beste mensen van de community,
Soms krijg ik tijdens TV kijken onderstaande melding:
Voor een optimale beeldkwaliteit moet uw tv en oled display vernieuwen.
Het vernieuwen duurt ongeveer 10 minuten in de stand-by modus.
Later kunt u de TV inschakelen.
Stand-by in 4 seconden….
( mogelijkheden: Later en meer informatie werken niet en zijn grijs.
Op de knop NU reageert hij niet.
Heel vervelend als dit in live uitzendingen gebeurt.
We moeten dan wachten tot na 10 minuten en TV opnieuw inschakelen.
Is hier een oplossing voor?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is een melding van de TV zelf, Niet van de Next. Om de keuze Nu of Later of Meer info.. te kunnen selecteren moet je de afstandsbediening van de TV zelf gebruiken.
Deze melding en actie komt waarschijnlijk door het uitzetten van de tv. Deze verwacht in standby gezet te worden. Tijdens het in standby gaan wordt de refresh van het scherm gedaan.
Als je de tv van de spanning haalt na het uitzetten dan kan de tv dit niet en zal op een zeker moment de refresh doen tijdens het kijken omdat het niet anders kan.
Ik heb in een jaar tijd nu nog maar 1x zo'n mededeling gekregen op mijn Philips tv. Alleen een melding dat er na in standby zetten een refresh ging gebeuren. Tijdens het kijken is die ook nog nooit gekomen.
Je kunt de refresh ook zelf activeren. Dan kun je zelf het moment bepalen.
Ieder merk tv zal iets soortgelijks uit moeten voeren. Meer of minder zichtbaar. Het maakt ook uit wat voor beelden je bekijkt op tv. Veel statische beelden zullen de actie eerder willen uitvoeren.
dank bloemen64 voor je antwoord. nog niet helemaal duidelijk.....als ik op TV ( Philips Oled) kijk en die melding komt moet er actie worden ondernomen, maar ik kan dit niet doen, ( zie mijn melding eerder). ik moet hem alsnog uitzetten ( jammer van de live uitzending dus) en na 10 minuten weer opstarten. dat is mijn probleem. en hoe kan ik de REFRESH zal activeren/uitvoeren? nogmaals dank hoor Bloemen voor je tijd en antwoord; RoedieGoo
dag karel, dank voor het meedenken! ik snap je uitleg en gebruik ook de afstand bediening van de TV (Philips Oled) maar daar reageert de afstandsbediening niet op, niet op Later niet op meer informatie en helemaal niet op NU. dus vervelend als je in een live uitzending zit. in afwachting van evt oplossing met groet; RoedieGoo
De Ziggo afstandsbediening zal zeker niet werken op melding van de TV, die kan alleen maar het volume, de source HDMI ingang en de TV aan/uit zetten. Dat je TV niet reageert op je philips afstandsbediening is dus een probleem, aangezien dat de enige mogelijkheid is om die melding weg te krijgen. Of je moet met een (andere) werkende philips afstandsbediening zelf in het menu van de TV het vernieuwen van de display zelf activeren.
Een mogelijkheid is dat de TV afstandsbediening niet meer “gekoppeld” aan je TV (lege/bijna lege batterijen?). Tegenwoordig willen ze nog wel eens tweede afstandsbediening bij een TV leveren één op inrarood en één met extra mogelijkheden die gekoppeld moet worden en via bluetooth van de TV werkt. En anders kan mogelijk de TV bedient worden met een remote control app van philips op de smartphone/tablet.
Een en ander zal via de ingebouwde help en met de help toets op een werkende philips afstandsbediening te vinden moeten zijn.
Het enige antwoord op de vraag in het menu lijkt "nu" te zijn. Dan gaat de tv in standby en doet zijn refresh. Daarna moet je de tv zelf weer aanzetten.
Of je zelf kunt refreshen is afhankelijk van het type tv.
Hieronder een stukje uit de handleiding van mijn tv. Misschien zelf dit onderdeel in de eigen handleiding lezen. Het krijgt bij mijn tv erg veel aandacht.
Als je de tv normaal gebruikt dan is de automatische refresh genoeg. Vind de tv dat er toch restbeelden blijven dan komen de meldingen.
Het is vooral belangrijk om de tv niet af te schakelen van de spanning na het op standby zetten. Dan krijgt de tv de kans niet om zijn (refresh) werk te doen.
Ik heb ook een Philips TV, en in de afstandsbediening zit een accu, die moet je opladen met een USB-C kabel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.