Ooit heb ik een bepaalde zender ingesteld die altijd start zodra ik de Mediabox Next aan zet.
Ik wil dit nu veranderen maar kan nergens in de settings op de box terugvinden waar ik dat kan doen.
Ook in de handleiding staat dit nergens aangegeven.
Enig idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Lijkt er idd op, na een koude herstat start hij nl ook weer met de laatst bekeken zender op…
Dus moet dit idd zo werken!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kijk eens bij > huisje (home) > tandwiel > beheer van je favoriete zenders > profiel aanmaken.
Je kan daar een lijst maken van favoriete zenders en deze beheren.
Onder "Beheer je favoriete zenders" zit geen optie om de "start zender" in te stellen.
De volgorde van de favoriete zenders (dus welke als eerste staat) maakt ook niet uit.
Ook bij "Je standaardprofiel" is geen optie te vinden om de "startup" zender aan te geven.
Ik zie ook nergens de mogelijkheid voor instellen startup zender.
Misschien heeft iemand anders nog een idee.
Deze instelling heb ik nog nooit gezien. Volgens mij start de Next de zender die als laatse gebruikt is voordat die uit ging.
Wat @bloemen64 noemt is zover ik weet wat elke Mediabox doet. De Humax modellen gedragen zich net zo.
@beijder ik ben nu uiteraard wel heel benieuwd met welk kanaal de Mediabox op start is dat niet de meest/laatst gekeken kanaal?
Bij ons start steeds ZDF. Ik heb dat ooit voor mijn vrouw zo ingesteld. Ik wil dat nu weer terug zetten naar de eerste zender in de favorieten lijst. Ik begin nu wel te twijfelen want als ik het snel test lijkt de box idd steeds met de laatst gekozen zender te starten. Even testen na een koude herstart…
ZDF is dan vermoedelijk de meest gekeken zender, en vermoedelijk ook het kanaal die doorgaans als laatste wordt gekeken voor de TV uitgaat.
Na een volledige fabrieks herstel zal NPO 1het kanaal zijn waarmee de Next op start.
Lijkt er idd op, na een koude herstat start hij nl ook weer met de laatst bekeken zender op…
Dus moet dit idd zo werken!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.