1
Vraag
2
Reacties
jdiezrequejo

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
633 Reacties 633
manish_nl

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb het probleem al sinds de mediabox geinstalleerd is ongeveer een maand geleden. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @manish_nl

Dan is het nu wel de hoogste tijd dat je daar bij geholpen wordt! Ik heb een nieuwe box voor je aangevraagd. Zodra de Track&Trace code bekend is ontvang je die per e-mail. Na de installatie van de nieuwe box ontvangen we graag de huidige retour. De instructies daarvoor ontvang je nog van ons. 

Sopper

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ah, ik ben dus niet de enige met een piep uit de Mediabox xl

Kan ik ook omwisselen?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Sopper  schreef:

Ah, ik ben dus niet de enige met een piep uit de Mediabox xl

Kan ik ook omwisselen?


Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.


Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.

 

Ziggo is al bezig om de allang verouderde Mediabox XL boxen te vervangen en dat gebeurt bijna altijd gratis. Aangezien die van u een 'extraatje' heeft, zal deze waarschijnlijk geheel gratis ( dus ook zonder administratie & verzend kosten ) worden vervangen.


Als u nu ( voor audio ) een optisch aansluitingen gebruikt, dan zou u kunnen vragen om de Next, anders krijgt u de Next-Mini en daarop zit geheel geen audio uitgang.

Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. u aanpassen. Zodra uw vraag aan bod is, zal hij/zij dit hier melden.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Sopper , welkom op onze Community. Fijn om te lezen dat je onze Community en dit topic hebt gevonden wanneer jij ook tegen dit probleem aanloopt.
 

Ook voor jou heb ik een vervangende mediabox aangevraagd. Deze ontvang je binnen een paar dagen van mij. Zodra je deze in huis hebt, mag je deze gelijk aansluiten en installeren. Je huidige mediabox ontvang ik wel graag terug. Ik ga er vanuit dat het probleem is opgelost na deze omwisseling.


Je bent altijd welkom op onze Community, als raadgever of wanneer je vaker een vraag hebt voor onze leden.

Sopper

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ha Meindert,

 

helemaal top!

fijn dat dit zo snel kan worden geregeld

IDidNotDoIT

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Ziggo Community Team,

 

Helaas kost het steeds meer moeite om een steeds luider wordende piep te negeren. Ik heb al met een smartplug lopen experimenteren, maar startup duur en regelmatig alsnog fysiek aan moeten drukken, maakt dat geen gebruiksvriendelijke optie.

 

Was een van de eerste mediabox Next met S/N: AAAW91723638

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Wat ontzettend frustrerend dat de piep zo heftig is en blijft, @IDidNotDoIT . Ik kan mij voorstellen dat je daar niet goed van wordt. 
Als ik onder je gegevens kijk, zie ik daar wel een Mediabox Next actief staan sinds april 2022, maar met een ander serienummer dan wat je nu doorgeeft. 

In Mijn Ziggo kun je het serienummer terug vinden van de Next die actief staat onder je abonnement. Dit zie je onder het kopje "Producten" en dan bij "Televisie". Klopt dat serienummer met de box die je in huis hebt staan? 

IDidNotDoIT

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Marije,

Serienummer in Mijn Ziggo 2260800090 sierienr op mijn Next AAAW91723638 en draait ook zeker veel langer dan april 22.

Screenshot Mijn Ziggo en foto SN toegevoegd en nee, ik heb geen twee Mediavboxen in bezit.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Het is 'm wel @IDidNotDoIT . Het serienummer dat wij hanteren is het CA ID dat op de Next staat ;-). Dus we hebben wel het juiste in het systeem staan gelukkig. Ik denk dat het verstandig is om je een nieuwe Mediabox Next op te sturen en ik verwacht dat daarmee het probleem met de hoge piep is opgelost. Ben je het daarmee eens en wil je dat uitproberen? 🙂

IDidNotDoIT

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat wil ik heel graag uitproberen om van de piep af te komen 🙂 !

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dan ga ik een nieuwe box voor je opsturen, @IDidNotDoIT ;-). Die komt zo snel mogelijk je kant op. Je krijgt een mailtje met een  Track & Trace code van PostNL zodra deze beschikbaar is. 
De Next die je nu hebt moet je straks naar ons terug sturen. Daarvoor krijg je instructies via de mail opgestuurd.

Als je vragen hebt, kun je hier uiteraard terecht.

Ik wens je vast veel plezier van de nieuwe box en een heerlijke dag verder! 

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Ziggo community moderator,

Ik heb sinds kort de mediabox next en ben helaas niet tevreden. De mediabox geeft een hoge piep, zowel in stand-by stand en nog harder als deze aan is. Ik kan er zo geen gebruik van maken; ik heb binnen 15 minuten hoofdpijn. Ik heb dit hele topic doorgelezen en ik hoop dat jullie mij een nieuwe next willen toesturen, meteen de V2. Is dat mogelijk? Hartelijke groet

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Sab1  schreef:

....De mediabox geeft een hoge piep, zowel in stand-by stand en nog harder als deze aan is. Ik kan er zo geen gebruik van maken; ik heb binnen 15 minuten hoofdpijn...


Was het een tijd geleden nog haast onmogelijk om een piepende Next te laten vervangen, waarbij Ziggo in het begin ruim tijd nam om e.e.a. te onderzoeken ( om het zeer vriendelijk te zeggen ), is het vervangen van een piepende Next ondertussen gelukkig bijna een standaard procedure geworden.

Wacht u totdat een Ziggo mod langs komt, maar omdat het nu weekend is, kan dat tot begin volgende week duren.

 


Ps. het kan misschien iets helpen, als u de Next verplaatst of b.v. op een matje zet/neerlegt, waardoor e.e.a. misschien iets minder resoneert.

 

 

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dankjewel Pasi, ik ga het proberen. 

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Aanvullende informatie: ik heb zojuist de klantenservice gebeld en gevraagd om een nieuwe box. Ik krijg nu een nieuwe box toegestuurd. De medewerkster wist niet zeker of het dan ook een andere versie van de next box zou zijn dan die ik nu heb, maar ze heeft dit bij de bestelling wel verzocht. Ik hoop dat het probleem met de nieuwe box is opgelost.

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste moderator,

Ik heb de nieuwe ziggo next box ontvangen. Het is niet de V2. Ik heb hem natuurlijk wel meteen getest. Deze piept helaas ook. Kunnen jullie voor mij een V2 regelen? 

Via de telefonische klantenservice is het dus niet gelukt. Hartelijke groeten, Sab

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Sab1 oei, merkwaardig. Want het proces voor het omruilen lijkt wel correct te zijn uitgevoerd, zoals ik hier zie.

Maar geen nood, ik pak het op. We gaan het opnieuw voor je regelen. Sorry voor het ongemak, we gaan er alsnog werk van maken. We houden je op de hoogte! 

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Jacob, 

Dankjewel voor de snelle reactie en het regelen! Ik hoop dat het nu goed gaat. 

Sab1

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Jacob,

Ik heb de box ontvangen en het is weer geen V2. Deze piept gelukkig wel iets minder hard dan de vorige, maar dus helaas nog steeds last van de piep. Er lijkt toch iets mis te gaan in het bestelproces of bij het inpakken en verzenden: er is nu twee keer een V2 besteld, maar deze heb ik beide keren niet ontvangen. Kun je mij verder helpen?

Ter aanvulling: de medewerkster van de klantenservice die ik vorige keer heb gesproken en die de V2 heeft besteld, gaf aan dat ze twijfelde over de versie van de nieuwe box, omdat het nummer hetzelfde was als dat van de next box die ik al had. Ik weet niet of dat zo hoort of niet, maar zo niet, dan is dit misschien een aanwijzing voor waar het misgaat.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic