In de laatste software release van de Mediabox Next en mini, Versie 4.46 zit een screensaver die na 5 minuten inactiviteit inschakeld. Voor de een is dit misschien gewenst, voor de ander misschien niet.
Vraag is hoe deze screensaver uit te schakelen of aan te passen is?
Wij ervaren de screensaver namelijk als uiterst vervelend.
Alvast bedankt voor u antwoord.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er is geen instelling om uit of aan te zetten, de screensaver is op verzoek van klanten erin gekomen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
neem aan dat dit in de instellingen wel uit te zetten is, ik heb helaas de update nog niet dus kan zelf niet zoeken. noord-brabant en limburg zijn namelijk altijd een week eerder dan de andere provincies 😞
Er is geen instelling om uit of aan te zetten, de screensaver is op verzoek van klanten erin gekomen.
Heel aardig dat Ziggo zo naar hun klanten luistert. Maar ook ik stel geen prijs op ongevraagde reclame beeldvullend op het grote scherm. Tijdens de omroep reclame kies ik voor de gids op het scherm, en dat doe ik dus nietvoor niks! Graag een mogelijkheid inbouwen om de screensaver uit te kunnen zetten in het instellingen menu. Dank u!
Als de screensaver op verzoek van klanten is, prima. Maar er kan nog wel een optie komen om het aan of uit te zetten. Niet iedereen heeft er behoefte aan, daar hoor je als Ziggo zijnde ook aan te denken.
Ik zou ook graag zien dat dit uitgezet kan worden, tevens ook voor de Videoland App die geopend kan worden via de Next, daar gebeurt hetzelfde.
Denk de belangrijkste toelichting waarom het er in is gekomen..
#1. Reclame betreft content.
#2. Inbranding voorkomen betreft Oled schermen.
////////
Zelf een hekel aan reclame maar hier komt het niet storend over.
Laat staan dat het voor een ander wel storend kan zijn.
Wellicht om dit punt extra aandacht te geven aan de developers van ziggo en/of uitbestede firma.
#Aan/uit zetten van screensaver in opties.
#Screensaver aan na xx aantal minuten.
#Extra optie: Als de opname op pauze staat ook de screensaver te activeren, zou erg gewenst zijn.
*Waarom ook bij pauze? (Zelf zet ik erg vaak de opname op pauze + Heb een LG Oled en ben ik zuinig op)
**Yup na pauze druk ik de home knop in zodat de screensaver auto aan gaat, maar tijdens pauze ook makkelijk.
Ik vind het vreemd dat dit topic als OPGELOST staat, wat niet zo is...
@Tschipper Er is antwoord gegeven op de vraag:
"Vraag is hoe deze screensaver uit te schakelen of aan te passen is?"
Ja dat klopt dat is mijn vraag!
@Tschipper , en het antwoord daarop is nee. Opgelost derhalve
Ah, ik begrijp het, excusez moi!
"En dan nog wat, waarom staan hier in het forum de datum tijd van plaatsing rechts onderaan, terwijl de UX standaard (rechts-)boven is?! En een dag met tijden erbij is ook wel handig om te weten of het nog actueel is, of dat ik naar achterhaalde feiten zit te kijken!"
Rechts boven ???
Het is maar net wat je prettig vindt of in vastgeroest bent.
Kijk ook nog eens een keer opnieuw goed in de instellingen van dit forum, de weergave van de datum en de tijd kun je zelf aanpassen, mocht je dit eerder over het hoofd hebben gezien of nog helemaal niet gekeken hebben in de instellingen: https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/user-preferences:display
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.