Vraag
Reacties
Eddy60
Level 1

Hoe sluit ik mijn Harman Kardon 1100 soundbar aan op de Next Mini?

Goedeavond 

mijn soundbar gast vaak niet mee aan als ik de tv aan doe.

wat doe ik fout, waar moet de HDMI kabel in. Moet deze van de soundbar naar de tv of de mini next. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
24 Reacties 24
Edje040
Level 9

Welk merk en type soundbar? Bij mij (Sonos Beam) gaat er een HDMI van de Next Mini naar de TV en vervolgens via de HDMI-ARC naar de Beam.

Het is wel zo dat ik CEC uit moet zetten anders werkt het niet. Ik zet dus de tv een de Next Mini los van elkaar aan (met de Ziggo ab)

0 Kudos
Eddy60
Level 1
Topicstarter

Goedeavond 

bedankt voor je reactie 

ik heb de Harman Kardon 1100

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik heb in de Next instellingen: Eén knop voor aan- en uitzetten op AAN

In de TV CEC op AAN

Dan gaat de de Next en de TV en de soundbar allemaal tegelijk aan op het moment dat ik de rode knop op de afstandsbediening van de Next indruk.

Mijn aansluitingen: Next <= HDMI => TV  <= HDMI => Soundbar

0 Kudos
Edje040
Level 9

Je zou het kunnen proberen zoals ik de Beam heb aangesloten. En anders via S/PDIF (mits de tv die uitgang heeft). 

0 Kudos
Eddy60
Level 1
Topicstarter

Moet ik de HDMI dus in de next stoppen en niet in de tv

0 Kudos
Edje040
Level 9

Je begint bij het bron apparaat (Next Mini). Vandaar naar de tv (HDMI) en vervolgens van de tv naar de soundbar. Dus zoals @Bert aangeeft.

Kijk ook even naar dit draadje waar iemand een oplossing heeft gevonden door juist niet de HDMI te gebruiken:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Geluid-gaat-uit-mute-van-harman-kardon-multibeam/td-p/1352697 

0 Kudos
Edje040
Level 9

Dat is de meest prettige oplossing. Helaas werkt dit bij mij juist niet (Philips TV i.c.m. Sonos Beam). 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijk is er ook nog een andere wijze van aansluiten, zie de gebruiksaanwijzingen: Harman Kardon Citation Multibeam™ 1100

Want de soundbar geeft 4K in HDR10, Dolby Vision en Dolby Atmos door.

En dan wordt het uitproberen wat je het beste vindt.

Next <= HDMI => Soundbar <= HDMI => TV

Een voordeel voor radio luisteren is wat @Garihd hieronder beschrijft.

Dan hoef je het beeld van de TV niet uit te zetten, mits dat al mogelijk is op je TV.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Eddy60  schreef:

Moet ik de HDMI dus in de next stoppen en niet in de tv

Het is maar net wat je wens is. Wil je ook radio kunnen luisteren zonder dat de TV aan moet dan Mini 》》 soundbar 》》 TV arc.

Bij de door Bert en Edje40  voorgestelde aansluit methode zou in de TV de HDMI CeC aan moeten want wezenlijk schakelt de TV dan de Harman kardon dan aan en uit. In theorie kan je de HK ook opzoeken in de Mini dan zou de box via infrarood worden aan en uit gezet.

Garihd
Level 18

@Edje040  schreef:

Dat is de meest prettige oplossing. Helaas werkt dit bij mij juist niet (Philips TV i.c.m. Sonos Beam). 

Vreemd voor mijn Samsung balk aan een Samsung tv moet Anynet(CeC) juist aan anders heb ik geen eens geluid.

0 Kudos
Edje040
Level 9

I know. Ik ga het nog wel eens testen. Wellicht dat één of andere update het euvel heeft verholpen 😁

0 Kudos
Eddy60
Level 1
Topicstarter

Wat een gedoe hè 

0 Kudos
Eddy60
Level 1
Topicstarter

Dus HDMI van de soundbar naar de mini next ?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als je Next => soundbar => TV wilt, dan de HDMI vanaf de Next in HDMI IN van je soundbar.

Als je Next => TV => soundbar wilt dan de HDMI vanaf de TV in HDMI eARC van je soundbar.

0 Kudos
Eddy60
Level 1
Topicstarter

Sorry hoor ben niet zo’n techneut 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Daarom zo'n uitgebreide uitleg, want je hebt 2 HDMI aansluitingen in je soundbar.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Eddy60 

Ben je er met de hulp en uitleg van @Bert uitgekomen? Mocht je ergens vast lopen geef dan duidelijk aan waar je tegen aan loopt zodat we daar verder in kunnen ondersteunen.

0 Kudos
Eddy60
Level 1
Topicstarter

Helaas nog niet

0 Kudos
Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Eddy60,

Jammer dat het nog niet is gelukt. Wil je de Next Mini aansluiten op de tv, en de soundbar ook op de tv? Gebruik hiervoor de HDMI (ARC)-ingang tussen de soundbar en je tv. Hopelijk lost dit het probleem al op. Zo niet, zou je dan kunnen aangeven welk merk en model tv je hebt?

0 Kudos