1
Vraag
2
Reageer en help mee
Paul van Druten

Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Hoe zet ik TV Station op 'Pauze' met de Ziggo Univ. afst. bediening gekoppeld aan Mediabox Next?

Ik heb inmiddels onderstaande ZIGGO Universele afstandsbediening via IR gekoppeld aan mijn Mediabox Next en mijn TV! Het werkt perfect naast de meegeleverde afstandsbediening van de Mediabox Next (met microfoon).
Er is slechts één minpuntje er is geen mogelijkheid een TV station op pauze te zetten.?! Iemand een oplossing of trucje?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/afstandsbediening/koppelen-aan-tv#/universele-af...

40 Reacties 40
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Paul van Druten 

Dit is een afstandsbediening waar ik eigenlijk geen ervaring mee heb. Er zitten ook geen knoppen op deze afstandsbediening met :ab_terugspoelen: :ab_play_pauze: :ab_vooruitspoelen:. Wat is er gebeurd met de standaard afstandsbediening die bij de Mediabox Next werd geleverd?

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Hoi @Wim C. , die heb ik nog (zelfs 2) maar er kan er maar één tegelijk als RF afstandsbediening aan de Mediabox Next en ik wil er graag 2 gelijktijdig gebruiken (mijn vrouw en ik).
Daarom heb ik deze afstandsbediening  via IR aangevraagd en die werkt 99% perfect naast de RF afstandsbediening! Behalve dat pauzeren van een TV programma.
150 Netflix kun je pauzeren met de OK knop, maar TV niet helaas...

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

@Dave!  Heb jij nog een goede tip? 
Er is geen mogelijkheid een TV station op pauze te zetten met de Universele IR Afstandsbediening...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik ga even navraag doen, ik kom er op terug.

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

@Dave!  en heb je al een idee?

 

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Laat even weten of anders sluit deze vraag maar af...

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

kijk even naar onderstaande topic:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Infraroodafstandsbediening-Mediabox-Next/td-p/999389

daarin is een verwijzing voor een vervangende afstandsbediening.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Dave! Dat is lang geleden zeg, alles goed met je?

Zo te zien zou jij het 1 en ander voor @Paul van Druten uitzoeken. Heb je hier al antwoord op? 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Goedemiddag @Jamyla  heel lang geleden (tenzij de webcare met Bassie en Adriaan) maar wegens ziekte en alle rompslomp.

 

@Paul van Druten 

Ik zie de Afstandsbediening deze heb ik hier ook, de OK knop is ook de Pauzeer knop, Als je deze koppelt aan de Next.  misschien kan onze topper @Jamyla even info doen bij het testteam. Omdat hij aan mijn Mini niet gekoppeld kan worden is het voor de Next niet zeker of dit ook kan.

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

 @Jamyla ik hoor het graag!!

 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Paul van Druten , zo te lezen heb jij een mooie oplossing gevonden voor een 2e afstandsbediening bij je Next. Deze universele afstandsbediening is oorspronkelijk ontwikkeld voor vele apparaten, maar niet de Next. Kijk maar eens op deze pagina voor het volledige overzicht. Hierdoor is het mogelijk dat niet alle Next functies werken op deze universele (dubbele) afstandsbediening. 

Het testteam kan bij deze uitzonderlijke vraag ook niet garanderen dat deze in de toekomst gaat werken. Dus een oplossing hiervoor, heb ik niet. 

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

OK dan sluit ik het maar af, ze werkt perfect op de Next  (behalve pauzeren)

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Er is slechts één minpuntje er is geen mogelijkheid een TV station op pauze te zetten.?! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Misschien zou @Meindert  of @Jamyla  nog kunnen reproduceren op de Next ik kan dit niet reproduceren want de Universele is niet geschikt voor de Mini. Eigenlijk hadden ze deze moeten geven.

 

Misschien kan Ziggo deze opsturen > Universele afstandsbediening - Rechter 

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

@Dave!  die is het niet hoor, deze:ScreenShot.jpg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Paul van Druten  Lees mijn regel even goed

 

Misschien kan Ziggo deze opsturen > Universele afstandsbediening - Rechter 

Misschien de rechter AB dat die wel werkt op de Next bedoel ik te zeggen.

Paul van Druten
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

@Dave!  Ah naar jou of naar mij opsturen?
Ik wil hem graag testen...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Paul van Druten 

 

Ik heb het even voorgelegd opnieuw en kijken of ze dit kunnen opsturen of dat ze kunnen nagaan welke toets de pauze knop is. In ieder geval is een medewerker op de hoogte.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Paul van Druten , ik heb goed nieuws voor je! Omdat ik graag wil meedenken met je hierin heb ik nog een afstandsbediening gevonden en deze is naar je onderweg. Deze ontvang je binnen een paar dagen van mij. Hopelijk kun je hiermee beter uit de voeten.
 

Wanneer @Dave! het leuk vindt, kan ik deze type afstandsbediening ook naar hem toesturen. Laat het maar weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic