Sinds vandaag 17 aug kan ik de commerciële kanalen niet meer zien.
Npo1 tm 3 en de ziggo kanalen kan ik zien.
Er is niets gewijzigd van mijn kant.
Op 11 aug zijn er werkzaamheden in de buurt geweest.
Hoe kan ik dit herstellen?
Graag spoed, want situatie is wel erg vervelend.
Mvgr Wim
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zie je de foutmelding Gecodeerd signaal, Signal scrambled of Gecodeerd programma? Dit betekent dat je CI+ Module geen verbinding heeft met je tv.
Hoe los ik deze melding op?
1. Schakel je tv uit.
2. Verwijder de module met smartcard uit je tv.
3. Zet je tv aan.
4. Check of je smartcard op de juiste manier in de module zit (zoals op onderstaande afbeelding)
5. Plaats de module terug in de tv. Doe dit terwijl je tv aan staat.
6. De verbinding tussen de tv en de module is binnen enkele seconden hersteld.
Heb je na het volgen van deze stappen nog steeds de melding "gecodeerd signaal" of krijg je een andere foutmelding te zien? Check dan in dit stappenplan bij "Kun je weer tv kijken" wat de juiste vervolgstap is voor jou situatie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Na signaal onderbreking kunnen zender er idd af zijn. Zender even opnieuw instellen op de tv. Ferq 474.000 netwerkid 5555
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb een hernieuwde scan gedaan, dit resulteerd echter nog steeds in de melding "gecodeerd kanaal" voor bv rtl4.
Heb je nog een andere suggestie?
hallo @langeW
iedereen snapt dat dit reuze vervelend voor je is. Alleen je vraag is te onduidelijk gesteld.
Meer info is noodzakelijk.
1. Met welk apparaat of combinatie van apparaten probeer je te kijken?
2. Wat krijg je voor foutmelding?
3. Heb je meer tv’s in huis, kun je daar wel normaal kijken?
4. Heb je recentelijk iets aan je abonnement veranderd. Let op! Dit kunnen we hier niet weten of controleren?
Wellicht wordt het dan wat duidelijker.
gr. Eddy
Probeer in ''mijn ziggo'' eens zenders opnieuw ophalen.
Verwijder ook de module en plaats opnieuw. Toeval bestaat.
@langeW als niet werkt wat de rest van de mensen hier boven zeggen. Kan je even tijdelijk ci+ er uit halen en netwerkid op 4444 zetten tot een mod verder kan kijken in de systemen. Zo kan je wel even tv kijken. Rtl enzo wel geen hd maar is nog goed beeld
Heb je die scan gedaan zonder dat de CI+ module in de tv zat? Zo nee, haal de module eruit en doe dan de scan opnieuw. Ik ben benieuwd of je daarna wel weer beeld hebt 🙂 Zet daarna de tv bijvoorbeeld op rtl 4 en doe dan pas de module er weer in. (Het liefst eerst zonder smartcard en doe dan daarna de smartcard erin. Je zou dan namelijk, voordat je de smartcard erin doet, een foutcode krijgen, beginnend met een E)
Hi @Evert ,
Ik heb de module verwijderd en de scan opnieuw gedaan.
Vervolgens rtl4 er opgezet, echter nog steeds dezelfde fout melding, " gecodeerd kanaal" , geen melding met een E oid.
Balen! 😔 werkt deze module wel in een andere tv? En heb je de mogelijkheid om een andere module in deze tv te testen?
Hallo Eddy,
Ik krijg geen foutmelding, maar een melding dat op rtl4 en veel andere commerciële zenders een " gecodeerd kanaal" is, niets van een een melding met E of C nrs.
Er is niets veranderd aan het abonnement!
CI+ module in een Panasonic tv, werkte al jaren, maar plotseling werkt het niet meer. Ik verdenk ziggo ervan de oorzaak van dit probleem.
Btw op de andere tv kan ik digitaal kijken zonder cI+ module.
Bedankt voor je hulp
Wim
Zal ik effe na kijken.
Als je geen melding op de tv krijgt als je de module verwijdert of plaatst is er geen communicatie tussen tv en module.
Nogmaals, probeer de module in de andere tv.
Ziggo heeft er niets mee van doen.
Zie je de foutmelding Gecodeerd signaal, Signal scrambled of Gecodeerd programma? Dit betekent dat je CI+ Module geen verbinding heeft met je tv.
Hoe los ik deze melding op?
1. Schakel je tv uit.
2. Verwijder de module met smartcard uit je tv.
3. Zet je tv aan.
4. Check of je smartcard op de juiste manier in de module zit (zoals op onderstaande afbeelding)
5. Plaats de module terug in de tv. Doe dit terwijl je tv aan staat.
6. De verbinding tussen de tv en de module is binnen enkele seconden hersteld.
Heb je na het volgen van deze stappen nog steeds de melding "gecodeerd signaal" of krijg je een andere foutmelding te zien? Check dan in dit stappenplan bij "Kun je weer tv kijken" wat de juiste vervolgstap is voor jou situatie.
Dezelfde smartcard in een human decoder werkt naar behoren.
Conclusie voor alsnog: de ci+ module functioneerd niet goed.
Ja of het slot in de tv is defect gegaan. Enige wat je kan vragen is aan mod of ks bellen dat ze nieuwe ci+ module sturen
Beste @Evert ,
De CI+ module in de andere tv heeft hetzelfde resultaat, maw de module is defect.
Zal een nieuwe bestellen en dan zien we verder.
Bedankt voor alle hulp iedereen.
Groetjes Wim
Dat lijkt inderdaad de juiste conclusie dan. Balen! Alhoewel, een nieuwe module is goedkoper dan een nieuwe tv 😁
Is die CI+ module van Ziggo? Dan kun je contact met hen opnemen en sturen ze een nieuwe op, kosteloos 🙂
De Ci+ module was inderdaad defect.
Nieuwe op marktplaats besteld en alles werkt weer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.