Hallo, sinds een paar weken heb ik weer last van een synchronisatie probleem met de Next. Wanneer ik de Next en de Tv aanzet is de synchronisatie prima maar als ik een uitzending pauzeer en later weer verder kijk dan loopt het geluid weer achter op het beeld. Ook als ik een bewaard programma wil bekijken loopt het geluid weer achter op het beeld.
Om het beeld en geluid weer synchroon te krijgen moet ik de Next uitschalen en na een paar seconden weer aanzetten. Ik weet niet hoe dit probleem ineens kan ontstaan (het was goed) maar ik vind dit echt wel lastig. Graag een oplossing hiervoor, maar a.u.b. geen voorstellen om b.v. kabels te vervangen of dolby aan/uitzetten want dat heb ik inmiddels allemaal al gedaan, want dit is niet het eerste synchronisatie probleem wat ik heb gehad, deze zijn er n.l. al sinds de next is uitgebracht.
Mvg, Bram
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het helpt wel als je vragen krijgt over wat dan ook om die te beantwoorden, als je hulp wilt.
Zelf ook een Next 2 zelfs en ik herken het probleem niet en zo ver ik het weet is het probleem wat er was zo goed als opgelost door Ziggo.
Maar hier kan het ook zo zijn dat de Next zelf het probleem is... een fabrieksherstel als dat nog niet gedaan is zou kunnen helpen.
Mijn vraag die ik toch heb is , van hoe is de Next aangesloten op de TV , rechtstreeks of via een receiver ?
Gebeurt hier soms ook. Even de TV uit en weer aan. Probleem weg.
Hallo KBX458,
Je schrijft dat jij dit probleem ook soms hebt en dat je de tv dan even uit en weer aan zet maar het ligt niet aan de tv. Jij zegt dat het bij jou ook soms gebeurt, en soms is volgens mij vaker dan 1 keer.
Dus als jij dan elke keer, als dit bij jou gebeurt, de tv uit en weer aan moet zetten om het weer goed sync. te krijgen dan is het probleem niet weg, dan is alleen op dat moment de sync. tussen beeld en geluid weer goed, tot dat het weer gebeurt en dan moet je (zoals je zegt) weer de tv uit en aan zetten.
Dit lijkt mij toch niet de bedoeling. Vind dit een vreemd antwoord van een "Super Expert".
@Brabi schreef:
Hallo KBX458,
Dit lijkt mij toch niet de bedoeling. Vind dit een vreemd antwoord van een "Super Expert".
Wat vind je dan van mijn antwoord ?
Kijk dit soort dingen gebeuren nu eenmaal en dit heeft van alles te maken met de nieuwe digitale technieken van deze tijd.
Ik moet soms ook mijn OLed Philips TV van 2500 euro herstarten omdat hij dan mijn soundbar niet ziet en na een zogenaamde reboot weer wel.
Een bugje noemt men dat , daar zullen we mee moeten leren leven.
Dus ik vind het antwoord van @KBX458 prima.
De meest eenvoudige en goedkope oplossing had ik al gegeven. Naar het schijnt zou deze HDMI kabel met eARC het probleem verhelpen. Iets aan de prijs. Dat dan weer wel.
Goedemorgen Meindert,
Een fabrieksherstel zoals Ronihd voorstelt heb ik ook al gedaan maar helpt niet, en wat de aansluiting betreft zit het wel goed want het was goed. Wat KBX458 zegt dat we maar moeten leren leven met de "bugs" van tegenwoordig in het digitale tijdperk vind ik ook nergens opslaan (lekker makkelijk) en de HDMI kabel van € 199,- die dit probleem schijnt op te lossen zou, als Ziggo dit niet op een andere manier kan oplossen, voor rekening moeten komen voor Ziggo want Ziggo moet een goed werkend apparaat leveren.
Ziggo beweerd een goed apparaat (de Next) te leveren waar je van alles mee kunt doen en dan moet ook de synchronisatie van beeld en geluid goed zijn. Ik ben van mening dat de klant, die toch een aardig bedrag moet neerleggen voor een abonnement waarbij je de Next in bruikleen krijgt niet zelf allerlei trucjes (b.v. Tv uit en weer aanzetten of een dure HDMI kabel moet aanschaffen) moet uithalen om de Next goed werkend te krijgen.
Dit zou Ziggo dan bij de aanbieding moeten zetten. En nog even wat de "bugs" betreft, hoe vaak lees ik niet hier op het forum dat een "bug" in een volgende update verholpen wordt en hoeveel "bugs" zijn er inderdaad al verholpen, al aardig wat dacht ik.
Als Ziggo achter het antwoord van KBX458 zou staan dan zouden er geen "bugs" opgelost worden maar zou de klant er maar mee moeten leren leven. Ik ben van mening dat dit niet de bedoeling is
@Brabi je schrijft:
Als Ziggo achter het antwoord van KBX458 zou staan dan zouden er geen "bugs" opgelost worden maar zou de klant er maar mee moeten leren leven.
Ik zie nergens dat ik dat heb geschreven.😉
Sorry KBX458, het was het antwoord van Ronihd. Nogmaals excuses.
Wat je nog zou kunnen proberen is de opstarttijd van de Next op "snelle start" zetten.
Ik heb dit naar aanleiding van onze "conversatie" uitgeprobeerd, én met gunstig resultaat.
Hallo KBX458,
Heb dit al gedaan i.v.m. digitale radio. Als ik s'mogens de radio aanzet via de next hoef ik nu niet meer te wachten totdat de next is opgestart.
@Ronihd vroeg in zijn eerste reactie:
hoe is de Next aangesloten op de TV , rechtstreeks of via een receiver?
Het woordje "hoe" lijkt me hier van belang; HDMI of optisch?
Hall KBX458,
Ik zal hieronder uitleggen hoe ik alles aangesloten heb.
Maar eerst even vertellen dat als ik alles aanzet ik geen last heb van sync. problemen.
Deze ontstaan pas wanneer ik de Next op pauze zet en na een tijdje weer aanzet.
Ook heb ik sync. problemen als ik versneld doorspoel. Schakel ik over naar b.v. Netflix of Videoland dan heb ik ook sync. problemen. In alle gevallen moet ik eerst de Next uitzetten en weer aanzetten om het probleem te verhelpen
Ik heb de Next via een HDMI kabel rechtstreeks verbonden naar de HDMI ARC op de TV en met een
Optische kabel voor het geluid naar de Home Cinema Set.
De TV heb ik vanaf HDMI 1 met een HDMI kabel verbonden met mijn Home Cinema Set en met een optische kabel voor het geluid.
Het geluid invoer van de TV staat op Optisch
De reden dat ik de Next verbonden heb vanaf HDMI naar HDMI ARC van de TV is de volgende:
Zou ik HDMI ARC van de TV verbinden met de HDMI van de Home Cinema Set en ik zet dan de TV uit dan gaat ook de Home Cinema Set uitzet.
Zoals ik het nu aangesloten heb kan ik met de Next afstandsbediening nu alle 3 de apparaten met 1 knop (de rode) van de Next afstandsbediening aan en uitzetten. Ook kan ik het geluid hiermee regelen en alleen de TV uitzetten als ik b.v. alleen digitale radio wil luisteren.
Wil ik s ’morgens alleen radio luisteren dan kan ik met 1 druk op de rode knop (rechts boven aan) op de Next afstandsbediening alles tegelijk aanzetten en met voice control zeggen b.v. “Sky” en ik krijg Sky radio.
Nu moet ik nog, met de afstandsbediening van de Home Cinema Set, mijn Home Cinema Set op Digi-in-1 zetten voor het geluid en vervolgens kan ik met het witte knopje (linksboven) van de Next afstandsbediening de TV uitzetten.
Als ik daarna TV wil kijken kan ik met het witte knopje (linksboven) van de Next afstandsbediening de TV aanzetten. Ik moet dan nog wel met de afstandsbediening van de Home Cinema Set de Home Cinema Set op Digi-in-2 zetten voor het geluid.
Hopelijk is nu alles wat duidelijk.
Zelf heb ik geen andere apparaten aangesloten dan de next en tv.
Er zijn anderen op de community met meer expertise aanwezig, die je met deze duidelijke omschrijving verder kunnen helpen.
Ik las trouwens in andere topics soortgelijke problematiek.
Voor zover mij bekend zijn de software ontwikkelaars nog steeds stukje bij beetje doende het probleem te verhelpen.
Ok, bedankt in iedergeval voor je reactie. Ik zou alleen het woordje "Super" onder je naam verwijderen, maar dit terzijde.
Een ieder heeft zijn eigen vakgebied. Vandaar.
Met modder gooien lost jouw probleem niet op.
Succes verder.
Jammer dat u het zo opvat, het is zeer zeker niet mijn bedoeling om u te beledigen. Het is mijn schuld dat ik niet goed weet wat "Super Expert" betekend.
Hoi @Brabi,
Er is in de tussentijd het nodige besproken zie ik. Het is natuurlijk super vervelend dat je problemen ervaart met de synchronisatie en ik snap tevens dat je niet staat te springen om extra kosten te maken. Ik lees dat onze super experts hun best doen om je zo goed mogelijk te helpen. Helaas is de door jou gewenste oplossing nog niet gevonden.
Je hebt zelf al een hele boel geprobeerd en uitgesloten. Bedankt voor je volledige uitleg, hiermee kunnen de forumleden een hele hoop! Zoals @KBX458 al aangeeft, is het wachten op een expert binnen dit vakgebied voor eventuele tips. @robbo Heb jij nog tips of ideeën?
We doen natuurlijk hard ons best om zo min mogelijk bugs te hebben. De bugs die er zijn, worden onder de loep genomen en zo snel mogelijk opgelost.
Ik heb dit probleem bijna iedere keer na inschakelen sinds de laatste update. Variatie van 10 tot 30 ms.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.