1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
Oplossing
633 Reacties 633
Meldingen
Aan Uit
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6174Posts
  • 730Oplossingen
  • 2637Likes

Goedemiddag @Sab1

absoluut niet handig dat je nu een Arris variant hebt gekregen waarbij weer de pieptoon hoorbaar is, dat kan erg storend zijn.

Ik heb dit euvel even neergelegd bij een collega van mij. Zodra ik meer weet kom ik er bij je op terug.

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dankjewel JamylaIk hoop dat het snel wordt opgelost.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1901Likes

@Sab1 we zijn je niet vergeten hoor. Het duurt allemaal wat langer dan we zelf ook willen, maar dit is nogal complex. We blijven het opjagen!

Pasi

Level 19
  • 10643Posts
  • 509Oplossingen
  • 5900Likes

@Jacob  schreef:

@Sab1we zijn je niet vergeten hoor. Het duurt allemaal wat langer dan we zelf ook willen, maar dit is nogal complex. We blijven het opjagen!

Hoe moeilijk kan het wezen ?

Een maand geleden meldt @Sab1 hier een defect aan een Next. 3 weken geleden is een andere Next opgestuurd, maar dat was het verkeerde type en dat is toen direct gemeld. Sindsdien is Ziggo niet in staat om een andere Next ( v2 ) te leveren.

Het gaat bij Ziggo van kwaad tot erger !!

P.s. een hoge pieptoon ( uit apparatuur ) kan je echt als defect zien, want als je zo'n pieptoon eenmaal hoort, dan blijf je deze horen zodra het apparaat wordt aangezet en kan je daar werkelijk horendol van worden.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8305Posts
  • 2442Oplossingen
  • 4137Likes

Hi @Sab1 

Even een update vanaf deze kant. Het heeft even geduurd, maar via een omweg hebben we ervoor gezorgd dat je nu een Mediabox Next van Humax gaat ontvangen. Deze mediabox is vooraf nog niet geactiveerd. Wil je na ontvangst van de mediabox ons een seintje geven en het serienummer van de ontvangen mediabox in jouw Community profiel vermelden onder 'Persoonlijke Informatie'? Dan gaan we hem handmatig voor je activeren. 

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Cecilia, 

Heel fijn, dank jullie wel. 

Ik laat het weten als ik hem heb ontvangen en zal het nummer in mijn profiel noteren. 

Mvg

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Weten jullie wanneer de box wordt verstuurd? Ik heb nog niets vernomen/ontvangen. Mvg

Pasi

Level 19
  • 10643Posts
  • 509Oplossingen
  • 5900Likes

Nog steeds niets ontvangen, dat is toch wel schandalig !

Misschien is een piepende Next volgens sommigen niet echt een defect, maar dat is het beslist wel.

Velen ( met goede oren ! ) zullen b.v. ooit ook wel eens een piepende oude crt/buis tv/monitor hebben gehad of een moderne LCD piepende monitor. Als je die éénmaal hoort, wordt je er letterlijk horendol van.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6174Posts
  • 730Oplossingen
  • 2637Likes

@Sab1

Het is in het warehouse niet helemaal zo gegaan zoals gewild, daardoor is de aanvraag geannuleerd. Maar ze hebben vandaag een nieuwe order ingeschoten dus met een beetje geluk komt die zaterdag bij je binnen.

MR_CHIP

Level 19
  • 12987Posts
  • 139Oplossingen
  • 4331Likes

dan ben ik wel benieuwd wat er die hele maand verkeerd gaat 

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik hoop het, want ik word echt gek van dat gepiep van de box. 

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste moderatoren,

Ik heb de box ontvangen en heb de gegevens vermeld onder persoonlijke informatie in mijn community profiel. Ik ontvang graag een seintje als de box is geactiveerd. 

Behalve de voedingskabel zaten er geen kabels in de doos. Ik heb nu ook (nog) geen retourlabel ontvangen voor de box die ik wil terugsturen. Ontvang ik daar nog een retourlabel voor? En dan kan ik met die box dus niet alle snoeren retourneren zoals het hoort, want die heb ik nu nodig voor de nieuwe box... 

Ik hoor het graag. Mvg

Pasi

Level 19
  • 10643Posts
  • 509Oplossingen
  • 5900Likes

@Sab1  schreef:

...Ik heb de box ontvangen en heb de gegevens vermeld onder persoonlijke informatie in mijn community profiel. Ik ontvang graag een seintje als de box is geactiveerd. 

Behalve de voedingskabel zaten er geen kabels in de doos. Ik heb nu ook (nog) geen retourlabel ontvangen voor de box die ik wil terugsturen. Ontvang ik daar nog een retourlabel voor? En dan kan ik met die box dus niet alle snoeren retourneren zoals het hoort, want die heb ik nu nodig voor de nieuwe box... 

De nieuwe Next kan NIET op voorhand worden geactiveerd ! Deze wordt ( normaal gesproken ) binnen 24 uur automatisch geactiveerd, als deze is aangesloten op het Ziggo ( coax ) netwerk. Maar vaak duurt de activatie veel korter en kan soms binnen 1 uur al gedaan zijn.
Wordt de Next niet op Ziggo's netwerk aangesloten, dan zal na 14 dagen het systeem uw oude box de-activeren, waardoor deze op zwart gaat.

U kan de oude next in dezelfde doos retour sturen naar dit adres. Bewaart u wel het verzend bonnetje, want dat is uw bewijs dat u de box hebt teruggestuurd.

Ps. ik maak altijd foto's van bonnetjes, als ik ze voor langere tijd moet bewaren. Want die papieren 'vodjes' raken snel weg 😇, terwijl die foto's er misschien wel jaren op blijven staan.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6174Posts
  • 730Oplossingen
  • 2637Likes

Dankjewel @Sab1 voor het melden dat je de nieuwe box hebt ontvangen.

Wij hebben de opdracht aangemaakt deze te activeren. Dat zal binnen nu en 48 uur geregeld moeten zijn.