1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
Oplossing
633 Reacties 633
Meldingen
Aan Uit
groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo Is het mogelijk om mijn opstijgende Next om te ruilen, of raad je me aan om dat direct via de klantenservice te regelen? Dank alvast! 🙂
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78813Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23546Likes
pj1 wrote:
Uw antwoord op de vraag over het piepen en de update in november het volgende:
Ook ik heb een piep in standby stand, het komt zeker uit het kastje en niet uit de voeding. Toch is de tip van U om de hdmi kabel er uit te halen wat het piepen verhelpt bij mij iig niet waar, ook na het verwijderen van de hdmi kabel is de piep duidelijk aanwezig in de standby stand. dus...........................

pj1 Is het een duidelijke piep of hoor je ook een ratelend geluid?
pj1

Level 6
  • 103Posts
  • 2Oplossingen
  • 32Likes
Be rt het is een hoge piep en geen ratelend geluid, dan had ik hem echt al terug gestuurd.
Ceejay

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gisteren de Next (Arris-DCX960-MPA+ versie 4.16) ontvangen juist ter vervanging van een erg lawaaiige Horizon box. En inderdaad, een genot om te gebruiken 🙂
Maar o wee, help, dat kleine boxje produceert meer geluidsoverlast dan de grote. Het lijkt wel een klein straalmotortje met een variabel toerental. Dan weer hoger dan weer lager 😞
Begrijp ik dat een software update dit, naar het zich laat aanzien, hardware issue gaat oplossen?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Ceejay . Hoor je de fan (een draaiend geluid) of een piep uit de mediabox komen? Daar zit vooralsnog een verschil in, namelijk.
groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo Ik heb inmiddels de klantenservice via de chat gesproken en ontvang spoedig een vervangende Next. Dank voor je hulp en ik zal nog even posten als het probleem hierdoor is opgelost!
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo wrote:
Dan ga ik jou een nieuwe sturen 🙂

Nou we zijn vier dagen verder met de vervangen Next... Precies hetzelfde, de ventilator krekelt weer lekker onregelmatig... en dan de piep natuurlijk.
Kortom: alle apparaten zijn hetzelfde net als de vorige Horizon box waar ook niets aan de ventilator kon worden verholpen.
De Next is weer van de stroom af, gebruikte ‘m toch al weer niet vanwege de andere problemen.
Jammer.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Ik snap dat je die conclusie trekt, maar ik heb het zelf toch anders ervaren. En dan heb ik het puur over het geluid van de fan. Ook ik werd van 2 mediaboxen die ik thuis heb gehad gek van het geluid van de fan. Maar heb nu een mediabox staan waarbij ik dit toch echt niet hoor.
Wat betreft de piep, daar heb ik al uitleg over gegeven. Dit gaat in een volgende update verholpen worden.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78813Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23546Likes
Ik kan Lycke Ziggo haar verhaal bevestigen, had een "krekeltje" en nu een stille. Fvdgeest

Mogelijk kan zij er nog één sturen?
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo wrote:
Ik snap dat je die conclusie trekt, maar ik heb het zelf toch anders ervaren. En dan heb ik het puur over het geluid van de fan. Ook ik werd van 2 mediaboxen die ik thuis heb gehad gek van het geluid van de fan. Maar heb nu een mediabox staan waarbij ik dit toch echt niet hoor.
Wat betreft de piep, daar heb ik al uitleg over gegeven. Dit gaat in een volgende update verholpen worden.

Aha!
Tja, wat doen we doen... Nog een keertje ruilen...? Het is echt jammer zo...
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Nog een keer ruilen kan.
Wel moet ik zeggen dat als je hem nu sowieso niet gebruikt vanwege andere problemen, we er misschien ook nog even mee kunnen wachten tot volgende updates.

Vooralsnog is er namelijk ook een partij die aangeeft dat de fan-problemen opgelost zouden moeten kunnen worden met een update. Ik begrijp oprecht niet hoe, dus ik hou daarbij nog wel even een slag om mijn arm ;-).

Maar als je wilt, stuur ik je wel een nieuwe hoor.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Lycke Ziggo wrote:
Nog een keer ruilen kan.
Wel moet ik zeggen dat als je hem nu sowieso niet gebruikt vanwege andere problemen, we er misschien ook nog even mee kunnen wachten tot volgende updates.

Vooralsnog is er namelijk ook een partij die aangeeft dat de fan-problemen opgelost zouden moeten kunnen worden met een update. Ik begrijp oprecht niet hoe, dus ik hou daarbij nog wel even een slag om mijn arm ;-).

Maar als je wilt, stuur ik je wel een nieuwe hoor.

Beste Lucy, ik wel best even wachten met omruilen tot na de firmware/software update, geen probleem. Maar ik kan deze in mijn bezit dan toch ook updaten?
Ik moet wel zeggen dat het niet gebruiken en van de stroom afhalen voornamelijk is vanwege het geluid, ik keek wel eens Replay, of maakte een ‘opname’ maar standaard kijk ik inderdaad via CI+ vanwege de betere beeldkwaliteit en Dolby aan via mijn 5.1 soundbar ...
Dus wat is wijsheid in deze?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78813Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23546Likes
"Vooralsnog is er namelijk ook een partij die aangeeft dat de fan-problemen opgelost zouden moeten kunnen worden met een update."

Als ik letterlijk rammelde lagers hoorde?
Het lijkt me vooralsnog onmogelijk om hardware te vervangen door een software update.:relaxed:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Be rt wrote:
"Vooralsnog is er namelijk ook een partij die aangeeft dat de fan-problemen opgelost zouden moeten kunnen worden met een update."

Het lijkt me vooralsnog onmogelijk om hardware te vervangen door een software update.:relaxed:

Vertel mij wat. Daarom vind ik dit ook nog steeds een heel bijzondere uitleg en wil ik hier niet teveel aan hangen.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Dus beste LyckeZiggo... wat gaan we doen? Een nieuwe poging wagen met omruilen...?
Lycke Ziggo wrote:

Be rt wrote:

Vertel mij wat. Daarom vind ik dit ook nog steeds een heel bijzondere uitleg en wil ik hier niet teveel aan hangen.

Dus beste LyckeZiggo... wat gaan we doen? Een nieuwe poging wagen met omruilen...?
Conforto

Level 10
  • 406Posts
  • 11Oplossingen
  • 234Likes
Iemand op het gebruikersforum heeft de Next opengeschroeft en foto's geplaatst. Je kunt daar duidelijk zien dat de fan slecht gemonteerd is. Toch onbegrijpelijk dat zoiets simpels en relatief goedkoop in de hardware verprutst wordt.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Conforto wrote:
Iemand op het gebruikersforum heeft de Next opengeschroeft en foto's geplaatst. Je kunt daar duidelijk zien dat de fan slecht gemonteerd is. Toch onbegrijpelijk dat zoiets simpels en relatief goedkoop in de hardware verprutst wordt.

Link?
groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist de vervangende Next ontvangen; deze is fluisterstil! Geen last meer van de ventilator en krekelgeluiden.
Conforto

Level 10
  • 406Posts
  • 11Oplossingen
  • 234Likes
Fvdgeest https://ziggoforum.nl/topics/mediabox-next-van-binnen.92936/
Ceejay

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
groenhou wrote:
Zojuist de vervangende Next ontvangen; deze is fluisterstil! Geen last meer van de ventilator en krekelgeluiden.

Lycke Ziggo lijkt me ook wel wat... :wink: