1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
Oplossing
633 Reacties 633
Meldingen
Aan Uit
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PetertjeBol

niet iedereen kan een PM/PB sturen naar een moderator. Dat kan dan alleen als men, in dit geval Lycke Ziggo, je daarvoor uitnodigt. Dat moet je dus even afwachten.
Manuel1971

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vandaag mijn nieuwe Next ontvangen en ik moet zeggen dat het wisselen vlekkeloos gaat. Na het aanzetten neemt de nieuwe box de instellingen en opnames over naar de nieuwe box. Na de eerste opstart merk je geen verschil meer met de oude box, echt top ziggo!

Nu de piep. De nieuwe box geeft duidelijk een ander resultaat. De piep is niet weg, maar wel veel zachter en naar mijn idee hoger. Wil ik hem nu nog horen dan moet ik mijn oor op ongeveer 10 centimeter houden. Ook de fan maakt naar mijn mening minder geluid als de vorige.

Ik heb ook nog de oude voeding op de nieuwe box geprobeerd en andersom maar dat maakt geen verschil dus voeding omruilen is zinloos.

Bedankt Lycke Ziggo voor de service, met deze box kan ik prima leven. Als ik nog iets moet testen hoor ik het graag, heb ze nu toch beide in huis.
jdiezrequejo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ook mijn nieuwe next ontvangen.. maar helaas heeft de piep zijn intrede ook gevonden. Eco stand of normaal maakt niet uit.

Zou ik dan nu echt gewoon de pech hebben van twee piepende boxen? Of is mijn gehoord gewoon te goed dat andere het niet horen?

Lycke Ziggo ik hoop dat er onderzoek naar gedaan kan worden. Want het is best een irritant hoge piep, helaas.
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Ik ervaar dat tijdens kijken de "piep" hoger { en daarmee vervelender} wordt,
tijdens standby is het geluid verder naar de achtergrond en zit er meer een "zoem" doorheen.

Het is dat de Next zo retesnel werkt, maar anders zou ik bijna de XL weer aansluiten,
die maakte een minder vervelend geluid.

Hopelijk kan dit signaal door Ziggo worden opgepakt en er zoals in dit topic aangedragen een chek op bijvoorbeeld serienummers gedaan worden.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey all.

Wat bizar, dit! We hebben zojuist (serieus. Al onze collega's lachten ons uit 😉 ) met onze hoofden op de Next mediaboxen gelegen (er staan hier 2) en echt niets gehoord.
Mijn collega's die zich bezig houden met de ontwikkeling van de mediabox, hebben vanmiddag weer een vergadering en daarin gaat dit punt even besproken worden. Jullie horen daarna van ofwel mijn collega ofwel van mij!
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1082Likes
Lycke Ziggo
Lycke Ziggo wrote:
Hey all.

Wat bizar, dit! We hebben zojuist (serieus. Al onze collega's lachten ons uit 😉 ) met onze hoofden op de Next mediaboxen gelegen (er staan hier 2) en echt niets gehoord.

Het schijnt ook dat ouderen de piep niet horen en jongeren wel...
:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Nick999 wrote:
Lycke Ziggo

Lycke Ziggo wrote:
Hey all.

Het schijnt ook dat ouderen de piep niet horen en jongeren wel...
:joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

Ik ben 29 ;-).

En ik ben dus juist super gevoelig voor piepjes enz. Een stekkerdoos of telefoonlader moet ik niet in mijn slaapkamer hebben. Dan slaap ik niet. Ik hoor het ook wanneer er 4 huizen verderop iemand aan het stofzuigen is (stofzuigers hebben echt vaak een irritante piep!) Juist daarom ben ik er ook zo verbaasd over ^^.
Manuel1971

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Zoals mijn gebruikersnaam zegt ben ik 47 en hoorde hem bij de eerste box beter als bij de tweede maar er is nog steeds een piep die ik zeker hoor als mijn oor er op ligt maar deze hoor ik niet als ik op de bank zit
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Manuel1971 wrote:
Zoals mijn gebruikersnaam zegt ben ik 47 en hoorde hem bij de eerste box beter als bij de tweede maar er is nog steeds een piep die ik zeker hoor als mijn oor er op ligt maar deze hoor ik niet als ik op de bank zit

Ik neem mijn oren altijd mee als ik op de bank ga zitten. Deze laat ik dus nóóit op mijn box(en) liggen ... Dat scheelt echt enorm :grin:

En zo gaan we hier niet met Lycke Ziggo om hoor mensen. Al is 29 al wel een aardige leeftijd ...

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Deze box maar gewoon overslaan dan, en op naar de Next 2 8K box?
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Een collega van mij dacht ook dat ik gek werd, deze heeft al vrij lang als tester de Next in huis, maar geen piep, deze geeft dat echt. Hopelijk is er uit de vergadering iets gekomen,
wellicht dat een van de omgeruilde Next kastjes uitsluitsel kan geven?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Hoe de piep in de Next op te lossen:

En nu niet meer piepen, mensen!
Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Hoi ik ben erg benieuwd of er een omruil actie komt voor de hoge piep of wat is er besloten ? Aangezien ziggo mod met de oor op de boxhebben gelegen en geen piep horen dus een spannings piep lijkt niet te horen al stoort het mij niet van de box in de woonkamer als deze op de slaap kamer zou hangen en het is muis stil en zou het dan horen dan is dat echt irritant
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Hey all.

Het overzicht in dit topic was ik even kwijt ;-). Nu dus even alles op een rijtje.

jdiezrequejo : Mediabox Next piept. Mediabox omgeruild voor nieuwe. Nieuwe box piept minder, maar piept nog wel. Geeft aan dat hier "mee te leven" is.
Manuel1971: Mediabox Next piept. Nieuwe toegestuurd. Nieuwe piept helaas ook
PetertjeBol: Mediabox Next piept.
Horza: Mediabox Next piept. Is echter niet te horen vanaf de bank, dus niet echt storend.

Klopt dit overzicht op deze manier?

jdiezrequejo ; als jij op dit moment "kunt leven" met de piep, wil ik het bij jou voor nu even zo laten.
Manuel1971 ; ik zou bij jou graag een monteur langs sturen. Hij kan dan ook even ervaren wat en hoe en dit aan ons terugkoppelen. Daarbij heeft hij ook weer mediaboxen bij zich, dus kan de boel alsnog weer omgeruild worden. Zeker omdat hij de "boosdoener" dan ook meteen mee terug naar ons kan nemen voor onderzoek.

PetertjeBol ; jou stuur ik graag een nieuwe mediabox toe om te kijken of het hiermee verholpen is.

Horza ; ik kan jou ook een nieuwe struren. Maar mocht je zeggen dat je nu geen last heb (alleen in de situatie dat je hem in je slaapkamer zou zetten, maar dat is nu niet het geval), lijkt het me misschien beter om het vooralsnog even zo te laten.

Hoe dan ook houden we jullie natuurlijk op de hoogte. Vooral ook van de monteur enz.
Manuel1971

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hey Lycke Ziggo

Ik denk dat je antwoorden door elkaar hebt gegooid.

Mijn nieuwe box piept minder als de eerste en is alleen hoorbaar op 10cm afstand, hiermee kan ik leven hoewel ik er liever 1 heb die niet piept ? als die bestaan? Zowel ik als mijn vrouw nemen de piep waar dus als jij een monteur langs wil laten komen om te luisteren ben ik erg benieuwd naar zijn waarneming.

De oude box is dan zeker een referentie aangezien die harder piepte.
jdiezrequejo
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Hallo Lycke Ziggo Jij hebt de antwoorden van Manuel1971 en mij omgedraaid.
Ik ervaar nu bij de nieuwe mediabox ook nog steeds een hoge piep in de stand-by stand.

Wat mij betreft mag jij zeker een monteur langssturen.
Ik ervaar geen verschil met de vorige mediabox (dus niet harder maar ook niet zachtere piep).
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Lycke Ziggo mijn nieuwe Next mag "un hold",
Niet dat de piep weg is, zeker niet, maar ik had ook de vraag via het contact formulier via de website gesteld,een dag of wat geleden, vanuit daar wordt er een nieuwe box verzonden.

Ik ga als die binnen is mijn ervaringen daarmee zeker delen in dit topic!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Whoops. Dan dus goed dat ik het even op een rijtje zette en checkte ;-).
jdiezrequejo , wil je me een privebericht sturen met de dagen/tijden dat het jou de komende tijd uit zou komen om een monteur te ontvangen? Dan schakel ik met onze special monteursafdeling om een afspraak te maken ^^.

Top, PetertjeBol . Ik ben heel benieuwd!

Dan nog dit. Geloof het of niet; ik stapte vanmorgen mijn woonkamer binnen en dacht "wat hoor ik nou?". Ja hoor, mijn mediabox. Overigens totaal geen piep, maar meer een stationair zoem/ratelend geluid. Heel zacht en ook echt alleen maar te horen in de stilte van de vroege ochtend. Maar toch, er was geluid! Iets wat ik in de mediaboxen hier dus nog steeds niet gehoord heb (al liggend met mijn oor op het apparaat).
Nu heb ik sowieso al een nieuwe mediabox klaar staan om geïnstalleerd te worden. Dus ik ben heel benieuwd hoe het met deze weer gaat.
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Die piep volgt vanzelf 😛 😉
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14344Posts
  • 1188Oplossingen
  • 6286Likes
Change of plans!
Ik heb de gegevens van de 4 mensen die hier in het overzichtje staan doorgegeven aan de monteur/afdeling die hier over gaat en er wordt contact met jullie opgenomen.

Wel zo makkelijk dat het dan niet meer via via via via hoeft te gaan 🙂