1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
Oplossing
633 Reacties 633
Meldingen
Aan Uit
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1082Likes
Lycke piept ook? :joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:
Manuel1971

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
In stand-by draait de fan niet en is de piep hoorbaar, als de box aan staat overstemt de fan de piep grotendeels maar nog wel hoorbaar van dichtbij
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999 wrote:
Lycke piept ook? :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

Wellicht... :wink: Veel vrouwen kunnen piepen hoor... Vaak al om niks ... :joy::blush:

Maar niemand reageert op mijn vraag... O ja, toch wel: Manuel1971 ! Klasse Manuel. Dank. De piep is er dus altijd, als ik op jou bericht afga. Lastig nu. is het nu incidenteel of hoort men het vaak niet... That's the question (da's Engels).
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar de oplossing zou dus zijn de fan altijd te laten draaien ... :relaxed:

Dat kan Lycke vast regelen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1082Likes
Lycke heeft genoeg fans hier. :grin:
Maar ik denk dat dan in het interne voedingsdeel (wat er ook in de Next aanwezig is) een spoel staat te trillen.
Dat deel blijft nl onder spanning staan, ook als de box op standby staat.
In andere delen van de box kan het bijna niet zitten omdat die wel uitschakelen bij standby.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Er blijft vaak meer onder spanning staan in stand-by Nick999. Het hoeft dus geen spoel te zijn. kan uiteraard wel. Maar als je bv. de Humax uit zijn energiespaarstand haalt, blijft bijna alles in werking in stand-by en dat is bij de XL bij de stand 'hoog' evenzo het geval. Nu weet ik niet welke standen de Next heeft, maar afhankelijk daarvan kan het geluid dus nog best van andere componenten afkomen.

En ja, Lycke heeft hier inderdaad nogal wat fans. Dus die zouden er dus in kunnen... :joy:

Ik ben niet gek, ik ben een inbussleutel.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1082Likes
Als Ziggo mij nou eens een Next opstuurt die ik even uit elkaar mag halen, dan leren we allemaal weer wat bij.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999 wrote:
Als Ziggo mij nou eens een Next opstuurt die ik even uit elkaar mag halen, dan leren we allemaal weer wat bij.

Lukt het in elkaar zetten dan ook weer? :grin: Maar met goed testen en luisteren moet uiteindelijk de boosdoener worden gevonden. Maar eenvoudig is dat nog niet altijd...
Manuel1971

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Tja, als ik hem uit elkaar mocht halen kom ik er vast wel achter of het een condensator of ander onderdeel is
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar weleens gezien hoe klein de componenten tegenwoordig zijn? Het is, als je de dader vindt, nog niet gezegd dat je dat component dan even kan vervangen...
Manuel1971

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Eerst maar eens kijken of de nieuwe box die onderweg is hetzelfde doet
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Mijn eerste posting op de community, helaas in dit topic 😉 😛 ik ervaar ook de pieptoon van de Next, in bedrijf of in standby geen verschil, alleen via de knop aan de achterkant helemaal uit {of uiteraard de stekker eruit 😉 } is de pieptoon helemaal verdwenen, ik ga ook eens kijken of ik Lycke een berichtje kan sturen 😉
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1082Likes
Willem-A wrote:
Maar weleens gezien hoe klein de componenten tegenwoordig zijn? Het is, als je de dader vindt, nog niet gezegd dat je dat component dan even kan vervangen...

Vervangen is vaak niet nodig. Druppel uit een lijmpistool doet vaak wonderen.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Dit is geheid een condensator op het voedingsboard.

Mogelijk een idee om de serienummers van de defecte Next boxen te verzamelen want het zou wel erg zuur zijn als de fabrikant een defecte batch condensatoren gebruikt heeft.
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Is hier eigenlijk ook sprake van wanneer de energiebesparende modus wordt uitgeschakeld?
Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Ook ik hoor een piep dichtbij de box deze is vooralsnog niet storend maar ik kan me voorstellen als zon box op een slaapkamer hangt dat dit wel als storend kan ervaren worden weet ook niet of dit gewoon bij de box hoort of dat dit toch een soort van productie fout is

box stand-by eco of normaal maakt geen verschil
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Nick999 wrote:

Willem-A wrote:
Vervangen is vaak niet nodig. Druppel uit een lijmpistool doet vaak wonderen.

Lukt niet altijd hoor Nick999

en je moet nog uitkijken ook, want niet elk componentje is blij met hitte. Maar goed, wat is het... Ik zie dat Weisselberger het over een condensator heeft, wat natuurlijk niet onmogelijk is, maar zeker is dat zonder gedegen onderzoek niet. Ik weet nog uit de tijd van Philips dat er best veel componenten voor vervelende bijgeluiden kunnen zorgen.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Horza

het is met zoiets ook vaak plaatsbepalend. Je kan het op de ene zitpositie waarnemen, en een meter ernaast nauwelijks of niet meer. En wel allemaal een verschillend gehoor, dus als men de hoge regionen al uit dat gehoor mist, zal men waarschijnlijk aangeven dat hun apparaat geen bijgeluiden laat horen.

Maar ik zie nog niet zoveel klachten betreft dit fenomeen, dus óf er zijn niet veel boxen welke het issue vertonen, óf ze zijn het meest uitgereikt aan mensen die jarenlang vlakbij de speakers hebben gestaan in de disco... :wink:
Horza

Level 1
  • 110Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
Willem-A wrote:
Dag Horza

het is met zoiets ook vaak plaatsbepalend. Je kan het op de ene zitpositie waarnemen, en een meter ernaast nauwelijks of niet meer. En wel allemaal een verschillend gehoor, dus als men de hoge regionen al uit dat gehoor mist, zal men waarschijnlijk aangeven dat hun apparaat geen bijgeluiden laat horen.

Maar ik zie nog niet zoveel klachten betreft dit fenomeen, dus óf er zijn niet veel boxen welke het issue vertonen, óf ze zijn het meest uitgereikt aan mensen die jarenlang vlakbij de speakers hebben gestaan in de disco... :wink:

als je er 2.5 meter vandaan zit hoor je het niet maar als je de zelfde box in een slaapkamer zou hebben en je hoort dan een spanning hoge piep toon kan dit echt wel als storent ervaren worden zeker als het muisstil is
ik kijk er naar uit om een tweede next voor de slaapkamer te bestellen en ik hoop dat daar de hoge piep niet waarneembaar Is
Het is 1000 keer beter als de extra mediabox xl die ik had dat was helemaal niet om aangehoren als de fan ging draaien
en nee ik heb geen gehoorbeschadiging gelukkig niet ?
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Bij mij maakt de eco stand ook geen verschil,
In de woonkamer waar meestal wat reuring is, hoor je het als het stil is,
met de tv aan hoor je het bijna niet. { nu let je erop en valt het extra op}
Het geluid is zeer zeker geen ventilator brom/zoem/piep, het is inderdaad het geluid wat een voeding kan maken of een televisie die net aangezet is.

Wel is het zo zoals hierboven aangegeven, als dit in de slaapkamer zo is, dan is het super irritant! Ik wil in de toekomst mijn Humax kastje in de slaapkamer ook vervangen voor de Next, maar niet met dit geluid helaas.

Lycke Ziggo Ik probeer je een P.Btje te sturen, helaas lukt dit niet.