Vraag
Reacties
Oplossing
bugfix
Level 3

Hoe vervang ik mijn Humax 5200C?

Mijn Humax 5200C begint het te begeven. De harddisk is defect en er komt soms een onheilspellend geluid uit.

Ik heb nog wel TV maar kan niets meer opnemen en dat is toch wel een gemis.

Ik heb ooit de vraag gekregen of ik hem wilde omruilen voor een modernere variant maar dat heb ik toen afgeslagen. Is dat nog steeds mogelijk? Wat zou de vervanger dan worden?

En, wat gebeurt er dan met mijn huidige abonnement? Wijzigt daat iets aan in functionaliteit of contractduur?

Een hoop vragen maar misschien dat iemand hier de antwoorden heeft.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bugfix
Level 3
Topicstarter

@all,

Bedankt voor de reacties. Ik ga er zelf een andere HDD in zetten.

Bekijk in context

Uitgelicht
caesar
Level 17

@bugfix 

Je kunt ook een nieuwe harddisk plaatsen. Is niet zo moeilijk. Normaal ondersteunt hij schijven tot 1 TB, met wat trucjes tot 2 TB. Je kunt bij Amazon Western Digital AV 1 TB schijven kopen voor € 25 tot € 40 .

0 Kudos
21 Reacties 21
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welk TV abonnement heb je nu precies?

0 Kudos
remcoH1989
Level 4

Next ( Coax & Utp / Wifi ( UTP / Wifi - om opnames en terug te kunnen kijken

next mini Volledig op Iptv UTP of wifi 

Dit zijn de twee kastjes die nu het meest worden uit gegeven 😉  en natuurlijk afhankelijk van uw abbonoment en wat ziggo je op dit moment kan aanbieden 

0 Kudos
Steefb
Level 20

@remcoH1989  schreef:

Dit zijn de twee kastjes die nu het meest worden uit gegeven 😉 

Dit zijn de twee kastjes die nu worden uit gegeven. Dus zonder ''het meest''.

De 'grote' next alleen met wat moeite via de klantenservice.

Verschil tussen Mediabox Next of Mediabox Next Min... - Ziggo Community

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

wel is voor cloud opname met de next (mini) minimaal tv compleet vereist,

je kunt ook de harde schijf proberen te vervangen en of op/in Martplaats/kringloop kijken voor een vervangende Humax

0 Kudos
caesar
Level 17

@bugfix 

Je kunt ook een nieuwe harddisk plaatsen. Is niet zo moeilijk. Normaal ondersteunt hij schijven tot 1 TB, met wat trucjes tot 2 TB. Je kunt bij Amazon Western Digital AV 1 TB schijven kopen voor € 25 tot € 40 .

0 Kudos
jan_Doedel
Level 9

De slimste 2 optie's zijn de interne harde schijf vervangen of een vervangende 2e hands Humax aan te schaffen.
De door Ziggo aangeboden als vervangende box geldende heeft geen harde schijf meer. Daar neem je op in de "cloud" dus heb je minder controle over hetgeen je zelf opneemt.

Piet vd Vooren
Level 5

Ik heb hier nog een Humax 5200C staan die in prima staat verkeert. Kan eventueel opgestuurd worden tegen alleen de verzendkosten.

Piet.

CPV
Level 9

De harde schijf vervangen is nogal een project. Je moet hem eerst op de PC formatteren met de juiste partities en dan inbouwen dan nog eens door de Humax laten formatteren.

Op community.ziggo.nl is wel een handleiding te vinden.

CPV
Level 9

Een nieuwe harddisk plaatsen is niet zo eenvoudig, zie mijn antwoord op @anoniemforum Anoniemforum

Doman
Level 11

@CPV  schreef:

De harde schijf vervangen is nogal een project. Je moet hem eerst op de PC formatteren met de juiste partities en dan inbouwen dan nog eens door de Humax laten formatteren.

Op community.ziggo.nl is wel een handleiding te vinden.

Er zijn alleen extra handelingen nodig als je HDD's  groter dan 1TB plaatst.

Anders is het eenvoudig op de Humax 5050c/5200c.

Zelf ook regelmatig gedaan met wat extra HDD's die ik over had van PC/laptops.

Synology Forum: Humax 5200C, Grotere interne HDD plaatsen. 

henkg  schreef:
Lege schijf, van maximaal 1 TB: Geen trucs nodig. De oude eruit, nieuwe erin. De Humax vraagt dan om te formatteren. Na ‘Ja’ (default pincode is 0000) heb je ruim 2x zoveel opslagruimte. Eigenlijk meer dan genoeg.
(Als de schijf niet leeg is (aanwezige partities, overtollige NAS-schijf of zo), dan kan het misschien nodig zijn om de schijf eerst leeg te maken. Dat heb ik niet getest, ik had een oude, geheel lege 1 TB HDD liggen.)

Maar zoals aangegeven, Humax recorders zoals 5050c/5200c worden  goedkoop/gratis aangeboden zoals hier/kringloop of marktplaats

Hetzelfde voor HDD's, kan je ook voor weinig verkrijgen als je wat rond-kijkt/vraagt.
Nieuw kopen is niet logisch meer in deze tijd.

HumaxPVR_Sale.jpg

caesar
Level 17

@Doman, @CPV 

Inderdaad, de Humax kan zelf schijven tot 1 TB formateren. De Humax heeft een 32 bit CPU, dus kan hij in principe schijven aan tot 2 TB. De methode om schijven van > 1 TB te formateren heb ik indertijd zelf ontwikkelt. Ik had nog een 1,5 TB schijf liggen, en heb toen gekeken hoe ik die in de Humax kon krijgen, en dat lukte.

0 Kudos
Template
Level 17

Kan er ook een Sata SSD in? 

0 Kudos
Doman
Level 11

@Template  schreef:

Kan er ook een Sata SSD in? 

Ja het kan, maar door het continue schrijven (time shift buffer) slijt je SSD versneld.

Maar bij de 5200c kan je de time-shift optie nog uitzetten.

Gewone HDD's  (5400 rpm) zijn beter geschikt voor continue/langdurig opnemen.

Ik gebruik mijn SSD's dan liever voor de PC/laptops.

0 Kudos
caesar
Level 17

@Template 

Nee, een SSD is daar ongeschikt voor, teveel schrijfoperaties. Daarnaast levert het ook geen enkel voordeel op.

0 Kudos
Template
Level 17

@caesar @Doman Ik heb iemand alleen in een online game horen klagen erover dat die een grote Sata SSD erin had gedaan en het niet werkt. Nu dacht ik er weer aan. @Doman Sata SSD werkt overigens ook in Playstation 3 en 4(Pro).

0 Kudos
caesar
Level 17

@Template 

Het probleem zit hem in "grote" sata SSD. Een SSD van maximaal 1 TB zal geen probleem opleveren, qua installatie dan. Grotere SSD's (tot 2 TB) moet je dan weer apart partioneren en formateren.

0 Kudos
bugfix
Level 3
Topicstarter

@all,

Bedankt voor de reacties. Ik ga er zelf een andere HDD in zetten.

Template
Level 17

@caesar wrote:

@Template 

Het probleem zit hem in "grote" sata SSD. Een SSD van maximaal 1 TB zal geen probleem opleveren, qua installatie dan. Grotere SSD's (tot 2 TB) moet je dan weer apart partioneren en formateren.

Mocht ik die persoon zien en ik denk eraan, dan zal ik het doorgeven, echter ik zie die persoon niet zo vaak ben MMORPG voorlopig even moe

0 Kudos
Doman
Level 11

@Template  schreef:

Ik heb iemand alleen in een online game horen klagen erover dat die een grote Sata SSD erin had gedaan en het niet werkt. Nu dacht ik er weer aan. @Doman Sata SSD werkt overigens ook in Playstation 3 en 4(Pro).

Ik lees wel eens dat nieuwe SATA III/ 6 Gb/sec HDD's soms problemen kunnen geven in de Humax .
SATA III HDD's hebben vaak een jumper om de snelheid te beperken tot SATA II snelheid voor oudere appratuur.
Nieuwe HDD's (SSD's) hebben deze mogelijkheid meestal niet meer.

Hier nog een heel uitgebreid topic op het Providerforum:

Provider Forum: Grotere harddisk plaatsen in Humax IRHD5200 

0 Kudos