Beste allen,
Meestal weet ik zelf een oplossing te vinden, maar in dit geval roep ik jullie hulp in.
Vanmiddag al contact gehad met Ziggo chat maar nog geen oplossing gevonden.
Ik kijk namelijk digitale TV via de kabel, op mijn vorige Samsung TV(die binnenshuis verhuist is) kon ik alle zenders ontvangen echter op mijn nieuwe samsung TV TQ55S90C, krijg ik bij de commerciële zenders Ci+ module of smartcard niet gevonden. Terwijl ik deze niet heb. Ook bij het automatisch zoeken wordt er niet op een netwerk gevraagd.
Ook heb ik geen adapter aangesloten. Die zit nog in de verpakking.
Maandag avond (pas) staat er een support met Samsung gepland. Echter ik los het graag zelf op. Dan kan ik zondag langs alle zenders zappen?
Heeft het nog zin om de frequentie in te stellen met het zoeken naar de kanalen?
** Moderator: bericht aangevuld **
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan onderstaande gegevens invoeren bij het zoeken naar zenders
Parameters Ziggo Voormalig UPC
Frequentie 474,0000 474,0000
Modulatie 64-QAM 64-QAM
Symbool snelheid (Mega Symbols) 6,8750 6,900*
Netwerk ID (alleen vrij te ontvangen) 4444 4444
Het is gelukt!!!
Met het handmatig instellen van het netwerk en frequentie. Wel 3 min aan het scrollen geweest omdat intypen niet mogelijk was en begon vanaf 47500 en aangepast worden naar 474000 khz
Zijn de kanalen gevonden én werken zo ook.
Dank jullie wel voor de hulp.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Probeer inderdaad de netwerk code te veranderen naar 4444 die is voor de ongecodeerde kanalen waar geen smartcard voor nodig is.
De adapter als dat degene is waar de ci module in gaat die is niet nodig.
Misschien een vraag, heb je de Smart Card en de Module wel goed om in de TV zitten met de witte tekst naar de muur, welke CI+ Module heb je als ik vragen mag, soms willen ze nog wel eens anders in de TV zitten.
Misschien heb je aan dit stappenplan iets. Televisie met CI+ Module opnieuw instellen
Als geen gebruik gemaakt wordt van een CAM + smartcard, dan moet netwerk-ID 4444 ingevoerd worden bij de zenderscan. De andere instellingen, waaronder frequentie (474 MHz), blijven hetzelfde.
Bij een ander topic waar het niet mogelijk was om de netwerk-ID in te stellen, was een onjuiste landinstelling (ik dacht VK i.p.v. NL) de oorzaak.
Heb je deze stappen al eens gevolgd? TV installeren | Klantenservice | Ziggo
Je kan onderstaande gegevens invoeren bij het zoeken naar zenders
Parameters Ziggo Voormalig UPC
Frequentie 474,0000 474,0000
Modulatie 64-QAM 64-QAM
Symbool snelheid (Mega Symbols) 6,8750 6,900*
Netwerk ID (alleen vrij te ontvangen) 4444 4444
Blijkbaar is dit een model die niet voor Nederland is gemaakt dan zal het waarschijnlijk nooit lukken.
@RoWi. schreef:
Blijkbaar is dit een model die niet voor Nederland is gemaakt dan zal het waarschijnlijk nooit lukken.
Daar zat ik ook al op te zoeken, de TQ komt niet voor in de Ziggo Certificering, kan hem nergens vinden.
@Dennis_N-V Heeft hij een Ziggo Geschikt logo op de doos of in de papieren.
Kijk anders hier even > CI+ modules / smartcards
@Dave schreef:
@RoWi. schreef:
Daar zat ik ook al op te zoeken, de TQ komt niet voor in de Ziggo Certificering, kan hem nergens vinden.
@Dennis_N-V Heeft hij een Ziggo Geschikt logo op de doos of in de papieren.
Zo'n logo zegt helaas niet altijd iets die worden vaak onterecht gebruikt.
Ik heb een keer bij een Samsung TV die in Duitsland is aangeschaft iets in het installateursmenu omgezet zodat later via het gebruikersmenu de keuze Nederland als land en Ziggo als provider gekozen kon worden.
Dit werkte daarna prima.
Ik weet helaas alleen niet meer welke stappen hiervoor gedaan moeten worden. Het kan ook invloed op een eventuele garantie afwikkeling hebben (geen idee of dat echt zo is, maar zou me voor kunnen stellen dat dit zo zou kunnen zijn)
Hmm.. kon inderdaad niet voor Nederland kiezen, alleen voor "anders" bij het instellen van de TV.
Dit vond ik al typisch. Bij de grootste webwinkel(die met de dikke buik) stond ook Europees model. Dus daarmee dacht ik dat het wel goed zat. Maar bij nader inzien..
Ik heb niet nog dubbel gechecked of deze TV Ziggo gecertificeerd is...
Ik maak geen gebruik van de CI+ module.
Nee, niets van Ziggo terug te zien op de doos of bij de papieren.
Hmm.. kon inderdaad niet voor Nederland kiezen, alleen voor "anders" bij het instellen van de TV.
Dan is dit naar alle waarschijnlijkheid de oorzaak. Wat @jansmarcel aangaf is wel interessant en zeker de moeite om te proberen, mogelijk kan de support van Samsung hier iets mee.
ik ben nog even op zoek gegaan en het volgende gevonden. Al kan het zijn dat dit met nieuwe tv's niet meer werkt. Ik heb zelf een samsung TV waar de originele afstandsbediening niet meer al deze knoppen heeft.
Ik geeft geen garantie of en dat het werkt, maar misschien is er zoiets ook nog voor modernere TV's dit is wel wat ik toen gedaan heb met een tv van ergens 2010-2015:
Voor de mensen die een Samsung tv bezitten kunnen via een code de ”Secret service menu” openen waarmee ze de settings van de tv nét iets meer kunnen veranderen.
Zet je televisie op standby mode (druk op het knopje zodat de tv uitgaat).
Druk dan de volgende knopjes in (niet tegelijkertijd, maar snel achter elkaar):
Info – Menu – Mute – Power
Wacht 5 á 10 seconden en je tv springt weer aan mét de secret service menu in beeld.
hier kun je wat instellingen veranderen die alleen mogelijk zijn doormiddel van deze code.
-Tijd tussen zender zappen. (Niet beschikbaar bij een TV / Monitor combinatie)
-Geluidsinstellingen.
-Beeldinstelling.
-En nog een paar instellingen die van toepassing kunnen zijn.
Ik hoop dat dit helpt 🙂
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga na de film (wat een magistraal beeld) nog even prutsten met de instellingen (zover mogelijk)
Ik zal in ieder geval laten weten wat de uitkomst/oplossing is.
....ik kon het niet laten. Hier is een video voor de modernere afstandsbediening, maar geen garantie dat het werkt (sorry):
https://www.youtube.com/watch?v=w_nZGgC8coQ
Ben wel voorzichtig met wat je aanpast. Als het menu te tevoorschijn komt, kijk dan dat alleen de provider instellingen aangepast worden. Wellicht ook handig om eerst foto's te maken van hoe ze waren.
Het is gelukt!!!
Met het handmatig instellen van het netwerk en frequentie. Wel 3 min aan het scrollen geweest omdat intypen niet mogelijk was en begon vanaf 47500 en aangepast worden naar 474000 khz
Zijn de kanalen gevonden én werken zo ook.
Dank jullie wel voor de hulp.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.