Vraag
Reacties
Oplossing
dirk2
Level 3

Hoe los ik kleine signaalonderbrekingen bij digitale radio op?

Goedemorgen,

Wij hebben sinds 2 jaar digitale radio met de Quantis omvormer voor onze gewone radio.

We hebben tot nu toe nooit klachten gehad daarover.

Maar sinds vorige week wordt het signaal steeds onderbroken, zodat het geluid wegvalt.

De ene dag is het een paar keer. maar een andere dag is het heel vaak.

Wie weet de oplossing?

Dirk

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ervaar je ook problemen als je tijdelijk het modem ontkoppeld van (neem aan) splitter 1? Zo nee, dan is een sperfilter voor de retourband (HPFX258-IECFM) op de ingang van de QE317 plaatsen de oplossing. Dit filter kan kosteloos toegestuurd worden door een moderator.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Quantis op aangesloten zit?

0 Kudos
dirk2
Level 3
Topicstarter

Hierbij de foto's

Vanaf hier gaat de coax direct naar de Quantis omvormer.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke kabel gaat naar de Quantis?

Bert_0-1706003936443.png

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ervaar je ook problemen als je tijdelijk het modem ontkoppeld van (neem aan) splitter 1? Zo nee, dan is een sperfilter voor de retourband (HPFX258-IECFM) op de ingang van de QE317 plaatsen de oplossing. Dit filter kan kosteloos toegestuurd worden door een moderator.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@dirk2 goed dat je hier even mee komt, want zoals je wel merkt is er direct veel kennis voorhanden.

Ik ben wel benieuwd hoe het ervoor staat. Daarnaast is het sperfilter al onderweg, kosteloos, die kan je één dezer dagen nog verwachten. Laat maar weten hoe het daarna gaat!

dirk2
Level 3
Topicstarter

De foto die ik stuurde is de eerste plek waar Ziggo binnenkomt.

Andere wanddozen zijn er niet wat betreft de Quantis.

0 Kudos
dirk2
Level 3
Topicstarter

Hallo Jacob,

We hebben nu al 2 weken die storingen gehad, de ene dag erger als de ander.

Maar sinds vandaag is het opeens rustig. Ww hadden tot nu toe nog geen storing. Heel vreemd.

Ik wacht het sperfilter af. Zodra het weer begint zet ik het erop, zodat ik ook weet dat het filter werkt.

Want als ik het er nu op zet, weten we natuurlijk niet of het door het filter komt dat er geen onderbrekingen meet zijn.

Al vast bedankt, ook de andere deelnemers.

dirk2
Level 3
Topicstarter

Ik heb inmiddels antwoord gehad van de moderator.

En een ontvangen.

Ik wacht even af of dat werkt.

Bedankt voor je hulp

dirk2
Level 3
Topicstarter

Hallo Jacob,

Ik heb onlangs het sperfilter ontvangen tegen de storingen.

Maar het is een poosje rustig geweest, geen storingen. 

Vandaag, zondag 4-2, begint het echter weer. Ik heb getracht het sperfilter te plaatsen volgens de handleiding. Maar de diameter van het filter is even groot als de diameter van de coaxkabel. Dus dat helpt niet. Is daar soms nog een oplossing voor? 

Groeten

Dirk

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@dirk2  als ik het me goed herinner moet het sperfilter een IEC connector hebben om tussen de stekker en een aansluiting te kunnen plaatsen. Zou je eens een foto kunnen plaatsen zodat we kunnen zien wat je dan ontvangen hebt?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je zou inderdaad een HPFX258-IECFM met IEC-aansluitingen ontvangen moeten hebben, deze kun je direct op de ingang van de QE317 plaatsen.

0 Kudos
dirk2
Level 3
Topicstarter

zie bijgaande foto

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dit is inderdaad de genoemde HPFX258-IECFM, deze kun je direct op de ingang van de QE317 aansluiten (met het dunnere uiteinde). Je kunt het filter ook plaatsen tussen splitter 2 en de kabel naar de QE317, of tussen splitter 1 en splitter 2.

0 Kudos
dirk2
Level 3
Topicstarter

Jawel, dat begrijp ik. Maar de uitgang van de coax kabel is nu aangesloten op de QE317.en heeft dus dezelfde diameter als de HPFX258-IECFM.

Dan zou daar een nieuwe aansluiting gemaakt moeten worden.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De coaxkabel die nu direct op de ingang van de QE317 is aangesloten sluit je aan op het brede uiteinde van de HPFX258-IECFM, welke je vervolgens op de ingang van de QE317 aansluit.

dirk2
Level 3
Topicstarter

Het is gelukt. De beide uiteinden van het filter leken even groot. Maar het bleek dat het brede uiteinde, door een snede in het omhulsel,  met veel moeite en druk op de coax paste.

Daarna alles aangesloten op de QE317. 

En tot nu toe hebben we geen storingen meer gehad. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Allen bedankt voor de hulp.

Dirk

jansmarcel
Level 16

Misschien een tip voor de volgende keer...: kijk in de aansluitingen hoe die eruit zien bij coax zie je als je in de aansluiting kijkt een pinnetje (Mannetje/Male) of een gaatje (Vrouwtje/Female (zoals in het plaatje, het filter wat tobiastheebe aangeeft)

jansmarcel_1-1707172504766.png

jansmarcel_0-1707172455235.png