Hiervoor had ik de Mediabox XL en kon ik digitale radio afspelen via de gewone zenders, nu heb ik een Mediabox Next en is radio afspelen via een radio app gezet. Het programmeren van de Harmony 950 is vrij eenvoudig maar kan geen app laten openen, hoe kan ik dit nu wel oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er zijn twee opties het camera icon of onder het vak waar we het bericht schrijven, op een smartfoon zien we vaak minder opties.
Inmiddels heb ik mijn probleem opgelost. Bij het configureren van de afstandsbediening heb ik een activiteit aangemaakt Radio, na de standaard zaken te hebben ingevuld en opgeslagen heb ik Customize this Activity geselecteerd. Hierin heb ik 6 extra commando's aangemaakt (scroll naar beneden) waardoor ik op het icoon Radio van de Next box kom te staan met de cursor, tussen elke scroll commando moet een delay van 1 seconde aangemaakt worden (omdat de Next box niet zo snel is) en als laatste een commando Select. Redelijk omslachtig misschien maar werkt nu wel. Wil je een andere zender selecteren dan zal je nog wat extra commando's in moeten geven, ik heb altijd maar 1 zender opstaan.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey @EugeneW.
Eerlijk? Geen idee. Ik weet niet hoe de harmony afstandsbediening werkt. Kan je hiermee niet gewoon het menu openen en naar beneden navigeren, naar de radio app?
Je kunt natuurlijk altijd de bediening van de mediabox gebruiken. Hiermee kan je via de voice control met het simpele commando "radio" de app direct openen.
@EugeneW je bedoelt vermoedelijk dat je een scenario wilt maken waarbij de radio app wordt geopend en de zender wordt gestart.
Kan je de Next wel bedienen?
Ik kan de Next met de bijgeleverde afstandsbediening bedienen maar sinds dat de Radio achter een app zit kan ik geen radio meer aanzetten via een scenario op mijn Logitech Harmony 950 afstandsbediening.
Ik bedoelde kan je de Next wel bedienen met je Logitech 950 even los van de Scenario's.
De basis zaken zoals TV zenders kiezen dat werkt wel met de 950?
Kan je het menu openen waardoor je bij de radio app komt? Ik heb zelf de 650 ik zou me in de 950 moeten verdiepen. Helaas heb ik nooit een Next gehad dus een pas klaar antwoord heb ik niet.
Daarom eerst de basis heb je de Harmony kunnen koppelen aan de Next.
Zolang de radiozenders geen voorkeuze nummer krijgen (zoals 801) en het blijft met een app, zit er tot voor nu alleen op om via het 'hoofdmenu' naar de 'Radio app' te gaan.
Ik pleit ook voor de terugkeer van voorkeurnummers bij de radiozenders en al helemaal voor een fysieke knop op de afstandsbediening. Dan kan je de Harmony ook simpel instellen.
@sebas14 die stappen zijn niet vast te leggen? Dat is jammer.
Als voorbeeld:
Naar mijn mening onbegonnen werk, want als de Next 1 commando van de Harmony mist dan komt je niet in de radio app of krijg je een andere radiozender te horen.
Daarom is een voorkeuzenummer zo belangrijk. Radio wordt op deze manier steeds verder naar de achtergrond gegooid. Dit is sinds software 4.35.
Dat is inderdaad met de Humax en de box van mijn huidige provider simpeler. Gewoon kanaal nummers.
Het is wellicht wel in te programmeren maar het klinkt lastig.
Ik kan de Next gewoon bedienen met de 950 afstandsbediening. Ik kan de 950 ook zo configureren dat alles aan gaat (TV, Versterker en Next) dat werkt allemaal prima maar de radio niet. Is het mogelijk om hier plaatjes toe te voegen zodat ik het wat duidelijker kan uitleggen met plaatjes erbij?
Er zijn twee opties het camera icon of onder het vak waar we het bericht schrijven, op een smartfoon zien we vaak minder opties.
Inmiddels heb ik mijn probleem opgelost. Bij het configureren van de afstandsbediening heb ik een activiteit aangemaakt Radio, na de standaard zaken te hebben ingevuld en opgeslagen heb ik Customize this Activity geselecteerd. Hierin heb ik 6 extra commando's aangemaakt (scroll naar beneden) waardoor ik op het icoon Radio van de Next box kom te staan met de cursor, tussen elke scroll commando moet een delay van 1 seconde aangemaakt worden (omdat de Next box niet zo snel is) en als laatste een commando Select. Redelijk omslachtig misschien maar werkt nu wel. Wil je een andere zender selecteren dan zal je nog wat extra commando's in moeten geven, ik heb altijd maar 1 zender opstaan.
.
@EugeneW schreef:Hierin heb ik 6 extra commando's aangemaakt (scroll naar beneden) waardoor ik op het icoon Radio van de Next box kom te staan met de cursor, tussen elke scroll commando moet een delay van 1 seconde aangemaakt worden (omdat de Next box niet zo snel is) en als laatste een commando Select.
En nu maar hopen dat de menu structuur niet veranderd, kun je weer opnieuw beginnen.
Welke fabrikant en typenummer heb jij voor de next ingesteld? Ik kan geen Radio icoon vinden.....
Het is al weer even geleden maar Steefb je had wel gelijk de structuur kan inderdaad veranderen en dan werkt het niet. Dat niet alleen maar door de plaats waar de radio staat (meerdere locaties naar beneden, met pauzes ertussen) is erg gevoelig fouten (overslaan). Daarom nu de vraag, kan ik de radio (en dan liefst meteen radio 10) meteen boven aan het scherm krijgen als ik op de home toets druk?
@EugeneW vermoedelijk niet, met de DVB kanaal nummers zou het wel instelbaar dat meteen de favoriete radiozender op start.
Mogelijk dat dit kan worden geprobeerd door een favorieten lijst te maken waar alleen radio 10 in staat, het is mij onbekend of er voor de radiokanalen een favorieten lijst kan worden gemaakt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.