1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
Oplossing
633 Reacties 633
Meldingen
Aan Uit
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Hier ook de een nieuwe Next ontvangen,
helaas ook weer met piep.....
Mijn vorige box gaat naar de technische afdeling die dit verder gaan onderzoeken.

Hopelijk komt hier een oplossing voor,
ik begin langzaam weer naar de XL mediabox te verlangen :thinking:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78833Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
El Rolo wrote:
@ Lycke Ziggo,

Mijn nieuwe box heeft vooralsnog geen duidelijk hoorbare piep! Ik wil een PM sturen, maar dat lukt niet.

Hoe kan ik jou bereiken?

El Rolo Dat kan alleen al Lycke je toegang heeft gegeven tot haar privéberichten.
Zo ja, klik op haar naam en op de volgende pagina op Stuur bericht.
El Rolo

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zij vroeg mij de verzend gegevens te sturen van de next, maar kan idd geen PM sturen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78833Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
El Rolo Ik vermoed dat Lycke morgen hier weer langskomt en je dan toegang zal geven.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Idem, piep of zo je wilt: hoge fluittoon. Heb het ding achter de kast bungelen dan hoor ik m minder...
Marvin.M

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Lycke Ziggo

Ik heb de nieuwe next ontvangen en even een paar dagen in gebruik genomen om te testen/ervaren, helaas ervaring ik het zelfde probleem. Ik ben van mening dat de piep zelfs nog iets sterker is bij de nieuwe next dus deze stuur ik door naar de betreffende contactpersoon van je privé bericht.

Ik wil graag benadrukken dat mijn idee van een oplaadtijd ook bij deze next box het geval is. Als je hem aansluit denk je "Yes ik hoor niks!" of misschien alleen een beetje als je je oor dicht naast de box houd. Vervolgens is de piep een dag/dagdeel later weer duidelijk aanwezig door de woonkamer, iets om rekening mee te houden tijdens het testen.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Behalve de piep/fluittoon ook voortdurend ‘krekels’ in mijn huis: de fan maakt een vervelend bijgeluidje...
sandraaaaaa

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een hoge piep toon zowel aan als uit, graag deze next vervangen Ziggo!
groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier last van een zeer aanwezig brommend/zoemend geluid; kan deze Next worden omgewisseld?
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24850Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8113Likes
Ik ga kijken of ik een Moderator langs kan sturen die jullie kan helpen hierbij.

Fvdgeest sandraaaaaa groenhou

Zet even in jullie profiel je Postcode en Huisnummer ( Alleen zichtbaar voor jezelf - en moderators ) dan kan een moderator ook de gegevens er bij pakken indien noodzakelijk.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Gedaan. Ik heb de Next nu maar helemaal van de stroom gehaald, gek van dat gepiep constant hier...
Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24850Posts
  • 1075Oplossingen
  • 8113Likes
Morgen wordt het topic opgepakt door Lycke die gaat kijken wat ze kan doen ? voor jullie
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey all.

Momenteel wordt er hard onderzocht waardoor (sommige van) de mediaboxen 'piepen'. Er zijn genoeg ontvangen om dit te onderzoeken, dus we hebben geen voorbeelden meer nodig.
Zolang we met het onderzoek bezig zijn, lijkt het me verstandig om geen piepende mediaboxen meer te vervangen, omdat dit bij vrijwel niemand tot de oplossing heeft geleid.

Hoe staan jullie hier in? 🙂
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
“omdat dit bij vrijwel niemand tot de oplossing heeft geleid”

lees: alle boxen piepen?
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Ik heb m overigens weer compleet uitgezet en ontkoppeld: pieptoon, slecht beeld(!), onthoudt resolutie-instellingen niet...
Nope, dit wordt ‘m dus uiteindelijk ook niet.
Zeer teleurstellend, jammer.
groenhou

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:
Hey all.

Momenteel wordt er hard onderzocht waardoor (sommige van) de mediaboxen 'piepen'. Er zijn genoeg ontvangen om dit te onderzoeken, dus we hebben geen voorbeelden meer nodig.
Zolang we met het onderzoek bezig zijn, lijkt het me verstandig om geen piepende mediaboxen meer te vervangen, omdat dit bij vrijwel niemand tot de oplossing heeft geleid.

Hoe staan jullie hier in? 🙂

Ik vind het prima om te wachten totdat het onderzoek is afgerond; enig zicht op de doorlooptijd? 🙂
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
Ik denk dat het onderzoekresultatr zal zijn: ja ze piepen en maken geluid. ‘Dat is normaal’, dat kregen we ook te horen over de ventilator van de Horizon box, zonder een oplossing ooit...
wurth

Level 1
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Graag ontvang ik een nieuwe Next het geluid wordt al luider. Dit is niet normaal het lijkt wel een oude server.
Fvdgeest

Level 7
  • 153Posts
  • 4Oplossingen
  • 38Likes
wurth wrote:
Graag ontvang ik een nieuwe Next het geluid wordt al luider. Dit is niet normaal het lijkt wel een oude server.

Ze ruilen niet meer om, iedere Next heeft namelijk hetzelfde. Mijn Next gebruik ik helemaal niet meer, is van de stroom af wegens piepen, ratelen en vooral slecht beeld. Teleurstellend apparaat...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78833Posts
  • 5326Oplossingen
  • 23556Likes
Fvdgeest wurth
Gelukkig is niet iedere Next hetzelfde, hier is hij ook omgeruild voor een stille en bij vele anderen ook.
Er is nu eerst onderzoek naar welke batch deze afwijking precies heeft, nadat een aantal mensen een 2e Next kregen die nog meer herrie maakte, dan blijf je aan de gang.

Lycke Ziggo schreef ik in dit topic 5 dagen geleden: