1
Vraag
2
Reacties
otmos

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoe zit het als mijn Mediabox XL defect is?

Mijn mediabox xl functioneert tot nu toe prima, maar nu lees ik dat deze mediabox niet meer geleverd wordt als mijn huidige xl stuk mocht gaan. In dat geval ben ik aangewezen op een next of next mini, waarvoor je internet van ziggo moet hebben. Ik heb echter als provider xs4all waar ik uitermate tevreden over ben. Ik word dus gedwongen om naast deze provider ook internet van ziggo af te nemen. Niet bijzonder klantvriendelijk en ook nog eens kostbaar. Ik zal toch niet de enige klant zijn met dit (toekomstige) probleem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1749Posts
  • 160Oplossingen
  • 1158Likes

Hi @otmos, goed dat je je vraagt hierover stelt want ik kan mij voorstellen dat dit niet helemaal helder is.

Op dit moment leveren we standaard de Next Mini en bieden we géén Mediabox XL meer aan. 

Mocht het nou zo zijn dat je Mediabox XL defect raakt, dan kan ik deze momenteel nog wisselen voor hetzelfde type. 

Bekijk in context

Uitgelicht
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1749Reacties
  • 160Oplossingen
  • 1158Likes

Op dit moment is het nog mogelijk om je Mediabox XL om te wisselen voor hetzelfde type, als dit helemaal niet meer het geval gaat zijn ga ik er vanuit dat hier gepaste communicatie over naar buiten komt en wat de opties in dat geval zullen zijn. 

13 Reacties 13
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1749Posts
  • 160Oplossingen
  • 1158Likes

Hi @otmos, goed dat je je vraagt hierover stelt want ik kan mij voorstellen dat dit niet helemaal helder is.

Op dit moment leveren we standaard de Next Mini en bieden we géén Mediabox XL meer aan. 

Mocht het nou zo zijn dat je Mediabox XL defect raakt, dan kan ik deze momenteel nog wisselen voor hetzelfde type. 

otmos
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je bericht. Goed om te weten dat op de korte termijn de xl door een andere xl vervangen kan worden, maar mijn vraag is eigenlijk hoe ziggo omgaat met klanten die geen internet afnemen en straks bij vervanging van hun mediabox xl alleen een next of next mini als optie hebben en dus alsnog internet van ziggo opgedrongen krijgen? Mijn huidige internetprovider is xs4all - waar ik niet vanaf wil - en van ziggo wil ik alleen tv afnemen. Door deze gedwongen winkelnering zit ik straks met een dure oplossing: internet van xs4all en internet van ziggo. Dat vind ik niet correct van ziggo en geen gepaste oplossing voor mijn probleem. Ik ben toch niet de enige klant die hier tegenaan loopt? En waarom heeft ziggo klanten met de mediabox xl hier niet over ingelicht?

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1749Posts
  • 160Oplossingen
  • 1158Likes

Op dit moment is het nog mogelijk om je Mediabox XL om te wisselen voor hetzelfde type, als dit helemaal niet meer het geval gaat zijn ga ik er vanuit dat hier gepaste communicatie over naar buiten komt en wat de opties in dat geval zullen zijn. 

otmos
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Laten we het hopen!

tajvdz

Level 6
  • 191Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

@Welmoed  schreef:

Als dat zo is dan wil ik graag van die mogelijkheid gebruik maken. Mijn Mediabox XL vertoont de nodige gebreken en ik heb geen internet van Ziggo. Graag verneem ik hoe dit te regelen is. Via de klantenservice was mij eerst een nieuwe Mediabox XL beloofd maar toen die er na 5 dagen nog niet was weer gebeld en werd mij verteld dat het niet mogelijk was. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32194Posts
  • 2271Oplossingen
  • 16249Likes

@tajvdz Beste is wel om contact via jouw eigen topic te laten verlopen.

tajvdz

Level 6
  • 191Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Ja ik wilde hier de link gaan plaatsen..

Is het ook mogelijk om gebruikers rechtstreeks een bericht te sturen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32194Posts
  • 2271Oplossingen
  • 16249Likes

Een moderator een privébericht sturen (als je dat bedoelt) raad ik af tenzij hier expliciet om gevraagd wordt.

tajvdz

Level 6
  • 191Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Mij is afgelopen week toch meerdere malen verteld dat internet van Ziggo toch de enige oplossing was om van de huidige diensten gebruik te kunnen blijven maken omdat de Mediabox XL niet omgewisseld kon worden. Ja ok zou een ci module in de tv kunnen plaatsen... Dus na dit te hebben gelezen krijg ik weer hoop want mijn Mediabox XL is echt defect.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1749Posts
  • 160Oplossingen
  • 1158Likes

@tajvdz Ik heb in je eigen topic gereageerd 🙂

Gio2903

Level 17
  • 3205Posts
  • 167Oplossingen
  • 2314Likes

uiteindelijk stopt de ondersteuning voor de mxl die al 12 jaar oud is, dat apparaat is nu al niet meer vooruit te branden. dus ik ben benieuwd hoelang ziggo uit coulance dat onding blijft aanbieden.

als je kijkt naar andere providers.. daar kun je helemaal niet los tv bestellen. ook is diensten van 2 providers afnemen veel duurder dan alles bij 1 provider. zou het dus toch eens overwegen

Garihd

Level 16
  • 2322Posts
  • 75Oplossingen
  • 1315Likes

Voor TV zonder internet via Ziggo is er nog TV Start met CI-MODULE en Smartcard. Een Horizon box zonder een internet abonnement klinkt heel vreemd, Mogelijk dat dit in voormalig upc gebied kon, voor het interactieve deel wordt de interne modem gebruikt, als dit werkt is er toch een stukje internet bij het abonnement in begrepen.

otmos
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Natuurlijk is alles bij één provider beter, maar ik heb uitstekende ervaringen met xs4all en ga daar niet weg. Over het internet van ziggo lees ik minder goede berichten. Van ziggo wil ik dus alleen tv, ook vanwege een aantal zenders - zoals mezzo - die bij andere providers niet in het aanbod zitten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic