J2022

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe schakel ik het startscherm uit?

Na een update krijg ik bij het opstarten van de tv en mijn Mediabox Next standaard een startscherm (met allerlei apps enz.) te zien waarna ik pas de keuze kan maken om tv te kijken. Ik wil graag, dat als de altijd, gewoon direct tv kijken. Heb geen enkele behoefte aan dit irritante startscherm. Hoe kan ik dat uitzetten?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het is het startscherm van de tv, en daar zul je het toch moeten zoeken.

 

Veel tv's starten op met de ingang die aanstond tijdens het afsluiten.

Misschien je tv eens wat langer (nachtje) van de stroom halen.

 

Overigens doet mijn Philips dit zo nu en dan ook. Even de juiste hdmi ingang kiezen vind ik niet zo'n probleem. In de next is er in ieder geval geen instelling voor.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Bij het opstarten drukt u dan toevallig de Home Knop in :ab_hoofdmenu:

 

U kunt ook even de Mediabox Next even stroomloos maken paar minuten, daarna de stroom er weer op, dan kijken wat deze doet, anders graag even voorbeeld met een foto die u kan oploaden door op het foto icoontje te drukken of via de bestand onderop via de PC over te dragen. Dan kan Ziggo dit als ze in de loop der dagen langs komen bekijken wat er mis gaat.

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Is dat een scherm van de tv of van de next?

Als het een tv scherm is geef dan merk en typenr.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed ook dat de TV opstart met die apps en meer mogelijkheden.

Kun je in de instellingen van de TV vinden dat de TV met het signaal van een HDMI ingang op moet starten?

J2022
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie Dave. Nee ik hou de Homeknop niet ingedrukt tijdens het opstarten. Stroom op en af had ik inderdaad al gedaan. Het lijkt er ook op alsof het ondanks dat het scherm pas verscheen na een Ziggo update dat het ook met mij LG scherm te maken heeft. Vreemde is dat het pas sinds kort is en dat mijn HDMI1 (het tv kanaal als standaard staat ingesteld). Zie bijlage voor startscherm.

J2022
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie Steef. Het is pas na de update van Ziggo, maar lijkt ook met de apps van de TV te maken hebben gezien het menu. Zie bijlage. 

Merk is LG en typenummer: 49NAN0866NA

J2022
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie Bert. Ik kan de instellingen wel vinden, maar deze optie staat er niet bij. Hij start gewoon op het scherm in de bijlage op terwijl hij voor de update nog opstartte op gewoon een tv kanaal.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het is het startscherm van de tv, en daar zul je het toch moeten zoeken.

 

Veel tv's starten op met de ingang die aanstond tijdens het afsluiten.

Misschien je tv eens wat langer (nachtje) van de stroom halen.

 

Overigens doet mijn Philips dit zo nu en dan ook. Even de juiste hdmi ingang kiezen vind ik niet zo'n probleem. In de next is er in ieder geval geen instelling voor.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Op mijn Samsung TV krijg ik een vergelijkbaar opstartscherm, maar uitsluitend wanneer ik alleen de tv start met de AB van Samsung. Wanneer ik de Next Mini start, komt hetzelfde startscherm 2 seconden in beeld en vervolgens komt er beeld van de tv-zender die het laatst was bekeken. Het zou kunnen dat je AB van de Next niet meer goed is gekoppeld met je tv.

Overigens vind ik het opstartscherm van de Samsung prettig, want dan kan ik zonodig gelijk de streaming app kiezen waarop ik een serie wil kijken. Ik gebruik uitsluitend de apps van de Samsung en niet die van Ziggo.

J2022
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Steef, stroom eraf mocht niet helpen, maar de oplossing zat hem in de tv instellingen die aangepast waren na de update. Maar liefst 5 dagen diep zat er een schuifje met de tekst Startscherm Aan/Uit bij opstarten welke ik nu uitgezet heb.

J2022
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Next Mini heeft inderdaad niet meer welkom maar Ziggo logo dan de zender. Klopt @Zeeburgia 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@J2022 . Lg heeft een software update uitgebracht vanuit de Benelux is bij ons in de winkel verteld. Dit hebben ze gedaan om de reclame. Je kunt in het menu van je tv bij instellingen het startscherm weer veranderen. de software update zou gelden voor alle LGg smart tv's. Erg irritant, kunnen wij weer bij heel veel klanten langs om het weer anders te maken.

 

Teun.

Uitgelicht topic