Vraag
Reacties
Oplossing
jdiezrequejo
Level 1

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
e-mail meldingen
Aan Uit
633 Reacties 633
Willem-A1
Oud Community-lid

Mogen we hier wel weten dat er een nieuwe Next word getest @Alex ? Ik dacht dat dit stil werd gehouden?

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Willem-A1  schreef:

Mogen we hier wel weten dat er een nieuwe Next word getest @Alex ? Ik dacht dat dit stil werd gehouden?

Ach, dat is/was toch allang bekend : Google

0 Kudos
Willem-A1
Oud Community-lid

Ja, je kan alles vinden, maar de producttesten zitten in een gesloten deel, en gezien Ziggo best wel van geheimen houdt dacht ik.... 😊

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dat er weer een test plaatsvindt, zal geen geheim meer zijn 🙂 Verdere details vallen uiteraard wel onder de geheimhouding (NDA).

Marc22
Level 1

Hi @Alex,

Dankjewel! Ik hoop dat hiermee het probleem verholpen is. We zien de nieuwe mediabox graag verschijnen. 

Sepin
Level 1

@Alex Is het mogelijk om ook een nieuwe mediabox next te ontvangen. Wij zijn helaas ook eigenaar van een piepende mediabox 😞

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Sepin
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Ik heb je een nieuwe Mediabox Next toegestuurd. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Hopelijk ben je hiermee verlost van het vervelende piepgeluid.

0 Kudos
PatrickDB1
Level 7

Goeie dag, @Alex of @Cecilia 

Helaas bleek die van mij bij binnenkomst levering al enorm te piepen en te ratelen (Fan)
Aldus September 2021, en pas vol uit in gebruik sinds Januari 2022.

Ik woon ongeveer 50 meter hoog in de lucht waardoor het stil is in mijn woning.
Lees graag boeken, maar door de herrie van deze next! irriteert dit en zeker hoorbaar.
**Zeer hoge piep (coil whine) in stand-by stand + ratel van de Fan
(getik ofwel ventilator tikt regelmatig tegen de zijkant)
Betreft een Next! V1 met oranje Ziggo tekst op de voor kant.
Vermoedelijk een retour/refurbished exemplaar van Telstar.

Zou graag ook tevens een vervangende Next willen ontvangen.
Box vertoont ook veel kuren vastlopen of niet willen opstarten en dan weer lang wachten op de witte welkom letters @ startup.
Alle oplossingen tip en tricks uitgevoerd en werkt niet.
Dit model is gewoon op

-
Heb dit in September al gelijk aangegeven bij de monteur en online via de chat en werd niks mee gedaan.
Installatie box werd ook vies aangeleverd met gebruikte kabels 

12-2-2022 aangekaart op de chat van ziggo en helaas geholpen door "Youssra"
Totaal niet luisterend naar het probleem en hard en onvriendelijk naar de klant toe waar door deze chat voor beide partijen niet leuk verlopen is en niet tot een oplossing is gekomen.
*Meerdere problemen waaronder ook niet willen opstarten van de Next wat regelmatig gebeurt.
-
Vandaar geregistreerd op deze community omdat hier wel de problemen worden erkend.
Verleden ook andere mensen geholpen met swap next box (andere accounts) en werd altijd vriendelijk geholpen via telefoon/chat.
*Juist gereageerd in dit topic om forum bevuiling tegen te gaan door middel van nieuw topic.

Alvast bedankt.
Groet Patrick

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @PatrickDB1,

Helder verhaal! Ontzettend zuur dat het allemaal zo is gelopen. Ik ga je situatie doorzetten, zodat er in ieder geval een vervangende Mediabox je kant opkomt. Zodra ik daar meer over weet, hoor je van me.

PatrickDB1
Level 7

Zeer prettig dat het probleem serieus wordt genomen.
Uiteraard bedankt voor de toelichting en wachtende op verdere informatie.
+10 Voor community forum.

0 Kudos
Kim1402
Level 1

Ook ik hoor in de stand-by stand een hoge piep. Ik heb al diverse dingen geprobeerd om het euvel te verhelpen maar helaas weinig succes. Is het mogelijk om mijn Next mediabox om te laten ruilen?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Kim1402,

Ook jouw situatie heb ik doorgezet. We wachten op terugkoppeling. Ik hoop en verwacht jullie spoedig een nieuwe Mediabox te kunnen sturen!

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Alex het zou toch wel heel erg vreemd zijn, als Ziggo nu de piepende Next weer niet wil vervangen. Vooral omdat dit probleem toch al wel een jaar bekend is.

@Kim1402 natuurlijk hebt u recht op een normaal functionerende Next, want daar betaald u tenslotte voor. Een piepende Next, is geen service die men voor dat geld mag verwachten en dus moet deze gewoon door Ziggo vervangen worden !!!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey all. 

We hebben waarschijnlijk komende week meer informatie over de nieuwe box te delen! Weten jullie even dat we er nog steeds mee bezig zijn :-). 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @PatrickDB1 @Kim1402, de aanvraag voor de nieuwe Mediabox staat er in, ik verwacht dat jullie deze begin volgende week in huis hebben!

PatrickDB1
Level 7

28/03 De nieuwe mediabox(Next) mogen ontvangen.

Boven verwachtingen complimenten aan Ziggo, deze hadden ze eerder moeten uitgeven.
Geen geluid meer, gewoon 100% stil.

*Bedankt @Alex 

Brianslotboom
Level 1

beste @Alex @Cecilia ook ik heb sinds 2 weken een enorm hoge piep in mijn media box next. Zelfs als hij uit staat is deze (voor mij) enorm goed te horen. In het verleden nooit geen last van gehad. Graag zou ik met jullie de mogelijkheden bespreken om deze per omgaande om te ruilen. 

Alvast bedankt

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Brianslotboom,

Ik heb je een nieuwe Mediabox opgestuurd! Je hebt deze binnen 5 werkdagen in huis, je krijgt daarna retourinstructies voor je huidige.

0 Kudos
Sbaecke
Level 2

beste @Alex @Cecilia Mijn mediabox next heeft dit euvel ook. In standby modus blijft er een hele irritante hoge piep hoorbaar. Ook het aanpassen van de standby instellingen of uit/aan zetten heeft helaas geen resultaat. Is het mogelijk om deze om te ruilen voor een Next Mini?

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Sbaecke Welkom op de Ziggo Community

Super irritant zeg. Goed dat je het kenbaar maakt.

Ik ga de mediabox voor je omruilen. Op het moment dat ik dit in mijn systeem zet, zie ik dat je een Next Mini wilt ontvangen. Helaas kan ik de bestelde mediabox al niet meer tegenhouden. Wanneer je alsnog graag de Next Mini wilt ontvangen is dat op zich geen probleem. Je dient dan wel eerst deze bestelde mediabox aan te sluiten. Op het moment dat je hem aangesloten hebt, mag je weer een berichtje sturen en ga ik hem vervangen voor een Next Mini.