Vraag
Reacties
Oplossing
jdiezrequejo
Level 1

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
633 Reacties 633
MartinSelles
Level 2
Goedemorgen

Mijn eerste bericht hier.
Gisteren mijn Next ontvangen en aangesloten en alles werkt perfect.
Maar we ervaren net als meerdere mensen hier op dit topic een zeer irritante ratelende zoem of piep.
En dit doet zich voor als de box uit staat.
Zelfs als ik er een paar meter vanaf zit gonst dit gewoon door mijn hoofd.
Het is te hopen dat hier een oplossing voor gaat komen.

m.v.g Martin
0 Kudos
Nick999
Level 17
Tijdelijke oplossing :




Permanente oplossing :

PetertjeBol
Level 8
Gisteren de nieuwe Next aangesloten, helaas no joy, deze piept misschien nog wel "harder"
het is tijdens kijken en tijdens standby, waarbij tijdens standby het vervelendste, dan overstemd de fan zoem en televisie de pieptoon niet.

Lycke Ziggo ik zie/hoor het contact wel verschijnen! Ik ben voor mijzelf benieuwd maar ook voor de andere Next {of toekomstige Next} gebruikers benieuwd wat dit is!
0 Kudos
Horza
Level 6
Lycke Ziggo Mark Ziggo

Ik wil graag me monteurs afspraak annuleren 31-05-2019

maar de klantenservice bij ziggo kon geen afspraak vinden
kan een van jullie hiervoor zorgen alvast bedankt
ik vind het niet erg genoeg om hem nu om te wisselen
dus bij deze wil ik het even zo laten totdat ik een tweede kan bestellen voor slaapkamer
en ben dan erg benieuwd of ik verschil dan tussen de tweede en de eerst next hoor
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey Horza . Het klopt dat de klantenservice deze niet kon inzien, omdat het om een specialist monteur gaat die specifiek langs wil gaan bij de klanten met een piepende mediabox.
Ik heb doorgegeven dat je de afspraak graag wilt annuleren :-).
PetertjeBol
Level 8
@ iedereen, er is voor mij een monteur ingepland die de Next komt omruilen,
en dan "gaat onderzoeken"
Ik ben benieuwd of ze wat kunnen vinden, en of de nieuwe Next geen pieptoon geeft.

Keep you posted.
0 Kudos
Grimgrim
Level 2
Hoi,

Hier nog iemand met een eerste bericht.
Ik heb vorige week een Next mogen ontvangen en ben er zeer blij mee, erg snel vergeleken met de Horizon box. Ik heb geen pieptoon, maar is helaas wel duidelijk hoorbaar als hij aanstaat (ook vanaf een paar meter afstand), en zelfs luider dan de horizon...Het lijkt er op dat de fan ratelt.

Wellicht dat iemand van ziggo kan regelen dat de box kan worden omgeruild voor een stille variant.

gr.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Grimgrim . Ik ga jou ook een nieuwe mediabox sturen! Laat je ons weten of het met de nieuwe goed/beter gaat? 🙂
0 Kudos
Grimgrim
Level 2
Ga ik zeker doen! Bedankt voor je snelle actie Lycke!
0 Kudos
PetertjeBol
Level 8
Gisteren is de monteur langs geweest,
deze heeft wat zaken besproken en wat zaken gecontroleerd/geprobeerd.

Er zijn verschillende Next boxjes geprobeerd helaas met allemaal hetzelfde resultaat.
De monteur kon in geen situatie het geluid zelf goed horen.
Wel heeft hij meer informatie en gaat verder op onderzoek,
een voorzichtige conclusie lijkt het ledje in de power button.
Tijdens de installatie knippert het lampje, het geluid resoneerde mee met het ledje.

Wordt vervolgd dus.
0 Kudos
Mikeo
Level 1
Mijn eerste Next produceerde een hoge pieptoon. In overleg met Ziggo is deze omgeruild voor een nieuwe.

Nieuwe aangesloten en heerlijk stil voor 24 uur. Daarna begon deze dus ook weer een hoge pieptoon te geven en nu ben ik dus weer net zo ver als met de eerste.

Lijkt er dus duidelijk op dat het een algemeen probleem begint te worden. Niet iedereen kan de toon horen in huis dus het hangt sterk af hoe goed je gehoor is.

Maar ik wordt er gek van en hoor hem op 2 meter afstand dus hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt.
0 Kudos
Capitio
Level 1
Ook hier het probleem van de hoge piep toon..
Een ziggo monteur is langs geweest alleen zei hij meteen al ik hoor geen hoge tonen meer en dus ook de hoge pieptoon die uit de box komt niet.
hij heeft wel meteen geregeld dat ik een nieuwe box kreeg.
nieuwe box aangesloten en de eerste dag was er niks aan de hand alles was helemaal
perfect !
vanaf dag twee is helaas ook hier de hoge piep weer terug.
aangezien ik lees dat er veel meer mensen last van hebben snap ik niet dat niemand bij ziggo dit probleem heeft gehoord ??
ik hoop dat ze snel met een oplossing komen want dit is erger dan de horizonbox...
0 Kudos
Marvin.M
Level 1
Goedemorgen,

Mijn eerste bericht hier.
Eergisteren mijn Next ontvangen en aangesloten, wat een verbetering!
Maar we ervaren net als meerdere mensen hier op dit topic een zeer irritante piep als tie in stand-by stand staat. Ik heb verschillende energie standen geprobeerd, helaas geen effect op het probleem. Wat wel helpt is om het knopje bij de next box te gebruiken. Dus heeft iets met stroom te maken.

Ik hoop snel over iets te vernemen.
0 Kudos
El Rolo
Level 1
Ik heb sinds gisteren de Box geinstalleerd en merk een verschrikkelijke coil whine (zo heet het fenomeen. Sommige laptops hebben er ook last van). Ik hoor helaas deze hoge piep erg goed, tot einde woonkamer. Aan de verpakking te zien, was dit ook al een retour modelletje.

De oplossing is Ziggo bellen, of kan dat via dit forum?
0 Kudos
PetertjeBol
Level 8
Bij mij thuis horen mijn vrouw en dochter het geluid ook niet, alleen als ik ze er op wijs en ze er erg goed op letten.

Omruilen lijkt geen zin te hebben, ik heb zelf mijn 2e box thuis staan, de monteur had een box uit een heel ander serienummer {1 van de eerste} en hierbij kon ik het ook horen.

Omruilen heeft pas zin als duidelijk is waarom de pieptoon er is, en als Ziggo een oplossing heeft of weet welke boxen er last van hebben zodat ze boxen zonder toon kunnen uitleveren.
Zolang er geen duidelijkheid is kan je blijven proberen en boxen laten opsturen en terug sturen.

Voor nu probeer ik mij erbij neer te leggen, en puur op gebruikersgemak te letten, en eerlijk is eerlijk, dat werkt verder prima!
0 Kudos
Grimgrim
Level 2
Lycke Ziggo wrote:
Grimgrim . Ik ga jou ook een nieuwe mediabox sturen! Laat je ons weten of het met de nieuwe goed/beter gaat? 🙂


Ik zou nog even terugkomen op mijn ratelende next box. Helaas heeft de nieuw toegestuurde box het ook, zelf iets luider. Het was overigens geen nieuwe, maar een reeds gebruikt test exemplaar (met oranje Ziggo logo).

Je zou de fan toch nauwelijks moeten horen als hij aanstaat?
0 Kudos
Manuel1971
Level 1
Ik heb ontdekt dat als ik de HDMI kabel eruit trek als hij stand-by staat dan is de piep gelijk weg.

Kan iemand anders dit ook testen? Wellicht is het een combinatie met de de aangesloten TV. In mijn geval een Samsung.

Serkan Ziggo het wisselen van de voeding heeft niks uitgemaakt maar weet nu niet wat wijsheid is, de box die ik nu heb piept wel maar kan ik mee leven, denk dat blijven wisselen geen oplossing gaat bieden, lees ook dat de monteur de piep niet waarneemt dus in hoeverre schieten we daar iets mee op. Oude box staat hier nog, hoor graag hoe of wat.
0 Kudos
PetertjeBol
Level 8
Manuel1971 wrote:
Ik heb ontdekt dat als ik de HDMI kabel eruit trek als hij stand-by staat dan is de piep gelijk weg.

Kan iemand anders dit ook testen?

Manuel1971 ik heb dit ook getest, bij mij is de piep dan ook gelijk weg!
Tevens met verschillende kabels geprobeerd en met niets op de Next aangesloten aan de HDMI kabel, pieptoon is weg zonder HDMI aangesloten.
0 Kudos
vankol
Level 1
Dat zou wel eens een doorbraak betekenen, nu de oplossing nog :grinning:
0 Kudos
Manuel1971
Level 1
PetertjeBol Samsung TV?

Denk dat we inderdaad de goede weg op gaan. Kan morgen nog testen met andere tv maar heb alleen Samsung in huis
0 Kudos