1
Vraag
2
Reacties
dongenvj01

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hoe luister ik analoge radio?

Voor dat ik de beschikking had over een Wifi-Modem ging alles bij mij via bekabeling. Voor Internet maak ik gebruik van Wifi en bekabeling en dat werkt goed, maar de verbinding voor Audio is in zo verre veranderd dat die nu niet meer werkt omdat die aansluiting er feitelijk niet meer is. Is dit op de een of andere manier ook te realiseren d.m.v. Wifi? Ik denk. An niet. Volgens mij moet ik het TV/Audio-signaal splitsen met een ‘splitter’? En dat gaat feitelijk helemaal buiten het Wifi/Modem om. Bent u het daar helemaal mee eens, of is er misschien toch nog een mogelijkheid via. Wifi-uitgang, net als voor de telefoon?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes

dongenvj01

Dit heb je nodig voor analoge radio

Met analoge radio luister je al je favoriete radiozenders via de kabel. Dit heb je nodig:

• Sluit je radio met een coaxkabel aan op de radio-aansluiting van je wandcontactdoos.
Controleer in de handleiding van je radio hoe je de zenders programmeert.Zoek de analoge radio frequenties op in ons zendersoverzicht voor radio.
Heeft je wandcontactdoos alleen een tv-aansluiting? Bel ons even, dan sturen wij zonder kosten een TV/Radio splitter op.

wat hier dik zwart staat moet je even doen 😉

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15938Posts
  • 2997Oplossingen
  • 7316Likes
Ik snap niks van dit verhaal, haal je radio en audio door elkaar?

Wifi is internet via een draadloze verbinding.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes
dongenvj01 wrote:
Voor dat ik de beschikking had over een Wifi-Modem ging alles bij mij via bekabeling. Voor Internet maak ik gebruik van Wifi en bekabeling en dat werkt goed, maar de verbinding voor Audio is in zo verre veranderd dat die nu niet meer werkt omdat die aansluiting er feitelijk niet meer is. Is dit op de een of andere manier ook te realiseren d.m.v. Wifi? Ik denk. An niet. Volgens mij moet ik het TV/Audio-signaal splitsen met een ‘splitter’? En dat gaat feitelijk helemaal buiten het Wifi/Modem om. Bent u het daar helemaal mee eens, of is er misschien toch nog een mogelijkheid via. Wifi-uitgang, net als voor de telefoon?

Hoi welkom op het het klanten helpen klanten forum 😉

Wat bedoel je precies hier met audio ? het apparaat waarmee je audio afspeelt ? zoals je radio ( tuner versterker ? )

Als dit zo is dan moet er idd de mogelijkheid zijn voor een splitter via coax naar je radio toe.

Het kan ook zijn dat je gebruik wil maken van de mogelijkheden van bijvoorbeeld een smartfoon waar een apje op staat zoals als bv spotify en dan via de wifi kan je dan de zogenaamde stream afspelen , maar kan ook worden doorgestuurd naar een wifi speaker of een moderne tuner versterker voorzien van een wifi/utp kabel ingang en een aparte mogelijkheid voor internet radio.

Dus tja wat bedoelde je precies 🙂
dongenvj01
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik ben nog van de ‘oude stempel’. Het gaat dus gewoon om een radio, waarvan de coax-kabel niet meer aangsloten is omdat ik een paa jaar geleden ben overgestapt op Ziggo (Wifi/Modem. Ik heb toen zelf het zaakje aangesloten volgens het Ziggo-boekje, maar kwam toen met het probleem dat daarin niets stond over het ‘Radio-signaal. Die kabel ligt nu dus nog steeds los. Ik was van plan om die kabel maar te verwijderen omdat die nu toch geen functie meer heeft, maar nu krijg ik een mailtje van Ziggo over Wifi of bekabeling en dat heeft mij weer aan het denken gezet. Vandaar deze misschien wat moeilijke vraag; maar als het zo gemakkelijk was, dan had ik het zelf wel kunnen uitvinden.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes

dongenvj01

Dit heb je nodig voor analoge radio

Met analoge radio luister je al je favoriete radiozenders via de kabel. Dit heb je nodig:

• Sluit je radio met een coaxkabel aan op de radio-aansluiting van je wandcontactdoos.
Controleer in de handleiding van je radio hoe je de zenders programmeert.Zoek de analoge radio frequenties op in ons zendersoverzicht voor radio.
Heeft je wandcontactdoos alleen een tv-aansluiting? Bel ons even, dan sturen wij zonder kosten een TV/Radio splitter op.

wat hier dik zwart staat moet je even doen 😉
dongenvj01
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik ben nu 100% overtuigd. Wandcontactdoos heeft een radio-aansluiting. Deze aansluiting gaat nu naar een radio en als ik er een tweede op aan moet sluiten dan moet er een Splitter tussen. in de wandcontactdoos vindt reeds een splitsing plaats in Radio-signaal en Internet/TV-kanaal, als ik het goed begrijp?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes
dongenvj01 wrote:
Ik ben nu 100% overtuigd. Wandcontactdoos heeft een radio-aansluiting. Deze aansluiting gaat nu naar een radio en als ik er een tweede op aan moet sluiten dan moet er een Splitter tussen. in de wandcontactdoos vindt reeds een splitsing plaats in Radio-signaal en Internet/TV-kanaal, als ik het goed begrijp?

ja als je een wcd hebt waar de groene kabel binnenkomt van buiten en daar 2 aansluitmogelijkheden op zitten ! dan moet er inderdaad een splitter komen voor de 2e radio aan te sluiten op coax kabel als ik je dus nu goed begrijp is dat je eigenlijke vraag.

De andere aansluiting op de wcd is voor TV/Internet en daar zal een splitter inzitten die naar je modem gaat en de andere naar de TV
dongenvj01
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Helemaal mee eens; bedankt.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes
dongenvj01 wrote:
Helemaal mee eens; bedankt.

Hiermee je vraag voldoende beantwoord ?
dongenvj01
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Dezs vraag is voldoende beantwoord.
Hartelijk dank.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic