Vraag
Reacties
Erres56
Level 2

Hoe los ik haperend beeld bij terugkijken op via mijn Next Mini?

Sinds kort Ziggo internet + tv op mijn vakantieadres. Internetten en rechtstreeks tv kijken gaat prima, maar bij terugkijken via NPOplus of YouTube is het beeld schokkerig (geluid is goed); je ziet dit bij langzame camerabewegingen. Elke 4-5 seconden een piepkleine hapering.

Wanneer ik dezelfde beelden terugkijk op de Ziggo app gaat het goed.

Next mini, bekabelde verbinding met modem. Heb hem al gereset. Nieuwste software staat er op (5.18 zeg ik uit m’n hoofd).

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
11 Reacties 11
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dag @Erres56 
Zeker wanneer je wat wilt kijken op Youtube of de NPOplus app, is dit niet de ervaring die je voor ogen had. Top dat de rest goed verloopt, alleen regelen we graag dat dit ook graag werkt. 

Zou je de postcode en huisnummer van je vakantieadres in je profiel willen plaatsen? Dan kunnen wij meekijken.
Klik hier om naar je profiel te gaan.

0 Kudos
Erres56
Level 2
Topicstarter

Staat er in.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dankjewel! Zelf ben ik ook nog benieuwd naar het volgende:
-Wanneer jij NPOplus op bijv. je mobiel gebruikt, ervaar je dit dan ook?
-Zelfde verhaal voor Youtube, werkt dit op andere apparaten wel?
-Als je het modem nog eens een minuut van het strroom houdt en daarna nog eens kijkt, werkt het dan beter?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Volgens mij heeft dit met framerate conversion te maken en staat dit volledig los van de internetverbinding. Op mijn Mediabox Next heb ik hetzelfde waargenomen in SkyShowtime.

0 Kudos
Erres56
Level 2
Topicstarter

Nee, op iPad geen haperingen. Modem herstarten helpt niet.

Het schokkend beeld is heel subtiel; mijn vriendin ziet het niet/nauwelijks.

0 Kudos
Erres56
Level 2
Topicstarter

Aha, ik ben niet de enige. Is er te sleutelen aan die framerate conversion?

Anders laat ik het maar zo en probeer ik me er niet druk over te maken.

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

Goedemorgen, 

Ik weet niet wat frame rate conversion is, maar ik herinner me wel een bepaalde functie die in de Next Mini in te stellen is. Deze oplossing werkt vooral bij Netflix maar ook bij YOUTUBE. 

Als u op het home knopje, als u op het knopje met het huisje op uw afstandsbediening drukt en dan rechtsboven navigeert naar het tandwiel, daar op drukt en dan naar BEELD EN GELUID gaat dan ziet u als enerlaatste optie: Framesnelheid aanpassen: Bij mij staat die op uit maar zou u zo vriendelijk willen zien om te testen wat er gebeurt als u deze optie aan zet/inschakelt? 

Is uw probleem hiermee dan opgelost? Hopelijk is dat wel het geval. Ik hoor graag van u of mijn tip die ik aan u heb gegeven de juiste oplossing is. 🙂 

mvg, 

panda_snorkel 

panda_snorkel
Level 11

Ik ga nu testen of dit probleem ook niet meer voorkomt bij NPOplus omdat ik deze instelling heb veranderd. Maar bij mij haperde het beeld een beetje met Youtube/

0 Kudos
Erres56
Level 2
Topicstarter

Veel dank voor deze tip. Ben pas over een of twee weken in de gelegenheid om dit te testen, maar ik houd u op de hoogte.

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

Goedemorgen,

Allereerst graag gedaan, ik ben nog eens wat verder gaan zoeken..U hoeft zelf niet te zoeken naar oplossingen omdat u aangaf in bovenstaande bericht dat u het heel druk heeft, dus het uitzoekwerk doe ik graag voor u. 

Ik ben in het Ziggo archief gaan zoeken naar andere oplossingen en ik stuitte op de volgende oplossing:

Als u in uw instellingen van uw Next Mini kastje gaat door op het knopje met het huisje/de home knop drukt en op het tandwiel rechtsboven te drukken dan kunt u in het volgende menu: BEELD EN GELUID.

Vervolgens ziet u in dit keuze menu, de volgende optie staan: Resolutie Match met tv, wat u zou kunnen doen, dit was namelijk de oplossing van die Ziggo klant die hiermee zijn probleem was opgelost. De oplossing was om de tv instelling van Match met tv om te zetten naar 1080i. Deze beeld resolutie wijziging heeft er voor gezorgt dat bij deze klant zijn probleem die hij ervaarde van Schokkerig beeld was opgelost. 

panda_snorkel
Level 11

U zou ook kunnen proberen om de optie van beeldverbeteraars in uw tv als tv instelling uit te zetten.

Die verbeteringen waren voor het analoge beeld en verslechteren vaak het digitale beeld

0 Kudos