Bij de ‘buren’ heeft iemand de Next open gemaakt. Natuurlijk moet u dat NOOIT doen, want behalve dat de garantie dan vervalt ( en u problemen kan krijgen bij het inwisselen van de Next ), kunnen de gevoelige onderdelen al defect raken als u ze aanraakt ( d.m.v. Statische elektriciteit ) en het kan ook nog eens gevaarlijk voor u zelf zijn.
Maar ….. het is voor ‘techneuten’ ( en misschien ook voor Jan-met-de-pet ) interessant om te zien, wat er allemaal nodig is om een plaatje op uw tv te toveren.
De binnenkant.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Leuk zeg, dankjewel! Nu kan ik mijn eigen neiging om de boel open te breken voorlopig weer even onderdrukken.
Mijn vermoedens over de fan (dattie ofwel een slecht lager heeft, ofwel montage inssues) wordt hier bevestigd. (Dat tweede dus).
Ben ook verbaasd dat de fan op de wifi chip zit, niet op de SOC.
Als je de buurman nog eens spreekt, is het wellicht handig een antistatische mat met polsband aan te schaffen, voordat hij nog meer apparatuur over de kling jaagt. Aanraken is echt niet nodig om de boel naar de zevende hemel te sturen. Die tafel waar alle onderdelen op uitgespreidt liggen op De binnenkant is vast geen ESD veilige werkplaats , toch ? Deze Next heeft z’n langste tijd gehad ….
@Dolfff dat scheelt dan weer een Next! Natuurlijk kan er tijdens de product, 1 in de zoveel duizend iets mis gaan, wat niet direct opgemerkt ( en/of getest ) wordt.
@Rene F ja, dat dacht ik ook.
Wat mij verbaast, is dat de productie datum van de getoonde Next, 03-MAR-2017 is. Omdat het ontwerpen & testen door de fabrikant natuurlijk ook tijd kost, zou het ontwerp van de Next medio 2016 gemaakt kunnen zijn. De nieuwe Next is dus eigenlijk een oude Next !
“Omdat het ontwerpen & testen door de fabrikant natuurlijk ook tijd kost, zou het ontwerp van de Next medio 2016 gemaakt kunnen zijn. “
Het ontwerp kan makkelijk ouder zijn, dat zie je ook met routers, maar de onderdelen kunnen ook een nieuwere hardware versies zijn.
Be rt wrote:
“Omdat het ontwerpen & testen door de fabrikant natuurlijk ook tijd kost, zou het ontwerp van de Next medio 2016 gemaakt kunnen zijn. “
Het ontwerp kan makkelijk ouder zijn, dat zie je ook met routers, maar de onderdelen kunnen ook een nieuwere hardware versies zijn.
Inderdaad. Maar ik houd het ‘aan de veilig kant’.
Als ik hier schrijf dat het ontwerp van de 'Nieuwe’ Next misschien wel uit 2014 of 2015 is en de productie datum van maart 2017 is, dan schieten de tranen me in de ogen ……….
.
En dan te bedenken, dat de huidige Ziggo firmware, gezien het allang geen hyper modern/hi-tech apparaat meer is, best brak/minimaal is en eigenlijk nog in een soort test-fase zit.
Voorbereid op de toekomst of back to the future ?
De fan is echt een zwak ding. Ik voorspel veel geratel komende jaren. Heb het issue al te vaak voorbij zien komen. En mijne ratelt ook van dichtbij. Een fan hoort niet te ratelen (ook niet heel zachtjes), alleen te ruisen.
Ja, kpn gaat een nieuwere Arris inzetten. Ben ik wel jaloers op (al zou ik niet weten waaróm precies haha).
Ik denk trouwens dat Pasi het niet letterlijk over de buurman had toch?
Dolfff wrote:
...Ik voorspel veel geratel komende jaren…
...Ik denk trouwens dat Pasi het niet letterlijk over de buurman had toch?...
Ik weet niet hoe lang Ziggo de Next denkt te kunnen gebruiken en wat de life-span van de ventilator is. Laten we het beste ervan hopen.
Ik bedoelde met de ‘buren’ eigenlijk het andere Ziggo-klanten/gebruikers-forum, waar iemand de Next had open gemaakt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.