1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
633 Reacties 633
Meldingen
Aan Uit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes

Hey all.

Update!

"Bij sommige exemplaren van de Mediabox Next hoor je (af en toe) een piep. Niet tijdens tv-kijken maar wel als hij uitstaat. Met een toekomstige software update wordt dit probleem verholpen. Tot die tijd verdwijnt de piep door de HDMI kabel eruit te halen als je de box niet gebruikt. "

jdiezrequejo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Hey Lycke Ziggo wat goed dat er een oplossing is gevonden!! Heeft het gelukkig toch geholpen onze inzet.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Dat geldt misschien voor de piep/fluittoon, niet voor de ventilator, de ‘krekels’ in het apparaat...
Mikeo

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey all.

Update!

"Bij sommige exemplaren van de Mediabox Next hoor je (af en toe) een piep. Niet tijdens tv-kijken maar wel als hij uitstaat. Met de software update in November dit jaar wordt dit probleem verholpen. Tot die tijd verdwijnt de piep door de HDMI kabel eruit te halen als je de box niet gebruikt. "

Mooi dat er iets is gevonden en dat je ons op de hoogte houdt.

Gisteren getest door de HDMI kabel te verwijderen. Pieptoon wordt wel minder maar is nog steeds hoorbaar zonder HDMI. DIt was met de vorige box, die ik naar het bedrijf had gestuurd, ook het geval. Het is wel een stuk beter gelukkig maar 100% oplossing is het niet.

Jammer dat het zo lang moet duren om de oplossing door te voeren. Kan er geen tussentijdse update doorgevoerd worden dit alleen dit probleem oplost. DIt is een groot irritatiepunt voor velen en hoe sneller dat wordt opgelost hoe beter.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Fvdgeest wrote:
Dat geldt misschien voor de piep/fluittoon, niet voor de ventilator, de ‘krekels’ in het apparaat...

Dat is inderdaad een ander verhaal. Dit topic gaat over de pieptoon, maar er zijn meerdere melders geweest van mensen die de fan ook horen. die mediaboxen kunnen alsnog worden omgeruild. Ook bij mij zelf was dit het geval.
Is het bij jou de fan die geluid maakt?
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Lycke Ziggo,

Heb je een type fout gemaakt? of lees ik nu echt november ? wilde je nu gaan vertellen dat de next tot november geen updates krijgt? of hebben ze het probleem niet getackeld en duurt het daarom tot november ? Want dat duurt nog ruim 4 maanden :thinking:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78718Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23508Likes
King006 Voor zover ik het begrijp komen alle updates in kleine stappen, er blijven dus continu updates komen.
Als je nu een te grote update uitrolt en er gebeurt iets geks, dan weet je niet meer waar de oorzaak zit en moet je alsnog de update terug draaien en het alsnog stap voor stap gaan doen met de nodige vertragingen.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Be rt,

Dat klinkt dan weer wel logisch inderdaad 🙂
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo wrote:

Fvdgeest wrote:
Dat is inderdaad een ander verhaal. Dit topic gaat over de pieptoon, maar er zijn meerdere melders geweest van mensen die de fan ook horen. die mediaboxen kunnen alsnog worden omgeruild. Ook bij mij zelf was dit het geval.
Is het bij jou de fan die geluid maakt?

Ik heb beide! Krekels en piep in Stand by, ‘Krekels’ dus ook in Stand by!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Het omschrijven van geluid is altijd lastig. Bij krekels kan ik me niet echt een voorstelling maken. Als het echt de fan is, herken je dit eigenlijk altijd wel als zodanig. Denk je dat het bij jou inderdaad ook om de fan gaat, die je hoort?
Mark - Den Haag

Level 1
  • 190Posts
  • 5Oplossingen
  • 87Likes
Lycke Ziggo wrote:
Tot die tijd verdwijnt de piep door de HDMI kabel eruit te halen als je de box niet gebruikt.

Misschien is de piep wat zachter als ik de HDMI stekker eruit haalt (net geprobeerd) maar die piep blijft wel gewoon. Daarnaast ga ik niet continue die stekker eruit en erin doen (weet niet waar die bij jullie zit maar is echt niet te doen aan de achterkant) Daarnaast, waarom moet een oplossing 4 maanden duren als die al gevonden is??? Ik heb inmiddels al mijn 3e box en begint nu wel erg vervelend te worden met die piep in huis.

Meerdere keren worden zaken beloofd op te lossen maar duurt allemaal erg lang (nadat dit probleem bij mij erg lang is genegeerd voor mijn gevoel en nu pas wordt onderzocht nu meer mensen de box gebruiken).
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Mag ik zeggen dat ik teleurgesteld ben dat dit issue straks tot november door loopt?

Ik ga echt niet meermaals per dag die hdmi kabel eruit en erin stoppen!

Buiten dat, bij mij is de piep ook tijdens het kijken zelf, {wel lijkt het minder hard te zijn, maar zeker wel een piep}

Ik zelf wordt er helemaal gek van, die pieptoon hoor ik echt de hele tijd dat ik thuis ben
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo wrote:
Het omschrijven van geluid is altijd lastig. Bij krekels kan ik me niet echt een voorstelling maken. Als het echt de fan is, herken je dit eigenlijk altijd wel als zodanig. Denk je dat het bij jou inderdaad ook om de fan gaat, die je hoort?

Het is een blijkbaar onregelmatig lopende ventilator (krrr krrr). Als ik de stroom van de Next afhaal is het weg en weer heerlijk stil.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6285Likes
Dan ga ik jou een nieuwe sturen 🙂
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo wrote:

Ik zag de mail al binnenkomen! 🙂 Ben benieuwd 😉
groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hier betreft het helaas ook de (onregelmatige) krekels; fan geluid... 😞
wurth

Level 1
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Ziggo Zou u mij ook een nieuwe kunnen opsturen.
Bij mij is het de ventilator en niet de pieptoon.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Ik heb de vervangende box binnen, we gaan eens afwachten. De piep zou er alleen in Stand by zijn begrijp ik; dat komt mooi uit om te testen want gezien de ronduit beroerde beeldkwaliteit en de sync problemen met Dolby geluid via ARC staat het ding hier voorlopig altijd op Stand by... Kijken doe ik toch echt via de CI+ op mijn QLED TV zolang de Next niet is geupdate naar een betere kwaliteit/pass through...
Ik kom hier terug na een weekje testen!
pj1

Level 6
  • 103Posts
  • 2Oplossingen
  • 32Likes
Uw antwoord op de vraag over het piepen en de update in november het volgende:
Ook ik heb een piep in standby stand, het komt zeker uit het kastje en niet uit de voeding. Toch is de tip van U om de hdmi kabel er uit te halen wat het piepen verhelpt bij mij iig niet waar, ook na het verwijderen van de hdmi kabel is de piep duidelijk aanwezig in de standby stand. dus...........................
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo wrote:

Het lijkt wat rustiger nu. Helaas met Dolby geluid natuurlijk niet synchroon en de vervelendste bug van alles: ik heb 1080i gekozen maar dat kan de Next dus maar niet onthouden. Die bug moet er echt uit!