Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedoel je het zwarte beeld?
Mogelijke oplossing voor vreemde problemen met de Next:
Haal de Next 30 seconden van de stroom.
Geen resultaat, dan de Next fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weer weten als je het weer ervaart.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je een programma start in Viaplay, dan wil dat wel eens te vroeg beginnen met zwart beeld zonder geluid, spoel een paar minuten door en je ziet beeld en hoort geluid.
Klopt, dan kun je verder spoelen, maar dan moet het programma wel kunnen starten, en bij ,,vorige uitzendingen,, doet dat het niet bij de ziggo visplay app.
Ik krijg dan een foutcode te zien als ik maar lang genoeg wacht, vervelend, heb de viaplay app ook alleen maar voor de F1
Heb je dit probleem ook als je bijvoorbeeld een film uit een andere categorie dan sport terug kijkt?
ik heb iets vergelijkbaars gehad bij een oom van mij.
Bij F1 en andere sporten werkte het terugkijken niet. Keek je een film via de app dan werkte het wel.
agricola01 Geachte meneer, mevrouw, Ik zou u graag het volgende willen vragen. Wat voor foutcode ziet u dan op uw scherm?Wellicht kunt u deze specifieke foutcode aan mij omschrijven/beschrijven zodat ik en andere klanten in deze topic weten om welke foutcode het gaat. Dan kan ik voor uitzoeken wat deze foutcode betekent en hoe deze foutcode tot stand komt. Daaropvolgend zou ik voor u in het archief van de Ziggo Community kunnen kijken of er mogelijk een eerdere beschreven oplossing voor uw probleem beschikbaar is aan de hand van eerdere soortgelijke problemen die andere klanten in het verleden ook ondervonden hebben en hoe dit probleem op te lossen is. Graag hoor ik van uw kant een reactie 🙂 Met vriendelijke groet, panda_snorkel
Ik heb zojuist al in het archief een mogelijke oplossing voor uw probleem gevonden.
Ik citeer het volgende bericht:
"Hij doet het
Ik heb de tv uit gezet door de uit knop 10 seconden vast te houden en hem daarna weer aangezet...toen deed hij het!!!!... ik ga met een rustig gevoel naar mn mandje nu...BEDANKT VOOR JE AANDACHT!!"
In het archief van Ziggo ben ik op een mogelijke oplossing gestuidt;
Ik citeer de volgende mogelijke oplossing:
'Gisteravond heb ik een CEC killer tussen de mijn Mediabox en de televisie geplaatst. Tot nu toe heb ik sindsdien geen last meer van zwart beeld.
Ik durf nog niet te juichen, maar het lijkt te werken! Over een paar dagen meld ik me nog eens, om te laten weten of het probleem dan nog steeds weg is gebleven.'
Goedemiddag ik heb zojuist een mogelijke oplossing voor uw probleem gevonden om uw probleem te verhelpen.
Het ging in een ouder topic om het feit dat de ondersteunende techniek van de tv van de gebruiker verouderd was. De gebruiker gaf aan dat hij een andere nieuwere tv aan zijn Next Mini had aangesloten omdat hij net als u ook zwart beeld ervaarde. Onderstaand ziet u de oplossing van deze gebruiker:
Oplossing: "Denk dat het mogelijk toch met de ouderdom van de TV te maken heeft. Even met een andere TV geprobeerd en die geeft prima signaal."
Door gebrek aan de juiste informatie zou het vanuit mijn kant een aanname zijn dat uw tv verouderd is; echter zou ik u toch willen vragen: Hoe oud is uw tv? Wat voor merk en wat voor type/model is uw tv. Ik hoor graag uw reactie.
P.S. Technische Tip: Indien u niet beschikt over een (andere) nieuwere tv zou u ook kunnen proberen om uw Next Mini kastje aan te sluiten op een computer monitor als u in het bezit bent van een desktop monitor.
Met vriendelijke groet,
panda_snorkel
Mogelijke oplossing:
Geachte meneer, mevrouw,
Ik heb even in het archief gekeken en ik had in een reeds opgeloste topic gelezen dat de volgende problematische technische kwestie mogelijk bij u ook speelt. De klant gaf aan dat zijn tv op een analoog signaal/analoog kanaal stond ingesteldt. De oplossing voor zijn en mogelijk ook voor uw probleem kan zijn om het volgende te doen: Zou u kunnen controleren hoe uw tv staat ingesteld? Staan uw beeld instellingen in analoog signaal ingesteldt? Zo ja, dan zou mogelijk de volgende oplossing zijn om uw tv beeldweergave kanaal om te zetten van analoog naar digitaal. De naast deze tekst geschreven handeling bleek voor de klant in kwestie de mogelijke oplossing en dit kan wellicht voor u ook als oplossing gelden.
Met vriendelijke groet,
panda_snorkel
This een probleem van de laatse weken, oude topics geven dus geen goed beeld, ook ligt het niet aan de tv, (zie laatste deel van dit bericht) ,
Via de google chromecast tv op mijn tv, kan ik dit wel terugkijken , er is dus iets met de viaplay app van ziggo aan de hand, vanmorgen weer geprobeert via, sport- F1 - vorige uitzendingen ,er was nog 1 programma beschikbaar om terug te kijken, en tot mijn verbazing kon ik het programma nu wel zien., het ligt dus niet aan de tv ,wat ik al zei.
wordt vervolgd,over twee weken is er weer een F1 race, zal mij benieuwen.
Houd ons op de hoogte @agricola01 we hopen natuurlijk van harte dat je over twee weken probleemloos kunt genieten van de F1, zo niet, dan vernemen we dat heel graag van je!
Vanmorgen kon ik dit programma zien, (in de slipstream) , bij formule 1
Zonet weer geprobeert, en programma wil weer niet starten, zwart beeld, krijg geen foutcode.
@agricola01 Even hardop gedacht, zit er nog een andere apparaat b.v. router / switch / access point enz. tussen je modem en de Next mini?
@agricola01 Waar zie je nu nog vorige uitzendingen van de Formule 1?
Want voor zover ik weet heeft Viaplay die niet meer na een paar dagen, alleen samenvattingen.
Ik heb bij Viaplay zelf gekeken en daar zie ik ook geen vorige uitzendingen.
Maar er is een oplossing, als je Viaplay hebt, dan heb je ook gratis F1 TV | Hoofdpagina (formula1.com)
en daar kun je de oude wedstrijden zien met Nederlands commentaar, hieronder de link naar hoe F1TV moet activeren:
Klopt, staat er nu niet meer op, staat er alleen in de weekenden als er een race is ,t/m de woensdag erna, je kan dan de vrije trainingen en de kwalificaties kompleet terugkijken.
Probeer het maar eens over 1½ week.
@agricola01 Na 2 dagen zijn de programma's weg en zul je bij Viaplay moeten zijn om dat te veranderen, Ziggo kan hier niets mee.
Dat snap ik ,is vanzelfsprekend, maar dat is het probleem niet. (zie vorige)
Bedoel je het zwarte beeld?
Mogelijke oplossing voor vreemde problemen met de Next:
Haal de Next 30 seconden van de stroom.
Geen resultaat, dan de Next fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weer weten als je het weer ervaart.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.