1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Loekfa

Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Hoe krijg ik het voor elkaar om met de Next ab het geluid van de Bose soundbar 700 te regelen

Beste Hulpdiensten,

Sinds kort heb ik een Next box die perfect werkt, maarrrr

Ik krijg het niet voor elkaar om met de Next ab het geluid van de Bose soundbar 700 te regelen ?

Alles werkt perfect, maar het volume regelen (ook mbv topics) lukt het me niet.

Van alles geprobeerd, ben er al dagen mee bezig, zelfs mbv. de telefonische helpdesk, die er ook niet uitkomt.

Hoorde van een insider van Ziggo, dat het een bug is van Ziggo of Bose, dat de volumeknop niet te regelen is.

En toch lees ik ergens dat het iemand gelukt is ???

AB van de Next box werkt ook perfect op mijn Samsung TV.

Wie heeft de oplossing ??

Codes die je in moet voeren die op het topic genoemd worden, werken niet.....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Loekfa
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Nadat ik de next van het stroomnet heb moeten halen werkte de volumetoets op de next ab weer niet op de soundbar. Dagen mee bezig geweest, totdat ik het support van Bose heb gebeld.

Ziehier de oplossing:

Vandaag de oplossing gevonden mbv Bose hulpteam.

Ik heb de Optical vanuit de next naar de box en de hdmi vanuit de next naar de tv aangesloten.

Bose zei mij dat ik ook de hdmi vanuit de dvi ingang van de tv naar de Bose 700 aan moest sluiten. CEC op standaard zetten in de bose app.

Next opnieuw opstarten zonder dvi en als ie volledig opgestart is, de dvi aansluiten.

En verdomd, na dagen te klooien, het werkt !!!!!

Uit nieuwsgierigheid, toch de dvi losgekoppeld, zodat alleen de optical naar de Bose is.

En het blijft werken !!!!!!!!!

Bekijk in context

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78259Posts
  • 5292Oplossingen
  • 23320Likes

Welke codes heb je geprobeerd?

Heb je 700 al geprobeerd?

Loekfa
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ja, 0700, 7000, niets werkt.

Bose geeft ook niet echt een typenummer aan, alleen een serienummer...

Loekfa
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ja, 0700, 7000, niets werkt.

Bose geeft ook niet echt een typenummer aan, alleen een serienummer...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78259Posts
  • 5292Oplossingen
  • 23320Likes

Ik zie in een ander topic over de Bose 700, dat een keer een andere versterker, die je niet hebt, kiezen en Ja kiezen.

Hierna weer opnieuw beginnen met de Bose, dan lijkt de model lijst weer opnieuw te beginnen en dan de toets blijven proberen en de model keuze overslaan.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5401Posts
  • 196Oplossingen
  • 3276Likes

Is het niet zo dat Bose een andere frequentie gebruikt voor IR. Kan zijn dat ze nu de meest gebruikte standaard gebruiken maar ik heb nog een AB verleng kastje liggen die meld dat ze ook Bose ondersteunen en daar staat een tweede freq op. Nooit geprobeert. Heb geen Bose.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78259Posts
  • 5292Oplossingen
  • 23320Likes

Alle Bose apparaten heb ik zien werken met de Next afstandsbediening.

Ook hier een Bose die werkt met de Next afstandsbediening.

Wel in het begin de ervaring gehad van wel werken, niet werken en weer wel werken en nu al jaren geen probleem meer.

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5401Posts
  • 196Oplossingen
  • 3276Likes

@Bert  schreef:

Alle Bose apparaten heb ik zien werken met de Next afstandsbediening.

Ook hier een Bose die werkt met de Next afstandsbediening.

...

@Bert  ik heb B&O en BOse door elkaar gehaald. Lijkt ook zo op elkaar die naam.

De Bose zou inderdaad moeten werken met de Next AB.

Loekfa
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Volgens mij gaat het signaal via wifi of bluetooth...

DON PAPA

Level 17
  • 4026Posts
  • 63Oplossingen
  • 3449Likes

@Loekfa Als je de TV afstandbediening gebruikt, kun je dan wel het volume van de soundbar regelen? Zoniet dan moet je in het tv menu bij audio instellingen kiezen voor externe speaker / soundbar. Als het goed is kun je dan wel met de tv afstandsbediening het geluid van de soundbar regel. Als dat gelukt is ga dan naar het instellingen menu van de Nextbox en kies daar niet voor de Bose soundbar maar voor je samsung tv. 

Wat ik nog uit het verleden weet is dat je ook nog iets in de bose app uit moest zetten, omdat ander de soundbar niet altijd goed aan of uit ging met de Nextbox, maar ik weet niet meer precies wat dat was. Misschien weet @Ronihd dat nog, want die had toen ook last met zijn bose soundbar 

Loekfa
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

En dat is nu juist wat niet lukt....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78259Posts
  • 5292Oplossingen
  • 23320Likes

@Loekfa  schreef:

Volgens mij gaat het signaal via wifi of bluetooth...

Het signaal naar TV en soundbar gaat via de Next afstandsbediening met infra rood.

DON PAPA

Level 17
  • 4026Posts
  • 63Oplossingen
  • 3449Likes

@Loekfa Schreef: En dat is nu juist wat niet lukt....

Kun je aangeven welke stap uit mij uitleg niet lukt? Kun je met de tv afstandsbediening ook het geluid van de soundbar niet regelen? 

En kun je aangeven welke samsung tv je hebt, en hoe alles zit aangesloten? 

Loekfa
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Vanaf de Next optisch naar de Bose en met HDMI naar de TV

TV is een Samsung UED55D8000 van 2011

Het lukt me niet om het volume van de soundbar te regelen met de next afstandsbediening.

Ik krijg de Bose niet gekoppeld aan de next ab

DON PAPA

Level 17
  • 4026Posts
  • 63Oplossingen
  • 3449Likes

Mijn advies is, sluit de Nextbox alleen aan via HDMI op de HDMI 1 poort van je TV (laat de optisch kabel tussen de Nextbox en de Bose vervallen). Sluit vervolgens de Bose via HDMI op de HDMI 2 (ARC) poort van je tv aan. Zet nu in het audio menu van je TV "Externe speaker/ soundbar" aan. Schakel in de bose app vervolgens CEC uit (dit doet de Nextbox namelijk al), hoe je dat uitschakeld kun je hier vinden. Als je dit hebt gedaan, kun je dan testen of je met je tv afstandbediening de soundbar harder en zachter kan zetten? Zoja ga dan naar het Nextmenu en kies daar bij audio niet voor de Bose maar voor de samsung TV. Als het goed is moet je dan met de next afstandbediening ook het geluid harder en zachter kunnen zetten. En als je met de rode knop op de Next afstandbediening de boel aan en uit zet moet de bose soundbar ook automatich aan en uit gaan net als je TV

Ter info: Het belangrijkste verschil tussen een optische kabel en HDMI is het aantal ondersteunde audioformaten. De optische kabel ondersteunt 5.1 Dolby Digital en DTS audio. HDMI ondersteunt niet alleen 5.1 Dolby Digital en DTS audio, maar ook Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD Master Audio, Dolby Atmos en DTS:X.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8213Posts
  • 313Oplossingen
  • 3249Likes

@DON PAPA  schreef:

Wat ik nog uit het verleden weet is dat je ook nog iets in de bose app uit moest zetten, omdat ander de soundbar niet altijd goed aan of uit ging met de Nextbox, maar ik weet niet meer precies wat dat was. Misschien weet @Ronihd dat nog, want die had toen ook last met zijn bose soundbar 

Die was verbonden met een HDMI kabel en gekoppeld via de app

Loekfa
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Gelukt ! Aangesloten zoals je verteld heb, ook de cec uitgezet, toen werkte het.

Maar om te proberen of het nog werkt zonder hdmi in de bose te doen en weer de optische kabel aan te sluiten, werkt alles ook nog !

Dus uiteindelijk is de enige verandering, de hdmi van de next in de DVI ingang te doen en de cec uit te zetten.

Ben er dagen mee bezig geweest, en nu gelukt met je hulp. Super bedankt !!!!

DON PAPA

Level 17
  • 4026Posts
  • 63Oplossingen
  • 3449Likes

@Loekfa Schreef: Ben er dagen mee bezig geweest, en nu gelukt met je hulp. Super bedankt !!!!

Graag gedaan en veel kijk en luister plezier 😀

Loekfa
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

En opeens na maanden goedgegaan te zijn, weer geen connectie tussen Bose en Ziggi ab....

Update ??  Krijg het niet voor elkaar om de AB van Next werkend te krijgen op het volume van Bose.....

Help ??? CEC staat nog steeds uit...

bloemen64

Level 18
T.E.A.M.
  • 5401Posts
  • 196Oplossingen
  • 3276Likes

De volume regeling werkt niet met cec. Dat gaat via IR. Staat de Bose wel ingesteld als apparaat dat de volume regeld?

Als er een TV en geluidsapparaat is gevonden na een update of iets dergelijks dan wil de Next de instelling wel eens vergeten en regelt het verkeerde apparaat het volume.