1
Vraag
2
Reageer en help mee
hokke1957

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe krijg ik mijn koptelefoon geïnstalleerd?

Hoe krijg ik mijn koptelefoon geïnstalleerd die monteur van daag wist noe hoe dat moest kan toch niet ben slecht horend dus heb hem wel nodig

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Een installatiemonteur kan niet van alle duizenden verschillende apparaten op de hoogte zijn.

Ziggo garandeert 1 TV, 1 laptop/PC en 1 telefoon.

Alle verdere apparatuur is voor de klant zelf of voor de leverancier van die verdere apparatuur.

 

Mogelijk kan iemand je hier op dit forum helpen.

 

Waar wil je de koptelefoon op aangesloten hebben?

Op een TV of mediabox of ander apparaat?

Welk merk en modem precies?

 

Welke koptelefoon is het precies?

hokke1957
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het is kop telefoon van beter horen

( ben slechthorend)

tv is l g

  • Internet Start en TV Complete Next (zonder bellen)
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @hokke1957 

@Bert heeft zeker een punt: zo’n monteur kan ook niet alles weten... en hoeft-ie ook niet. En eerlijk gezegd; dit is een klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben en ik weet (gelukkig) ook niet alles, maar we kunnen wel meedenken en proberen een oplossing te vinden.
Een koptelefoon van Beter Horen; is dat deze?

Waarschijnlijk bestaat deze koptelefoon uit twee delen: de ontvanger (de koptelefoon) en de zender. En die zender heeft waarschijnlijk een 3,5 mm jack-aansluiting die moet worden aangesloten op de geluidsbron. Maar welke aansluiting dat precies is dat moet jij vertellen en ik weet ook niet welke aansluitingen de TV heeft.

Als je hierop antwoord kunt geven dan kunnen we verder kijken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@hokke1957 Als je de aansluitingen niet kent, meld hier dan het model van de LG, dan kunnen we kijken hoe en waar die op aangesloten moet worden.

Mogelijk heeft die ook een optische uitgang.

hokke1957
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja die koptelefoon is

 

het als ik de koptelefoon in de tv doe heh ik geluid maar mijn vrouw hoor dan niks

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@hokke1957 , ik heb geen sennheiser, maar een ander systeem, volgens mij moet jij het kastje (stream deel) wat bij de koptelefoon hoort aansluiten op een geluidsuitgang op de tv. En uiteraard niet op de voorkant van de TV want daarmee schakel je ook het externe geluid uit zoals je hebt gemerkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@hokke1957 Welk Sennheiser set model is het precies en welk TV model is het precies, dan kunnen we je vertellen hoe één en ander aan elkaar aangesloten moet worden.

hokke1957
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

LG 47LB671V Zwart

De Sennheiser koptelefoon

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@hokke1957 Sennheiser heeft heel veel koptelefoons, ook 6 modellen voor TV's.

 

Scroll eens op de volgende pagina naar beneden en mogelijk vind je daar de koptelefoon die je hebt.

Draadloze headsets voor tv en home-audio | Sennheiser (sennheiser-hearing.com)

hokke1957
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sennheiser RS 2000

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@hokke1957 gebruik je de uitgang op de achterkant en gaat dan het TV geluid uit?

Zo nee, prima.

Zo ja, dat is jammer.

 

Ook jammer dat er in de Sennheiser geen optische ingang zit, want anders zou het via die uitgang op je TV kunnen.

Maar daar is een oplossing voor, mocht je dit willen.

Via de optische uitgang van je TV naar een klein kastje, wat optisch geluid omzet naar analoog geluid en dan met een kabeltje in je Sennheiser zender, dan blijft de TV geluid geven en je hebt geluid op je koptelefoon.

 

Laat even weten of het toch werkt met de uitgang achterop de TV?

Zo niet, dan kan ik de juiste producten laten zien die je nodig hebt voor de andere mogelijkheid.

hokke1957
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb het geprobeert maar dat werkt niet

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Wat heb je precies geprobeerd en wat werkt er dan niet?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Heb je die koptelefoon net gekocht? Voor jou tv zou de RS5000 beter geschikt zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@youriy  schreef:

Heb je die koptelefoon net gekocht? Voor jou tv zou de RS5000 beter geschikt zijn.


Het probleem zit hem toch erin dat als de mini jack gebruikt wordt, er geen geluid meer uit de TV komt?

De RS5000 heeft ook geen optische ingang, dus het oorspronkelijke probleem wordt er niet mee opgelost.

Of mis ik iets?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik zie nu dat het bij de specificaties idd niet staat.. maar ik zat in de gebruiksaanwijzing te kijken.

Screenshot_20220416-000840_Foxit PDF Editor.jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic