Vraag
Reacties
Oplossing
jdiezrequejo
Level 1

Hoge piep in stand-by stand

Sinds kort ben ik in het bezit van de mediabox next. Eigenlijk geheel tevreden op een punt na..

In de stand-by stand hoor ik een hoge piep. Dit begint nu ook best storend te worden omdat ik deze elke keer hoor.

Ik heb al getracht de stand-by van eco naar normaal te zetten maar dit verhelpt het probleem helaas niet.
Op verzoek van de chat heb ik de stroom er 1 minuut afgehaald en opnieuw opgestart. Helaas kwam de piep toen ook terug en werd mij gevraagd om deze vraag hier neer te zetten.

Hopelijk is er een oplossing voor?
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
633 Reacties 633
Sbaecke
Level 2

Hi @Jiri ,

Bedankt voor de snelle service; ik heb de mail al ontvangen over de omruiling.

Dat zal ik doen; bedankt tot zover!

Webbasterd
Level 2

Ik loop tegen het zelfde probleem aan. In stand-by is er een hoge pieptoon te horen en als de mediabox Next aan staat, is de ventilator duidelijk hoorbaar. Is het mogelijk om m’n huidige Next om te ruilen tegen een Next mini?

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Webbasterd, goed dat je het aangeeft! Een hoge piep kijkt niet echt lekker tv. Ik stuur de mediabox Next mini naar je op. Deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. De exacte leverdatum ontvang je per e-mail van ons. Heel veel plezier met je nieuwe mediabox! 

Webbasterd
Level 2

Bedankt voor de snelle reactie  @Lotte 😊 Ik neem aan dat er ook een retour doos bij zit voor de huidige Next?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Webbasterd Ja dat klopt! Deze wordt wel apart verstuurd en ontvang je nadat de nieuwe mediabox in gebruik is genomen. 

Webbasterd
Level 2

@Lotte  Super, bedankt voor de goede service en nog een fijne dag 😊

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Webbasterd Dankjewel, jij ook! 

0 Kudos
MartineC
Level 2

Hier hetzelfde probleem. Kort geleden de oude Mediabox XL ingewisseld voor de kleinere Mediabox Next. Hoewel deze minder warm lijkt te worden en minder geluid maakt terwijl hij aan staat (d.m.v. fan), produceert de Next wel een vervelende (variabele) pieptoon in standby-stand. Ik heb een goed gehoor en dit is behoorlijk hinderlijk (ik moet zelfs de stroomkabel eruit trekken als het stil in huis is, omdat het zo vervelend is). Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn!

0 Kudos
MartineC
Level 2

@Lotte Graag zou ik een reactie op het bovenstaande bericht ontvangen, alvast bedankt!

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Sorry voor de late reactie @MartineC! En ook vervelend dat je last hebt van een piep!

We gaan de box kosteloos voor je omruilen, PostNL bezorgt de nieuwe Next zo snel mogelijk. 


Alvast veel plezier hiervan!

0 Kudos
MartineC
Level 2

@Erik P Heel fijn, dankjewel! Ik laat weten hoe het met de nieuwe Next gaat 👍

guidoh
Level 2

Hoi,

Onze mediabox is omgeruild omdat hij de hoge toon in gaf, maar wij hebben precies dezelfde box gekregen met nog steeds de hoge toon. Is er een andere box die gegarandeerd geen hoge toon geeft?

0 Kudos
MartineC
Level 2

@Erik P Het piepprobleem is verholpen, super fijn. Nogmaals bedankt!

 

@guidoh Wij ontvingen ook dezelfde box, maar dan met een andere voeding/kabel - en dit keer dus zonder piep. Dus ik vermoed dat er wel meerdere modellen zijn? In ieder geval qua voeding dan.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@MartineC Super fijn dat de problemen opgelost zijn 🙂

@guidoh Wat stom dat je een box ontvangen hebt welke exact hetzelfde probleem geeft. Dat schiet niet echt op. Ik zorg ervoor dat er een ander type van de Mediabox Next jouw kant op komt. 

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Ben ik toch weer even, @guidoh
Ik heb er blijkbaar iets te lichtzinnig over gedacht, maar krijg deze Mediabox Next V2 niet bij je. Ik kan weer hetzelfde doen dan mijn voorgaande collega, maar dan is de kans groot dat je exact hetzelfde exemplaar ontvangt. Ik heb daarom een monteur ingepland om de Next voor je te vervangen voor een V2 variant. De afspraak staat voor maandag 07-11 tussen 8.00 & 13.00. Mocht dit niet gelegen komen, dan mag je de afspraak verplaatsen in Mijn Ziggo. 

Laat je even weten hoe het gegaan is?

guidoh
Level 2

Alvast bedankt @Jiri , we wachten dan rustig maandag af en dan zullen we laten weten of het opgelost is.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hey @guidoh
Hoe is het afgelopen maandag gegaan?

0 Kudos
guidoh
Level 2

@Cecilia , na contact met de monteur vorige week is de afspraak afgezegd en er toch een nieuwe box opgestuurd. Dit was nu een v2 en voorlopig zijn er nog geen hoge tonen te horen. We blijven wel nog even monitoren.

Hash
Level 1

Ik heb sinds kort ook het probleem met de hoge pieptoon in de eco stand-by stand met de Mediabox Next. Wanneer ik hem op de normale stand-by stand zet, heb ik de pieptoon én een ratelend geluid.

 

Is het mogelijk om deze om te ruilen voor een nieuwe Mediabox Next?

0 Kudos
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Hash

Ik heb de wissel voor je in orde gemaakt. Zo'n constante pieptoom is natuurlijk een mega irritant iets. Je krijgt een track en trace als de nieuwe Next onderweg is jouw kant op 🙂  

0 Kudos