Goedenavond,
Ik heb een vraagje in onze nieuwbouw woning heb 7 COAX kabel naar de ruimtes in huis lopen. nu heb ik vanaf de hoofd aansluiting een POA-254 zitter welke twee aansluitingen heeft 1 die naar het modem gaat (sagecom modem zwart) en 1 die naar de FRA 752 versterker gaat . vanaf de FRA 752 versterk gaan er 3 koka 9 kabels naar 3 tv's. Nu heb ik nog 4 andere koka 9 kabels in de meterkast die ik niet kan aansluiten op de versterker, mijn vraag aan jullie is hoe kan ik het beste de 4 andere tv's aansluiten? Kan ik een splitter aansluiten op de 4e port van de versterker en vervolgens de overige kabels aansluiten hierop? Zo ja welke splitter zou hiervoor dan geschikt zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit kan inderdaad naar behoren werken, maar ideaal is het niet. Je zou drie 2-wegsplitters achter de FRA-752 nodig hebben om alle 7 TV's aan te sluiten, of één 4-wegsplitter (ESX-04) met als risico teveel demping.
E.e.a. is afhankelijk van de signaalsterkte op het AOP en daarmee op de POA-254 (4 dB demping) en de lengte van de kabels. Hopelijk zijn de geplaatste contactdozen geen rijgdozen maar einddozen, gelet op nieuwbouw verwacht ik wel dat het einddozen zijn. KOKA 9 is i.i.g. prima kabel. Ideale situatie is hier een versterker met één uitgang + 8-voudige multitap (GHV 520 + MFC 2081).
In plaats van een of meerdere splitters achter de FRA-752 zou ik eerder nog kiezen voor een 2-wegsplitter achter de POA-254 (de genoemde ESX-02 is dan prima) en daarachter 2× FRA-752. De tweede FRA-752 aansluiten op tap 1 (0 dB) van de eerste FRA-752 is ook een optie, er zijn dan precies genoeg uitgangen/taps (7) en de ESX-02 is niet nodig.
In principe heb je dus alleen een tweede FRA-752N/X + F/F-kabel rood/rood nodig, dit is de meest goedkope + eenvoudige optie met grotere kans op succes dan een of meerdere splitters achter de huidige FRA-752N/X.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vziw zou een ESX-02 splitter prima moeten werken , @tobiastheebe
Dit kan inderdaad naar behoren werken, maar ideaal is het niet. Je zou drie 2-wegsplitters achter de FRA-752 nodig hebben om alle 7 TV's aan te sluiten, of één 4-wegsplitter (ESX-04) met als risico teveel demping.
E.e.a. is afhankelijk van de signaalsterkte op het AOP en daarmee op de POA-254 (4 dB demping) en de lengte van de kabels. Hopelijk zijn de geplaatste contactdozen geen rijgdozen maar einddozen, gelet op nieuwbouw verwacht ik wel dat het einddozen zijn. KOKA 9 is i.i.g. prima kabel. Ideale situatie is hier een versterker met één uitgang + 8-voudige multitap (GHV 520 + MFC 2081).
In plaats van een of meerdere splitters achter de FRA-752 zou ik eerder nog kiezen voor een 2-wegsplitter achter de POA-254 (de genoemde ESX-02 is dan prima) en daarachter 2× FRA-752. De tweede FRA-752 aansluiten op tap 1 (0 dB) van de eerste FRA-752 is ook een optie, er zijn dan precies genoeg uitgangen/taps (7) en de ESX-02 is niet nodig.
In principe heb je dus alleen een tweede FRA-752N/X + F/F-kabel rood/rood nodig, dit is de meest goedkope + eenvoudige optie met grotere kans op succes dan een of meerdere splitters achter de huidige FRA-752N/X.
De FRA -752X ia tegen de kostprijs van € 37,50 te verkrijgen bij Ziggo Coax signaalversterker (ziggo.nl) evenals allerlei andere aansluitmaterialen: Ziggo Randapparatuur
Goedemorgen allemaal! bedankt voor jullie informatie heel toevallig heb ik nog een FRA-752 liggen en heb ik alleen nog een kabel en de ESX-02 nodig thx allemaal. ik zal dus gaan voor de optie van een tweede versterker.
De ESX-02 heb je in principe niet nodig, zie het laatste gedeelte van mijn vorige reactie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.