peter boer

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe zet ik Ultra HD signaal uit

sinds twee weken heb ik een te donker en gesolariseerd beeld op mijn Philips flatscreen. Deze tv kan geen ultra HD aan maar daar heb ik ook geen behoeft aan. Ik heb de instelling al op 1080p gezet. Nog steeds te donker. wat te doen. 

28 Reacties 28
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Welk type heb je ? 

In de meeste toestellen heb je een instellingen menu en daar kan je div keuzen maken betreft de beeldkwaliteit.

Zoek naar beeldinstellingen , en kijk in de Gama , helderheid , contrast omgeving en stel dat zo in dat jij dat mooi vind. 

peter boer
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mediabox 4.33 en een Philips Q549.2E een oude maar goede screen

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@peter boer  schreef:

mediabox 4.33 en een Philips Q549.2E een oude maar goede screen

 


Je hebt een Next staan als ik zo naar de software versie kijk.

Je kan in het instellingen menu bij beeld de resolutie kiezen en op 1080 P zetten dan heb je geen 4 k en geen uhd meer.

Maar in principe moet je geen HDR kunnen zien en 4 k want je TV is een HD tv 

 

peter boer
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beste, dank voor reacties. had de tv ik al ingesteld op 1080. Als ik de diagnostische test uitvoer zie ik dat mijn oude HD tv dus een ultra HD aanvoer moet verwerken is dat dan niet zo dat de info teveel is voor de pixel en dat bv zwart 4 keer zoveel zwart wordt? oftewel onderscheidend vermogen verdwijnt? Ik wil heel graag dat signaal uitzetten maar ja. Straks wordt er weer iets nieuws verzonnen en kan ik weer naar de winkel. 

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Als je geen uhd tv hebt zou de next geen uhd mogen uitzenden. op 1080P doet hij dat sowieso niet.

Een hd tv kan niets met het uhd signaal. Ik ben er vrijwel zeker van dat je dan niets op je tv kan zien.

 

Mi. zit je helemaal op het verkeerde spoor met je aanname dat je tv een 4k(uhd) signaal binnenkrijgt.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Steefb  schreef:

Als je geen uhd tv hebt zou de next geen uhd mogen uitzenden. op 1080P doet hij dat sowieso niet.

Een hd tv kan niets met het uhd signaal. Ik ben er vrijwel zeker van dat je dan niets op je tv kan zien.

 

Mi. zit je helemaal op het verkeerde spoor met je aanname dat je tv een 4k(uhd) signaal binnenkrijgt.


Dat denk ik ook

peter boer
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dank wederom. Mijn idee is dat ik een nieuwe tv ga aanschaffen toch maar. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@peter boer  schreef:

dank wederom. Mijn idee is dat ik een nieuwe tv ga aanschaffen toch maar. 


Misschien een beetje kort door de bocht?

 

Een tv heeft tegenwoordig veel instellingen, aanpassen kan een hoop doen.

tip. Schrijf oude instellingen op. Kun je altijd terug.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@peter boer  lees onderstaand topic eens door, ik vermoed dat ook bij jou de workaround noodzakelijk is. Het probleem zit in de kleurafhandeling van de Next dit ging  bij 1080i en p niet zoals het hoort!!

De resolutie heeft niet zo veel met de kleur afhandeling te maken.

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Next-4-31-nu-ook-bt2020-bij-1080i/td-p/766625

 

peter boer
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beste, ja een berg info..er zou dus een aanpassing vanuit Ziggo naar mijn kast gestuurd moeten worden? Dan een minuut eraf en hopen dat het goed wordt? Nu inderdaad geelzucht en LSD beeld.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Daar lijkt het op, ik kan verder geen info over het genoemde model TV vinden. Het kan zeker geen kwaad om de kleur instellingen na te lopen, echter als je niet de juiste kleur info binnenkrijgt zal dat de kleuren negatief beinvloeden.

peter boer
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik ga om een update vragen

dank!!!

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @peter boer,

Begrijpelijk verzoek als het beeld te donker is! Fijn dat er ook al met je is meegedacht!

Vanwege de 1080 instellingen, kan dit probleem gekoppeld worden aan het in het al eerder genoemde topic. Ik heb je gegevens daarom doorgezet, naar een achterliggende afdeling die dit verder onderzoekt. Terugkoppeling hierop heb ik nog niet, maar wordt vervolgd! 

peter boer
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dat was afgelopen dinsdag? Ik heb inmiddels weer gebeld. Ik kreeg het advies om een foto te maken van het beeld en te mailen naar impactmanagment@ziggo.com en dit adres is foutief kennelijk want bouncing. ik clip nu dit beeld aan. het is niet goed zo. ik word niet geholpen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als eerste, zet alle beeldverbeteraars uit in de Philips instellingen, die zijn voor het analoge signaal en een digitaal signaal verbeteren geeft dit soort beelden.

 

En kijk dan of 720p of 1080i beter is.

peter boer
Topicstarter
Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beste, nee dat is niet de oplossing helaas.

het is echt sinds de upgrade naar 4.33

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Even vanaf het begin bij vreemde issues.

Heb je de next al een keer 30 seconden van de stroom gehad of de fabrieksinstellingen?

Dat wil nogal eens vreemde issues met de next oplossen.

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

mischien even Een andere hdmi poort proberen. soms 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

@peter boer het is al een tijdje geleden dat we dit naar het onderzoeksteam hebben doorgezet. Het probleem hiervoor staat wel nog steeds open en is nog niet volledig opgelost. Ik ben even benieuwd hoe het nu bij jou gaat. Ervaar je de problemen nog steeds of gaat het nu toch beter? 

Uitgelicht topic