?

Groet,

Robin
El Rolo

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb net getest.
Ziggo NEXT met HDMI op een Onkyo 626 receiver. Vanuit daar naar Panasonic G20 plasma.
-Standby: harde penetrante hoge piep, tot 3 meter hoorbaar
-NEXT aanzetten doet piep verdwijnen
-Geen voeding geen piep
-geen HDMI , geen piep,
-Alles aangesloten en receiver aanzetten -> piep minder.
-receiver uitzetten -> langzaam komt piep terug.

Ik hoor het echt heel goed en krijg er hoofdpijn van . Mijn vriendin hoort niet (die luistert wel vaker niet 🙂
De ventilator heb ik nog niet gehoord

Ik wil graag wisselen tot ik een goed model heb, maar denk dat het gehele ontwerp componenten niet goed is/zijn
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag El Rolo

je schreef:

"Ik hoor het echt heel goed en krijg er hoofdpijn van . Mijn vriendin hoort niet (die luistert wel vaker niet 🙂 "

Ik hoop maar dat ze dit niet leest, want anders is het straks je ex-vriendin... :wink:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Broekie Chebobber en El Rolo , ik stuur jullie alle 3 een nieuwe Next toe en stuur in een privébericht het adres waar de huidige heen mag.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Lycke Ziggo,

Is het geen beter idee dat Ziggo eerst goed onderzoekt waar dat probleem vandaan komt? Nu stuur je in het “wilde weste” boxen op, maar de oorzaak wordt dan niet onderzocht/gevonden.
Pivo

Level 1
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lycke Ziggo ik heb vandaag de nieuwe Next ontvangen, maar deze maakt hetzelfde ‘lawaai’ als de oude. Ben bang dat dit er dus bij hoort? Ik had gehoopt op een (nagenoeg) geluidloze box (bv. zoals de Nvidia Shield die er naast staat).
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78825Posts
  • 5325Oplossingen
  • 23554Likes
King006 wrote:
Lycke Ziggo,

Is het geen beter idee dat Ziggo eerst goed onderzoekt waar dat probleem vandaan komt? Nu stuur je in het “wilde weste” boxen op, maar de oorzaak wordt dan niet onderzocht/gevonden.

King006 Dit is juist voor het goede onderzoek en deze boxen gaan naar een speciaal retouradres.

Lycke en Serkan schreven in een aantal eerdere berichten in dit topic:

Persoonlijk denk ik dat er een batch in de omloop is die dit probleem veroorzaakt. Dat zijn we nu natuurlijk ook aan het uitzoeken. Jullie bevindingen heb ik ook doorgegeven en dat nemen we ook mee in ons onderzoek.

Ik ga jou ook nogmaals een nieuwe sturen en je ontvangt het speciale retouradres in een privébericht!
P3p

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier een brommende fan. Ik heb nog geen piep gehoord.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
King006 wrote:
Lycke Ziggo,

Ik stuur nieuwe boxen en laat de boxen waar de piep in zit sturen naar een speciale afdeling die deze onderzoekt. Dus we zijn júist actief bezig met het onderzoeken van de oorzaak 🙂
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Lycke Ziggo wrote:

King006 wrote:
Lycke Ziggo,

Ik stuur nieuwe boxen en laat de boxen waar de piep in zit sturen naar een speciale afdeling die deze onderzoekt. Dus we zijn júist actief bezig met het onderzoeken van de oorzaak 🙂

Lycke Ziggo,

Ik snap je hoor 😉 maar heel veel klanten krijgen kennelijk weer een box met lawaai 😉 dat schiet dan niet op. Wij hebben er ook 1 die je hoort als je je oren erop legt. Ik vindt het geen groot probleem zolang dat geluid maar niet door de hele huiskamer gaat komen. Bij het begin hoorde ik het overigens niet.
Broekie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo - Ik heb de nieuwe box ontvangen en de 'jeugd' hier in dit gezin hoort nog steeds een piep. Ik heb hem nu in de tv-kast gezet en dan is de piep minder aanwezig. Wederom zodra de HDMI kabel tussen TV en de box is aangesloten en het systeem staat in standby stand (na 1 minuut als systeem uitgezet wordt) is de piep hoorbaar. Overigens alleen als beide kanten van de HDMI aangesloten is (dus niet los alleen op de box aangesloten). De vorige box stuur ik retour maar wil daarover een prive-bericht sturen maar dat lukt niet. Hoe kan ik jou bereiken ?
janh80

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
janh80 wrote:

Lycke Ziggo wrote:
Awesome. Ik laat het resultaat uiteraard weten!

De nieuwe Next heeft helaas nog steeds de piep.
Ook daar geldt: zodra de HDMI kabel er uit is, is de piep ook weg.
Typisch coil whine geluid
El Rolo

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@ Lycke Ziggo,

Mijn nieuwe box heeft vooralsnog geen duidelijk hoorbare piep! Ik wil een PM sturen, maar dat lukt niet.

Hoe kan ik jou bereiken?