1
Vraag
2
Reacties
PR.

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoe los ik de melding "TV-Speaker actief door communicatiefout audiosysteem" op mijn Sony TV op?

gaat regelmatig tijdens televisie kijken twee tellen op zwart en dan komt het Weer terug.

wat kunnen jullie voor mij betekenen.

er is al drie keer een monteur geweest en elke keer komt het probleem terug.

had met de humax nergens last van

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

ben zelf maar veder gegaan ik heb de Sound bar een nieuwe Update gegeven en nu al twee dagen zonder storingen 🤩 

laten we maar hopen dat dit de oplossing is.

iedereen bedankt voor meedenken van mijn probleem.

Bekijk in context

41 Reacties 41
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75730Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22211Likes

Welke apparatuur is met welke kabels in welke volgorde aan elkaar aangesloten?

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De next mini is aangesloten op internet en op de Sony tv met een HDMI kabel

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75730Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22211Likes

De Sony TV ken ik niet goed.

Hopelijk komt er iemand hier langs die hier meer van weet in combinatie met de Next mini.

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Oké in ieder geval bedankt.

persoonlijk denk ik dat de next mini even uitgaat en weer aan zodat de tv eigenlijk weer opnieuw opstart.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75730Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22211Likes

Mogelijke oplossing voor de Next.

 

Haal de Next 30 seconden van de stroom.

Geen resultaat, de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten.

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb de stroom van de next afgehaald tot nu gaat het goed.

maar dat heb de next al eerder gedaan ik wacht het nog af of het probleem weg is 

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Het is vijf uur goed gegaan daarna was het probleem weer terug .

nu terug naar fabrieksinstellingen maar dat heb een uurtje goed gegaan.

blijft balen dat het niet goed gaat met de next mini.

wie heeft er nog een goede oplossing??

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75730Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22211Likes

Mogelijk helpt een nieuwe Next mini.

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Hey @PR., zo te lezen blijven de problemen maar voorkomen, wat frustrerend zeg. Goed dat je ons gevonden hebt via dit forum. 

Nu heb ik je gegevens erbij gepakt, en ik zie inderdaad meerdere monteursafspraken staan. Nu lees ik ook dat je een soundbar hebt aangesloten op de Next mini en de TV, en deze gaat via een HDMI kabel. Doordat er meerdere HDMI kabels zijn aangesloten, wil de TV nog wel eens op zwart beeld verspringen. Nu gaf de TV ook de volgende melding aan: TV-Speaker actief door communicatiefout audiosysteem. Soundbar via HDMI3 ARC aangesloten en de next aangesloten via de soundbar. Dit is wat de monteur aangaf in zijn werkbon. 

Ik durf dus niet te zeggen, of het probleem wordt opgelost met een nieuwe Next mini. Ik zie als ik het modem uitlees, wel een signaal probleem. Zou je foto's willen maken van de hoofdaansluiting en met ons willen delen? Deze vind je in de meterkast of woonkamer 😊. Dan kunnen we het signaal ook gaan uitsluiten. 

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

image.jpg

image.jpg

image.jpg

hier een aantal foto’s ik hoop dat je iets aan kan doen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75730Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22211Likes

Dat ziet er niet verkeerd uit.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

zodra ik even wat meer tijd hebt dan zal ik de up- en downstreamwaardes opzoeken 

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

IMG_2528.jpeg

IMG_2529.jpeg

IMG_2530.jpeg

IMG_2531.jpeg

IMG_2532.jpeg

IMG_2533.jpeg

 neem aan dat jullie dit bedoel?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75730Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22211Likes

Dat is bijna wat ik bedoel, Als je in je modem inlogt, dan is er nog een 1e downstream pagina die essentiële informatie bevat over de kwaliteit van het signaal.

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Oké hoe heet het ?

ga zo inloggen 

 

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

IMG_2535.jpeg

IMG_2536.jpeg

IMG_2537.jpeg

 is dit wat je bedoelt 

PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

IMG_2538.jpeg

IMG_2539.jpeg

IMG_2540.jpeg

IMG_2541.jpeg

IMG_2542.jpeg

IMG_2543.jpeg

 ik hoop dat je nu alles heb wat je nodig hebt.

Anders hoor ik het wel 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75730Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22211Likes
PR.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

image.jpg

 is dit wat je zoekt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic